راهنمای خرید, گاتر

گاتر استخر و معرفی 3 مدل (فضای باز ، سرپوشیده ، مخفی)

گاتر پلاستیکی

گاتر استخر چیست ؟

به گاترهای پیش ساخته هدایت آبهای سطحی که در دور استخرهای سرپوشیده و یا روباز اجرا می شوند ، گاتر استخر گفته می شود . گاتر استخر با توجه به جنس درپوش به دو دسته گاتر ای بی اس برای استخر روباز و گاتر پلی پروپیلن برای استخر سرپوشیده تقسیم می شوند . البته قابل ذکر است از گاتر ای بی اس هم در محوطه سرپوشیده هم می توان استفاده کرد . عرض گاتر استخر مانند مابقی گاترها 10 ، 13 و 20 سانتیمتری و در رنگ بندی مشکی و طوسی روشن موجود می باشند .

گاتر چیست

به بیان ساده به کانال های پیش ساخته هدایت آبهای سطحی که وظیفه جمع آوری و هدایت آب سر ریز به سمت کفشور ، فاضلاب و یا تصفیه خانه استفاده می شوند ، گاتر می گویند . همچنین برای آن دسته از عزیزانی که با کانال ها پیش ساخته هدایت آب های سطحی آشنایی ندارند می توانند جهت کسب اطلاعات کامل و دقیق از چیستی گاتر به مقاله گاتر چیست مراجعه کنید .

همچنین قابل ذکر است که گاترها با توجه به نوع استفاده و محل کاربری ، انواع و اقسام مختلفی دارند ، که با مراجعه به مقاله انواع گاتر به معرفی تخصصی و بررسی هر یک از کانال های پیش ساخته هدایت آب های سطحی تولیدی شرکت پرشین گاتر پرداخته شده که می توانید برای کسب اطلاعات فنی دقیق به این مقاله مراجعه فرمایید .

معرفی گاتر استخر سرپوشیده یا روباز

خرید گاتر استخر با توجه به محیط استخر و ابعاد آن انجام می شود ، برای مثال از گاتر با جنس ای بی اس برای فضای روباز به علت تابش نور آفتاب و از گاتر پلی پروپیلن برای استخر سرپوشیده به علت نداشتن آنتی یو وی استفاده می شود . همچنین هنگام خرید گاتر استخر باید نسبت به ابعاد استخر گاتر به صورت صحیح انتخاب شود تا جوابگوی حجم آب سر ریز استخر باشد .

 

خرید گاتر استخر

 

اجزای تشکیل دهنده گاتر استخر

گاتر های استخری مانند تمامی دسته بندی گاتر ها ، از دو بخش بالایی (درپوش) و زیرین (بدنه) تشکیل شده اند که با توجه به محیط استخر (سرپوشیده ، روباز) و میران حجم آب سر ریز ناشی از شیرجه زدن شناگران در ابعاد و اندازه های استانداردی توسط پرشین گاتر طراحی و تولید می شوند که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت .

  1. بدنه از جنس پلی پروپیلن درجه یک (مواد نو و غیر بازیافتی) .
  2. درپوش از جنس پلی پروپیلن ، ای بی اس یا استیل با گرید 304 .
  3. اتصالاتی شامل درپوش انتهایی (ته بند و اتصال دو تکه خروجی فاضلاب) جهت نصب موارد ضروری می باشند که در هنگام خرید باید به آن توجه داشت .

 

جنس گاتر استخر از چیست

یکی از عمده سوالاتی که هنگام خرید گاتر استخر ذهن خریداران را به خود مشغول میکند جنس گاتری است که قصد خرید آن را دارند ، به طور کلی گاتر های استخری به دو دسته گاتر مخصوص استخر های سرپوشیده و گاتر مختص استخر های رو باز خلاصه می شوند که از ابعاد و رنگ بندی های متفاوتی برخوردار هستند .

 

معرفی 3 مدل از انواع گاتر استخر بر اساس نوع جنس و محل کاربری
  1. گاتر با درپوش مخفی (مختص استخر های سرپوشیده و روباز) .
  2. گاتر با درپوش پلی پروپیلن (مختص استخر های سرپوشیده) .
  3. گاتر با درپوش ای بی اس (مخصوص استخر های سرپوشیده و روباز) .

نکته : از گاتر با درپوش ای بی اس میتوان در استخر های سرپوشیده هم استفاده نمود .

 

خرید گاتر استخر

 

دسته بندی ابعاد گاتر استخری

ابعاد گاتر های دور استخر و جکوزی بسته به نوع استخر (خانگی یا عمومی) ، ابعاد استخر و میزان حجم آب های سر ریز شامل موارد زیر می باشند :

  1. گاتر های استخری با ابعاد 5*10 سانتی متر
  2. گاتر های استخری با ابعاد 6*13 سانتی متر
  3. گاتر های استخری با ابعاد 8.5*13 سانتی متر
  4. گاتر های استخری با ابعاد 11*13 سانتی متر
  5. گاتر های استخری با ابعاد 14*20 سانتی متر

همانطور که از ابعاد و نوع دسته بندی آن ها مشخص است ، گاتر های ردیف اول تا سوم بیشتر در دسته گاتر های استخری برای ویلا یا استخر های خانگی تولید می شوند و گاتر ها با ابعاد بزرگتر برای استخر های عمومی مورد استفاده قرار می گیرند .

 

خرید گاتر استخر

 

دسته بندی گاتر استخر از نظر جنس درپوش

قابل ذکر است که مانند تمامی گاتر ها و بر اساس استاندارد جهانی EN1433 بدنه تمامی گاتر از جنس پلی پروپیلن می باشند و فقط جنس و ساختار درپوش آن ها با توجه به محل استفاده متفاوت است ، از این رو گاتر های دسته بندی شده بر اساس جنس درپوش نام برده می شوند .

دسته بندی گاتر های استخری ای بی اس (محوطه روباز و سرپوشیده) :

  • گاتر با درپوش ای بی اس ابعاد 5*10 سانتیمتر
  • گاتر با درپوش ای بی اس ابعاد 6*13 سانتیمتر
  • گاتر با درپوش ای بی اس ابعاد 11*13 سانتیمتر

دسته بندی گاتر های استخری پلی پروپیلن (محوطه سرپوشیده) :

  • گاتر با درپوش پلی پروپیلن ابعاد 6*13 سانتیمتر
  • گاتر با درپوش پلی پروپیلن ابعاد 11*13 سانتیمتر
  • گاتر با درپوش پلی پروپیلن ابعاد 14*20 سانتیمتر

 

برای خرید گاتر استخر باید به چه مواردی توجه کرد
  • در زمان خرید گاتر استخر باید به جنس درپوش آن توجه داشت که متناسب با محیط مورد نظر باشد (از گاتر با در جنس درپوش ای بی اس برای محوطه باز (Outdoor) و پلی پروپیلن برای محوطه سرپوشیده استفاده می شود .
  • رنگ بندی درپوش گاتر در استحکام و مقاومت آن در برابر تابش نور خورشید و یا میزان تردد تاثیری ندارد و صرفا جهت زیبایی و هماهنگ سازی با رنگ سنگ کار شده می باشد .
  • گاتر با جنس درپوش پلی پروپیلن (PP) فقط برای محوطه سرپوشیده کاربرد دارد (به علت دارا نبودن آنتی یو وی و مقاوم نبودن در برابر تابش نور خورشید) .
  • گاتر ABS به علت دارا بودن آنتی یو وی (ANTI UV) جنس خشک و شکننده تری نسبت به گاتر با درپوش جنس پلی پروپیلن دارد.
  • گاتر های استخر صرفا برای تردد نفر تا وزن نهایتا 250 کیلوگرم که کلاس وزنی (A15) هستند تولید و طراحی شدند و مناسب تردد های سنگین و نیمه سنگین نمی باشند.
  • درپوش و بدنه تمامی گاتر ها از مواد نو و درجه یک (غیر بازیافت شده) تولید می شوند که همین موجب افزایش طول عمر گاتر و آب بندی صحیح آن می باشد .

 

روش نصب گاتر استخری به چه صورت می باشد

روش نصب و اتصال گاتر های استخری مانند تمامی گاتر ها شامل رعایت یک سری اصول و قوانین کلی ، اعم از استقرار مناسب گاتر ها ، اتصال صحیح آن ها به یکدیگر ، آب بندی صحیح و .. می باشند که جهت اطلاعات کامل در مورد آن می توانید به مقاله جامع نصب گاتر مراجعه فرمایید .

 

قیمت گاتر استخر

قیمت گاتر استخر به موارد زیادی از جمله ابعاد آن و همچنین جنس آن بستگی دارد . به طور کلی باید بیان کرد که قیمت گاتر استخر با جنس درپوش آن ارتباطی مستقیم دارد . قیمت گاتر استخر با جنس درپوش ای بی اس به علت دارا بودن مواد آنتی یو وی و در نتیجه مقاومت در برابر اشعه یو وی و تابش نور آفتاب با قیمت گاتر استخر مناسب فضای سرپوشیده متفاوت می باشد .

 

خرید گاتر استخر

هنگام خرید گاتر استخر به موارد زیادی از جمله ابعاد و جنس آن باید توجه داشت . برای مثال به هنگام خرید گاتر استخر برای اجرا در دور استخر سرپوشیده به علت در معرض نور آفتاب نبودن بنابراین نیازی به آنتی یو وی نمی باشد اما از طرف دیگری به هنگام خرید گاتر استخر برای محوطه روباز باید از گاتر با درپوش جنس ای بی اس استفاده شود تا به مرور زمان کیفیت و ظاهر خود را از دست ندهد.

 

با مطالعه کامل این مقاله با انواع گاتر های استخری و انواع مدل های پر فروش آن ها اشنا شده اید . هم اکنون میتوایند برای خرید گاتر استخر از قسمت فروشگاه سایت پرشین گاتر اقدام نمایید و یا اینکه با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

این مقاله حاصل یک دهه فعالیت و تجربه تیم فنی گروه پرشین گاتر می­ باشد و همکاران ما  تمامی این ویژگی ­ها را در محصولات این شرکت اجرایی نموده اند تا راحتی و امنیت را برای کابران عزیز فراهم نمایند.