تجهیزات آبی, راهنمای خرید, علمی مهندسی, گاتر

گاتر استیل + معرفی 3 محل اجرا !

انواع گاتر

گاتر استیل چیست ؟

به کانال پیش ساخته هدایت آب های سطحی که جنس درپوش آن از استیل می باشد گاتر استیل گفته می شود . گاتر استیل وظیفه جمع آوری و هدایت سیالات را در محوطه های مختلف مانند : استخر، آشپزخانه های صنعتی ، روف گاردن ، تراس و بالکن دارند. جنس درپوش گاتر استیل از ورق استیل با ضخامت های ورق 1 ، 1.15 ، 1.25 ، 1.5 یا 2 میلیمتر می باشد همچنین درپوش گاتر استیل در عرض های ثابت 13 و عرض 20 سانتیمتر تولید می شوند ، البته قابل ذکر است درپوش گاتر استیل در ابعاد درخواستی قابل تولید می باشد .

محل اجرا و کاربری گاتر استیل با توجه به کلاس وزنی A15 و تردد نفر ، در محوطه های نفر رو می باشد . از این رو از گاتر استیل در محوطه های روباز یا سرپوشیده که حداکثر بار عبوری 350 تا 500 کیلوگرم می باشد استفاده می شود . گاتر استیل در برابر مواد اسیدی ، آب جوش ، چربی و همچنین تابش نور افتاب مقاوم می باشد ، از این رو کاربری گاتر استیل طیف گسترده ای را در بر میگیرد .

 

photo 2024 01 23 10 55 38 e1705995949263

 

از مزایای گاتر استیل می توان به مقاومت بالا در برابر مواد اسیدی ، ضد لک و ضد زنگ زدن اشاره کرد .گاتر استیل در ابعاد و اندازه های استاندارد 6*13 سانتیمتر ، 8.5*13 سانتیمتر ، 11*13 سانتیمتر و 16*20 سانتیمتر طراحی تولید می شوند که با توجه به محل استفاده و میزان حجم آب سر ریز می توان از بین ابعاد نام برده شده انتخاب و اجرا کرد . قابل ذکر است که جنس درپوش این گاتر از جنس استیل بوده و بدنه آن مانند مابقی گاتر ها از پلی پروپیلن درجه یک و غیر بازیافت شده می باشد ، همچنین درپوش استیل در ابعاد و اندازه های درخواستی مشتریان عزیز و با ضخامت ورق درخواستی قابل طراحی و تولید هستند .

 

انواع گاتر

 

ویدئو معرفی گاتر استیل به صورت جامع

در این ویدئو به معرفی کامل گاتر با درپوش استیل ، مزایا و محل مورد استفاده و همچنین ابعاد تولیدی گاتر با درپوش استیل توسط پرشین گاتر خواهیم پرداخت .

مزایای گاتر استیل چیست ؟

گاتر استیل همانند مابقی گاترها دارای مزایا و خصوصیات ویژه ای دارد که همین موارد این نوع گاتر را از مابقی گاتر های تولیدی توسط گروه صنعتی پرشین گاتر می باشد .

  • استحکام بالا در برابر خم شدن و تاب برداشتن
  • مقاوم در برابر مواد اسیدی و شوینده
  • مقاومت بالا در برابر آب جوش
  • ضد لک ، ضد خوردگی و رنگ ثابت می باشد
  • استحکام بالا در برابر تردد نفر و چرخ دستی تا 500 کیلوگرم
  • کلاس وزنی A15 ، طراحی متناسب جهت اجرا در محوطه های نفر رو
  • امکان استفاده در محوطه های سرپوشیده و روباز

 

photo 2024 01 23 10 55 59 e1705996017741

 

اجزای تشکلی دهنده گاتر استیل چیست ؟

اجزای تشکیل دهنده گاتر با درپوش استیل همانند مابقی گاتر ها از دو بخش اصلی رویه و بدنه تشکیل می شوند که بخش رویه یا درپوش گاتر از اهمیت بالاتری نسبت به بدنه گاتر استیل برخوردار است و علت این اهمیت نیست به دلیل تماس دائمی آن با سیالات مختلف و همچنین افراد به هنگام تردد از روی آن می باشد .

 

خرید گاتر

 

جنس بدنه گاتر استیل

همچنین قابل ذکر است بدنه گاتر استیل همانند مابقی گاترها از پلی پروپیلن درجه یک غیر بازیافت شده می باشد و برای تردد نفر طراحی شده اند . بعد از قرار گیری بدنه گاتر داخل بتن یا ملات به هنگام نصب ، بتن ها داخل خلل و فرج بیرونی بدنه گاتر شده و همین امر موجب ایجاد استحکام بالا در بدنه گاتر به هنگام تردد نفر و چرخ دستی می شود . بدنه گاتر استیل در برابر مواد اسیدی ، شوینده و آب جوش کاملا مقاوم می باشد و همچنین به علت سطح داخلی صیقلی گاتر در برابر ایجاد رسوب و جلبک کاملا بهداشتی می باشد .

 

خالی 8در13 از کنج سفید

 

بدنه گاتر استیل باید چه خصوصیاتی داشته باشد ؟

کانال استیل همانند مابقی گاتر های تولیدی گروه صنعتی پرشین گاتر دارای مزایای و خصوصیاتی می باشد که این نوع از گاتر را از مابقی گاتر ها متمایز می کند که در ادامه به معرفی این موارد از مزایا و خصوصیت گاتر استیل می پردازیم .

  • در برابر آب جوش در هنگام شست و شو و حرارت بالا مقاوم باشد .
  • بدنه گاتر استیل باید از خاصیت ضریب هیدرولیکی بالایی برخوردار باشد تا مانع از رسوب گذاری در بدنه آن شود .
  • بدنه گاتر استیل باید در برابر انواع مواد اسیدی و انواع شوینده ها مقاوم باشد تا خوردگی ایجاد نشود .
  • به علت مسائل بهداشتی بهتر است که در آشپزخانه های صنعتی از گاتر استیل با بدنه سفید یا گاتر پلی پروپیلن رنگ روشن استفاده شود  .
  • با توجه به بالا بودن حجم آب سر ریز در آشپزخانه های صنعتی هنگام شست و شو و استخر ها به هنگام خروج افراد از لبه استخر ، گاتر استیل باید از ابعاد متناسب با محیط برخوردار باشد تا جوابگوی حجم آب سر ریز باشد .

 

جنس درپوش گاتر استیل

درپوش گاتر از استیل با آلیاژ استیل 304 و ضخامت ورق استیل 1.5 میلیمتر برای عرض ثابت 13 سانتیمتری و ضخامت ورق 2 یا 2.5 میلیمتر برای عرض 20 سانتیمتری طراحی و تولید می شود. از مزایای اصلی استیل در برابر انواع مواد اسیدی ، شوینده و آبجوش مقاومت و استحکام بالای آن می باشد ، بنابراین مناسب ترین گزینه جهت استفاده در آشپزخانه های صنعتی هستند . در ادامه به تعدادی از مزایای استفاده از گاتر استیل در آشپزخانه های صنعتی ، روف گاردن یا دور استخر می پردازیم .

 

IMG 6176

 

خصوصیات ظاهری درپوش استیل چیست ؟

درپوش گاتر استیل جهت داشتن مقاومت و همچنین ظاهری زیبا در کنار جمع آوری انواع سیالات می بایست دارای یکسری خصوصیات ظاهری باشد که در ادامه به موارد گفته شده اشاره می کنیم .

  • جنس درپوش استیل باید از آلیاژ 304 یا 316 تا مقاومت حداکثری در برابر هر گونه خوردگی ، خم شدن و مواد اسیدی داشته باشد .
  • ضخامت ورق استیل باید در عرض 10 و 13 سانتی متر حداقل 1.5 میلیمتر و در عرض های 20 یا بزرگ تر از آن 2 و 2.5 میلیمتر باشد .
  • درپوش استیل باید دارای شیار یا شبکه هایی مطابق با ابعاد گاتر استیل جهت عبور آب سر ریز به داخل بدنه گاتر و هدایت به سمت فاضلاب باشد .
  • درپوش استیل باید دارای پانچ هایی جهت ایجاد استحکام بیشتر باشد .
  • ارتفاع نبش درپوش استیل عموما 2 سانتیمتر و عرض نشیمنگاه آن 1.5 تا 2 سانتیمتر بسته به عرض درپوش متفاوت میباشد .

 

photo 2024 01 23 10 55 53

 

 

ابعاد کانال استیل

کانال پیش ساخته با درپوش استیل 304 با توجه به نوع کاربری و محل استفاده در ابعاد و اندازه های مختلفی توسط پرشین گاتر طراحی و تولید می شوند . به طور کلی درپوش گاتر استیل در دو عرض ثابت 13 و 20 سانتیمتر با ضخامت ورق استیل 1.5 و 2 میلیمتر تولید می شوند . در صورت نیاز به خرید درپوش با بدنه می توانید گاتر استیل را در ابعاد زیر از پرشین گاتر تهیه بفرمایید :

 

البته قابل ذکر است درپوش استیل به تنهایی می تواند در عرض های درخواستی مشتریان عزیز طراحی و تولید شوند همچنین ضخامت ورق استیل و طرح روی درپوش می تواند با دستگاه برش به صورت لیزری قابل شخصی سازی باشد .

 

photo 2024 01 23 10 55 26 e1705996119950

 

کلاس وزنی گاتر با درپوش استیل

گاتر با درپوش استیل مانند گاتر با درپوش گالوانیزه شیار دار و یا پلی پروپیلن مناسب تردد نفر تا حداکثر وزن 500 کیلوگرم طراحی و تولید شده اند ، از این رو طبق استانداردهای EN1433 اروپا در دسته بندی کلاس مقاومت وزنی A15 جای می گیرد و کاربری غیر صنعتی دارند . همچنین این گاتر در برابر مواد اسیدی ، شوینده ، آب جوش استحکام داشته و ضد لک و ضد اکسید شدن می باشد .

 

محل کاربری گاتر استیل

از کانال استیل (Steel Drainage Channel) جهت هدایت و جمع آوری آب ناشی از تخلیه دیگ و قابلمه به هنگام شست و شو و نظافت کف انواع آشپزخانه های صنعتی و نیمه صنعتی استفاده می شود . کانال پیش ساخته استیل با ابعاد و اندازه های متفاوت و همچنین ضخامت ورق استیل با آلیاژ 304 به صورت سفارشی قابل طراحی و تولید می باشند .

همچنین گاتر های استیل در کنار استخر های سرپوشیده و رو باز (Swimming pool) ، روف گاردن (Roof garden) ، تراس و حیاط قابل اجرا می باشند ، همچنین جهت مشاهده و کسب اطلاعات کامل در مورد گاتر های تولیدی پرشین گاتر می توانید به مقاله انواع گاتر مراجه فرمایید .

 

3 محل اجرا کانال با درپوش استیل

در این قسمت از مقاله به معرفی 3 محل پرکاربرد جهت اجرا و نصب گاتر با درپوش استیل خواهیم پرداخت تا به دادن مشاوره دقیق به شما مشتریان عزیز سهمی در خرید آگاهانه داشته باشید .

 

1 – کانال با درپوش استیل آشپزخانه صنعتی

همانطور که پیش تر توضیح داده بودیم از کانال با درپوش استیل در کف انواع آشپزخانه های صنعتی و نیمه صنعتی جهت جمع آوری و هدایت آب های سر ریز در هنگام شست و شو کف آشپزخانه یا نظافت دیگ و قابلمه ها می توان استفاده کرد ، با توجه به حجم بالای آب سر ریز ناشی از شست و شوی دائم بهتر است از گاتر استیل با عرض 20 و ارتفاع 16 سانتی متر جهت هدایت و جمع آوری آب استفاده کرد .

کانال با درپوش استیل در دو مدل با درپوش پرسی و لیزری تولید می شوند که از تفاوت آن می توان به طرح درپوش آن و ضخامت ورق استیل در هر کدام اشاره کرد ، البته قابل ذکر است درپوش استیل مدل پرسی در عرض های 13 و 20 ثابت ، و درپوش های استیل سفارشی از نوع لیزری می باشند که محدودیتی در عرض و طول ندارند .

 

IMG 6175

 

2 – گاتر استیل استخری

گاتر استیل استخر همانند گاتر آشپزخانه در دو مدل پرسی و لیزری در ابعاد 6*13 ، 8.5*13 و 16*20 سانتی متر برای استخر های سرپوشیده و باز طراحی و تولید می شوند ، که با توجه به ابعاد استخر و حجم آب سر ریز آن باید ابعاد آن در هنگام خرید توجه داشت . در قسمت کنج و گوشه های استخر باید درپوش استیل فارسی بر شود (برش 45 درجه ای) تا به درستی قرار بگیرد و مانع از بروز خسارت های جانی برای شناگر ها شود .

 

3 – گاتر استیل روف گاردن یا حیاط

گاتر استیل به غیر از کاربری در آشپزخانه های صنعتی و دور استخر های سرپوشیده یا باز در روف گاردن ، حیاط ها و محوطه های بیرونی و دور ساختمان هم کاربرد و قابلیت اجرا دارند . برای مثال می توان از گاتر استیل در انتهای تراس برای جمع آوری آب باران یا برف ، در روف گاردن برای جمع آوری آب ناشی از باران یا شست و شو استفاده کرد .

 

گاتر استیل

 

در هنگام خرید گاتر استیل به چه نکاتی باید توجه داشت

به هنگام انتخاب و خرید گاتر استیل باید به نکات ویژه ای توجه داشت ، که این نکات به هنگام خرید گاتر استیل اعم از ابعاد آن ، نوع جنس و آلیاژ درپوش گاتر و ضخامت استیل و همچنین کاربری آن با توجه به جای گیری  در دسته بندی کلاس وزنی A15 توجه کرد.

جهت خرید گاتر استیل متناسب برای اجرا در انواع آشپزخانه های صنعتی یا دور استخر ها ، باید به این نکات توجه داشت که شامل موارد پیش رو می باشد : ضخامت ورق استیل کمتر از 1.5 میلیمتر برای عرض 13 سانتیمتر و کمتر از 2 میلیمتر برای عرض 20 سانتیمتر نباشد .

همچنین به هنگام خرید گاتر استیل به نسبت به میزان حجم آب سر ریز ورودی در محل مورد استفاده ، ابعاد گاتر نقش بسیار مهمی ایفا میکند ، از این رو که خرید گاتر استیل با ابعاد بزرگ تر برای آشپزخانه با مساحت بیشتر و خرید گاتر استیل با ابعاد کوچک تر برای محوطه با مساحت کمتر پیشنهاد می شود .

 

گاتر استیل

 

نصب گاتر استیل به چه صورت انجام می شود ؟

نصب گاتر استیل همانند مابقی گاتر ها صورت میگیرد . ابتدا با توجه به ابعاد گاتر خریداری شده کانال به صورت تراز حفر میکنیم و زیر سازی انجام میدهیم ، سپس بدنه گاتر را به صورت تراز داخل کانال حفر شده قرار داده و کفشور ها را به بدنه گاتر از کف ، کناره یا ابتدا و انتهای کانال متصل میکنیم و از دور بدنه بتن ریزی انجام میشود تا لبه گاتر به صورت کامل با کف هم تراز شود . سپس چس از خشک شدن درپوش را روی بدنه قرار داده و گاتر آماده استفاده می باشد .

 

قیمت کانال با درپوش استیل و روش خرید

قیمت گاتر استیل به موارد متعددی از جمله ابعاد گاتر ، نوع آلیاژ بکار رفته در درپوش ،  ضخامت ورق استیل و … بستگی دارد . برای مثال یکی از مواردی که بسیار در قیمت گاتر استیل به هنگام خرید گاتر استیل نقش دارد ، آلیاژ آن و همچنین ضخامت ورق می باشد . هر چقدر که آلیاژ استیل مرغوب تر و ضخامت ورق آن بیشتر باشد ، قیمت آن هم به مراتب افزایش می یابد . یکی از موارد دیگری که در قیمت گاتر استیل موثر می باشد ، ابعاد گاتر و نوع روش تولید درپوش آن (خم کاری یا برش با لیزر) بستگی دارد .

 

این مقاله حاصل یک دهه فعالیت و تجربه تیم فنی گروه پرشین گاتر می­باشد و همکاران ما  تمامی این ویژگی­ ها را در محصولات این شرکت اجرایی نموده اند تا راحتی و امنیت را برای کابران عزیز فراهم نمایند.

 

5 دیدگاه در “گاتر استیل + معرفی 3 محل اجرا !

  1. سهرابی گفت:

    کیفیت استیل ۳۰۴ عالی

  2. محمدی گفت:

    توضیحات تکمیل و عالی

    1. پرشین گاتر گفت:

      تشکر

  3. مرتضوی گفت:

    درجه ۱
    ارسال سریع

    1. پرشین گاتر گفت:

      ممنون از خرید شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *