راهنمای خرید, علمی مهندسی, گاتر

گاتر ای بی اس (آنتی یو وی) مخصوص فضای باز

گاتر چیست

گاتر ای بی اس چیست ؟

به نوعی از گاترهای پیش ساخته هدایت آب های سطحی با درپوش از جنس ای بی اس ، گاتر ای بی اس گفته می شود که با توجه به کلاس وزنی و مقاومت آن در برابر تحمل وزن ، در دسته بندی تردد نفر قرار می گیرند .درپوش آن دارای آنتی یو وی می باشد و در برابر تردد نفر تا 250 کیلوگرم ، تابش مستقیم نور آفتاب و شوینده ها مقاوم هستند ، همچنین گاتر ای بی اس در دو رنگ طوسی روشن و مشکی و در عرض های 10 ،13 و 20 سانتیمتر تولید می شوند .

جنس و مواد تشکیل دهنده درپوش این نوع گاتر دارای مواد آنتی یو وی (Anti UV) است بنابراین بهترین گزینه برای استفاده در محوطه های رو باز و با تابش مستقیم نور آفتاب هستند . می توان از گاتر ای بی اس با اطمینان خاطر در دور استخر ها و محوطه های روباز با تردد نفر بدون ایجاد بروز خسارت مالی ، تغییر رنگ و تغییر شکل ظاهری استفاده کرد .

 

گاتر ای بی اس چه خصوصیات و مزایایی دارد ؟

گاتر های ای بی اس با توجه به نوع درپوش و دارا بودن آنتی یو وی دارای خصوصیات و ویژگی های خاصی می باشند که این دسته بندی از گاتر ها آن ها را از مابقی متمایز می سازد ، از این رو در ادامه به معرفی این ویژگی ها میپردازیم .

  • در ابعاد و اندازه های مختلفی طراحی و تولید می شوند.
  • از مواد اولیه درجه یک و غیر بازیافتی تولید می شوند.
  • در شکل ظاهری و رنگ بندی نسبت به سایر گاتر ها متنوع تر هستند.
  • به علت داشتن مواد آنتی یو وی در برابر تابش نور آفتاب تغییر شکل یا تغییر رنگ در آن ها رخ نمی دهد.
  • مناسب تردد نفر طراحی شده اند و از به صرفه ترین گاتر ها جهت اجرا در بام ، روف گاردن و دور استخر های روباز و سرپوشیده می باشند.
  • به علت قیمت ارزان تر نسبت به مابقی گاتر های تولیدی گروه صنعتی پرشین گاتر بسیار مقرون به صرفه و پر فروش می باشند.
  • درپوش گاتر ای بی اس دارای شیار هایی می باشد تا مانع از لیز خوردن افراد به هنگام تردد از روی آن هستند.

 

گاتر ای بی اس

 

اجزای تشکیل دهنده گاتر ای بی اس چیست ؟

گاتر ای بی اس همانند مابقی گاتر ها از دو بخش رویه (درپوش) و قسمت زیرین (بدنه) تشکیل شده اند ، که متناسب با محیط مورد استفاده و میزان حجم آب سر ریز جهت جمع آوری و هدایت آب به سمت فاضلاب یا تصفیه خانه در ابعاد و اندازه های مختلفی طبق استاندارد EN1433 روز اروپا و از مواد اولیه درجه یک و غیر بازیافتی در پرشین گاتر طراحی و تولید می شوند . همچنین گاتر های ای بی اس در برابر برودت و گرمای هوا کاملا مقاوم می باشند .

 

درپوش گاتر ای بی اس

درپوش گاتر ای بی اس در عرض های ثابت 10 ، 13 و 20 سانتیمتر و در دو رنگ بندی طوسی روشن (مایل به سفید) و مشکی تولید می شوند . درپوش ای بی اس از پروپیلن غیر بازیافت شده به همراه 4 درصد آنتی یو وی تولید می شوند تا در برابر تابش مستقیم نور آفتاب مقاوم بوده و به مرور زمان تغییر رنگ و تغییر شکل ظاهری در آن ها به وجود نیاید . همچنین این درپوش ها در برابر مواد اسیدی و شوینده و همچنین کلر مقاوم می باشند .

 

بدنه گاتر ای بی اس

بدنه گاتر ای بی اس همانند مابقی گاترها از پلی پروپیلن درجه یک غیر بازیافت شده  به همراه 4 در صد آنتی یو وی می باشد و برای تردد نفر طراحی شده اند . بعد از قرار گیری بدنه گاتر داخل بتن یا ملات به هنگام نصب ، بتن ها داخل خلل و فرج بیرونی بدنه گاتر شده و همین امر موجب ایجاد استحکام بالا در بدنه گاتر به هنگام تردد نفر می شود . بدنه گاتر در برابر مواد اسیدی ، شوینده و تابش مستقیم نور آفتاب کاملا مقاوم می باشد و همچنین به علت سطح داخلی صیقلی گاتر در برابر ایجاد رسوب و جلبک کاملا بهداشتی می باشد .

 

گاتر ای بی اس

ابعاد گاتر با درپوش ای بی اس

این نوع گاتر همانند سایر گاتر ها با توجه به محل و نوع کاربری در ابعاد و اندازه های متفاوتی طراحی و تولید می شوند . برای مثال در محلی مانند تراس که مقدار حجم آب سر ریز به نسبت کم تر باشد از ابعاد کوچک تر این گاتر و در محلی که حجم آب سر ریز مانند دور استخر ، جکوزی و یا حیاط حجم آب بیشتر باشد از ابعاد بزرگ تر آن استفاده می شود .

 

کلاس وزنی گاتر با درپوش ای بی اس

  • گاتر با درپوش ای بی اس دارای کلاس وزنی A15 (تردد نفر)

گاتر با درپوش ای بی اس همانند گاتر با درپوش پلی پروپیلن ، استیل و گالوانیزه مناسب تردد نفر تا حداکثر وزن 250 کیلوگرم می باشد ، از این رو طبق استانداردهای EN1433 اروپا در دسته بندی کلاس مقاومت وزنی A15 جای می گیرد .

 

WhatsApp Image 2023 06 11 at 3.43.55 PM

 

محل اجرای گاتر با درپوش ای بی اس

از جمله مهم ترین مزایا برای اجرای گاتر با درپوش ای بی اس در مقایسه با مابقی گاتر ها به این صورت است که ، در هر دو محوطه سرپوشیده و رو باز می توان اجرا کرد همچنین با علت دارا بود مواد آنتی یو وی در پروسه تولید این گاتر از پر کاربرد ترین و همچنین مقرون به صرفه ترین گاتر جهت جمع آوری و پوشش مساحت های بالا نیز می باشد . در ادامه به معرفی محل استفاده گاتر ای بی اس اشاره خواهیم کرد  :

  • روف گاردن ، تراس و پشت بام
  • حیاط و محوطه های بیرونی ساختمان با تردد نفر
  • دور استخر های سرپوشیده و استخر های رو باز
  • سالن های ورزشی و بدنسازی
  • حوضچه های آب سرد ، جکوزی و انواع استخر ها

 

روش نصب گاتر ای بی اس چگونه است ؟

روش نصب گاتر ای بی اس همانند مابقی گاتر های پیش ساخته هدایت آب های سر ریز سطحی به این صورت انجام میگیرد که ، ابتدا با توجه به ابعاد گاتر (عرض و ارتفاع) زیر ساخت و مکان نصب را آماده کرده و ایزوگام را انجام می دهیم ، سپس گاتر را به صورت تراز (بدون شیب) داخل محل مورد نظر قرار می دهیم .

سپس کف گاتر را با گرد بر برش زده و به کمک اتصال خروجی از کف،  گاتر خود را به فاضلاب وصل کنیم تا در هنگام جمع آوری آب های سر ریز داخل کانال به سمت فاضلاب هدایت و در نهایت از خروجی های تعبیه شده به درستی خارج شود . سپس از طرفین گاتر بتن ریزی را انجام می دهیم تا هم سطح زمین شود .

 

6f78e588 2385 440e 94ba a4cdb847125c

 

قیمت و روش خرید گاتر ای بی اس از پرشین گاتر

به هنگام انتخاب و خرید گاتر ای بی اس باید به موارد مهمی اعم از کف سازی ، نوع تردد و محل مورد استفاده توجه داشت . خرید گاتر با درپوش ای بی اس برای اجرا در محوطه های خانگی یا ورزشی ، محوطه های مسکونی مانند : روف گاردن ، حیاط و دور استخر و جکوزی ها پیشنهاد می شود .

قیمت گاتر ای بی اس با توجه به نوع و جنس درپوش آن و همچنین ابعاد گاتر بستگی دارد . . قیمت گاتر ای بی اس نسبت به مابقی گاتر های پیش ساخته مناسب تردد نفر بسیار مقرون به صرفه بوده از این جهت جزو پر فروش ترین کانال های پیش ساخته توسط گروه تولیدی پرشین گاتر نیز می باشد .

 

این مقاله حاصل یک دهه فعالیت و تجربه تیم فنی گروه پرشین گاتر می­باشد و همکاران ما  تمامی این ویژگی­ ها را در محصولات این شرکت اجرایی نموده اند تا راحتی و امنیت را برای کابران عزیز فراهم نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *