گاتر, راهنمای خرید, محصولات پارکینگی

گاتر پلی آمید (تحمل بار 25 تن) + مزایا و محل اجرا

گاتر پلی آمید

گاتر پلی آمید چیست ؟

به نوعی از گاتر های پیش ساخته که کاربری نیمه صنعتی و پارکینگی داشته گاتر پلی آمید گفته می شود که وظیفه جمع آوری و هدایت آب های سر ریز سطحی را دارند . جنس درپوش گاتر پلی آمید ترکیبی خاص از دو مواد اولیه پلی پروپیلن و پلی اتیلن درجه یک و غیر بازیافت شده می باشد و تنها به رنگ مشکی قابل تولید هستند . درپوش پلی آمید در دو عرض 13 و 20 سانتیمتر تولید شده و تا حداکثر 25 تن می تواند تحمل بار ترافیکی داشته باشد ، همچنین در برابر تابش نور آفتاب و انواع سیالات مقاوم اند .

جنس بدنه ی آن ها همانند مابقی گاتر ها از پلی پروپیلن درجه یک و جنس درپوش آن پلی آمید تقویت شده می باشد . گاتر پلی آمید مقاوم در برابر انواع سیالات و مایعات و فشار ناشی از تردد انواع خودرو تا حداکثر 12 تن می باشد که در ادامه به مزایا آن در مقایسه با مابقی گاتر ها و معرفی کامل آن خواهیم پرداخت .

 

photo 2024 01 23 10 54 39 e1705997006457

 

گاتر پلی آمید کامپوزیتی چیست ؟

گاتر پلی آمید کامپوزیتی مشخصاتی دقیقا مانند گاتر پلی آمید تقویت شده و یا عادی دارد، با این تفاوت که گاتر پلی آمید کامپوزیتی استحکام بیشتری داشته و از خود مقاومت بیشتری در برابر مواد اسیدی ، شوینده و حتی تردد انواع ماشین آلات و خودروهای صنعتی و نیمه صنعتی تا 25 را نشان می دهد و در برابر شوک و ضربه ناشی از عبور آن ها مقاوم می باشد . همچنین قابل ذکر است گاتر پلی آمید کامپوزیتی در دو رنگ طوسی و مشکی توسط پرشین گاتر تولید می شوند و ابعاد آن شامل عرض 13 با ارتفاع های 6 ، 8.5 و 11 سانتیمتر نیز می باشد .

 

photo 2024 01 23 10 54 44 e1705997074500

 

ویدئو معرفی تخصصی گاتر پلی آمید

در این ویدئو به معرفی تخصصی گاتر پلی آمید و اجزای آن (درپوش ، بدنه) و اتصالات مربوط و مورد نیاز به هنگام نصب میپردازیم.

مزایای گاتر پلی آمید چیست ؟

گاتر با درپوش پلی آمید کامپوزیتی همانند مابقی گاتر های تولید شده توسط گروه صنعتی پرشین گاتر دارای خصوصیات ویژه ای می باشد که از مهم ترین آن ها می توان به مواد زیر اشاره کرد :

  • سبک و مقاوم
  • نصب سریع و آسان
  • تنوع در ابعاد ، اندازه و درپوش
  • آب بندی آسان بدون نشتی آب
  • مقاوم در انواع محیط اسیدی و فشار یا حرارت بالا
  • قیمت به صرفه در مقایسه با گاتر چدنی یا گالوانیزه

 

photo 2024 02 06 17 50 24

 

از دیگر مزایای استفاده از گاتر با درپوش پلی آمید در مقایسه با گاتر با درپوش چدن یا گالوانیزه ، مقاومت آن در برابر محیط اسیدی و مقاومت بالای آن در برابر رطوبت و خوردگی می باشد .برای مثال در استان های شمالی و جنوبی کشور ، بنادر و سوله انواع کارخانجات ، پارکینگ مجتمع های مسکونی و تجاری که به مراتب آب ریز و شست و شو بیشتری دارند بهتر است که از گاتر با درپوش پلی آمید استفاده شود . به این علت که گاتر با درپوش چدنی یا گالوانیزه در برابر رطوبت یا خوردگی و محوطه اسیدی مقاوم نبوده و باعث خودرگی و از بین رفتن و خرابی درپوش در مدت زمان کوتاه تری می شود .

در مقایسه درپوش پلی آمید به علت جنس غالبا پلاستیکی آن در برابر انواع خوردگی و محیط اسیدی مقاوم بوده و با دارا بودن کلاس وزنی C250 تا 25 تن تحمل بار ترافیکی را دارد . البته شایان ذکر است که استفاده از درپوش چدنی یا گالوانیزه به علت مقاومت بیشتر آن در مقایسه با پلی آمید همچنان پابرجا می باشد که هنگام خرید این دو درپوش باید به محیط اجرا و نوع کاربری توجه داشت .

 

گاتر پلی آمید

 

اجزای گاتر پلی آمید

همانطور که پیش تر اشاره کردیم ، گاتر با درپوش پلی آمید همانند مابقی گاتر ها از دو قسمت بالایی (درپوش یا گریتینگ) و قسمت زیرین (کانال یا بدنه) تشکیل می شوند . البته قابل ذکر است که می توان برای ساخت جوب از روش های سنتی هم استفاده کرد . به این صورت که مطابق با ابعاد درپوش (ارتفاع ، عرض و طول) کانال یا جوب از جنس سنگ و یا بتن ساخت و با در نظر گرفتن نبشی با ابعاد 2*2 سانتیمتر درپوش پلی آمید را روی آن نصب و اجرا کرد .

 

گاتر پلی آمید

 

درپوش گاتر پلی آمید تقویت شده

درپوش پلی آمید تقویت شده از ترکیب دو مواد اصلی پلی پروپیلن و پلی اتیلن درجه یک و غیر بازیافت شده می باشد که تنها به رنگ مشکی مات قابل تولید هستند . درپوش پلی آمید در دو عرض ثابت 13 و 20 سانتیمتری در طول قطعات 50 سانتیمتری و با ضخامت 2 سانتیمتر طراحی و تولید می شوند . درپوش پلی آمید در عرض 13 سانتیمتری تا حداکثر 12 تن و در عرض 20 سانتیمتری تا 9 تن تحمل بار ترافیکی به ازای هر تایر باد شده را دارند . همچنین درپوش پلی آمید به علت دارا بودن مواد آنتی یو وی در برابر تابش نور آفتاب ، تغییر رنگ و تغییر شکل ظاهری مقاوم اند .

 

بدنه گاتر پلی آمید تقویت شده

بدنه گاتر پلی آمید همانند مابقی گاترها از پلی پروپیلن درجه یک غیر بازیافت شده می باشد و برای تردد نفر طراحی شده اند . بعد از قرار گیری بدنه گاتر داخل بتن یا ملات به هنگام نصب ، بتن ها داخل خلل و فرج بیرونی بدنه گاتر شده و همین امر موجب ایجاد استحکام بالا در بدنه گاتر به هنگام تردد نفر و انواع خودرو می شود . بدنه گاتر در برابر مواد اسیدی ، شوینده و آب جوش کاملا مقاوم می باشد و همچنین به علت سطح داخلی صیقلی گاتر در برابر ایجاد رسوب و جلبک کاملا بهداشتی می باشد .

 

ابعاد گاتر با درپوش پلی آمید کامپوزیتی

گاتر های پلی آمید همانند مابقی گاتر ها با توجه به نیاز پروژه و نوع کاربری ، میزان آب ریز به ابعاد زیر دسته بندی می شوند البته قابل ذکر است درپوش پلی آمید در عرض های ثابت 13 و 20 سانتیمتر ، با ضخامت 2 سانتی متر تولید و جداگانه به فروش می رسند. ابعاد گاتر های پلی آمید تقویت شده به شرح زیر می باشد :

گاتر با درپوش پلی پروپیلن با ابعاد 6*13 سانتی متر مشکی

 

گاتر با درپوش پلی پروپیلن با ابعاد 8.5*13 سانتی متر (مشکی)

 

گاتر با درپوش پلی پروپیلن با ابعاد 11*13 سانتی متر (مشکی)

 

گاتر با درپوش پلی پروپیلن با ابعاد 14*20 سانتی متر (مشکی)

 

تابستان گرم سال 1402

 

کلاس وزنی گاتر پلی آمید

گاتر پلی آمید با توجه به جنس و نوع درپوش آن در دسته ی گاتر های صنعتی و پارکینگی دسته بندی و مورد استفاده قرار میگیرند. از این رو این محصول با توجه به استاندارد های EN1433 روز اروپا در دسته گاترهای صنعتی و پارکینگی با کلاس وزنی C250 قرار می گیرند . کلاس وزنی C250 در دسته بندی گاتر های پلی آمید دارای تحمل بار ترافیکی 9 و 12 تن به ازای هر تایر باد شده می باشد .
همچنین در برابر انواع سیالات اسیدی مقاوم می باشد .

 

گاتر سوله گاتر کارخانه

 

محل اجرای گاتر پلی آمید

گاتر با درپوش پلی آمید با توجه به جنس و نوع درپوش ، مقاومت در برابر انواع سیالات و طبقه بندی در گروه کلاس وزنی C250 و داشتن استانداردهای جهانی EN1433، استحکام در برابر فشار و تردد ترافیکی ، مناسب اجرا در ورودی انواع پارکینیگ های اداری و صنعتی ، محوطه داخلی پارکینگ ، سوله ، انواع کارخانجات ، معابر شهری مورد استفاده و اجرا می باشد .

 

روش نصب گاتر پلی آمید تقویت شده چگونه است ؟

روش نصب گاتر پلی آمید همانند مابقی گاتر های پیش ساخته هدایت آبهای سطحی به این صورت انجام میگیرد که ، ابتدا با توجه به ابعاد گاتر (عرض و ارتفاع) زیر ساخت و مکان نصب را آماده کرده و ایزوگام را انجام می دهیم ، سپس گاتر پلی آمید را به صورت تراز (بدون شیب) داخل محل مورد نظر قرار می دهیم .

سپس کف گاتر را با گرد بر برش زده و به کمک اتصال خروجی از کف،  گاتر خود را به فاضلاب وصل کنیم تا در هنگام جمع آوری آب های سر ریز داخل کانال به سمت فاضلاب هدایت و در نهایت از خروجی های تعبیه شده به درستی خارج شود . سپس از طرفین گاتر بتن ریزی را انجام می دهیم تا هم سطح زمین شود .

 

گاتر پلی آمید

 

خرید گاتر پلی آمید

به هنگام انتخاب و خرید گاتر پلی آمید باید به موارد مهمی اعم از کف سازی ، میزان تردد و بار گزاری به ازای هر تایر باد شده باید توجه داشت . خرید گاتر پلی آمید با درپوش مدل تقویت شده برای اجرا در محوطه های صنعتی و خرید گاتر پلی آمید با درپوش عادی مانند پارکینگ های مسکونی با تعداد واحدهای کم پیشنهاد می شود .

 

قیمت گاتر پلی آمید

قیمت گاتر پلی آمید با توجه به نوع و جنس درپوش آن و همچنین ابعاد گاتر بستگی دارد . درپوش گاتر های پلی آمید در دو مدل تقویت شده و عادی طراحی و تولید می شوند . قیمت گاتر پلی آمید با درپوش تقویت شده از قیمت گاتر پلی آمید با درپوش عادی بیشتر می باشد و همچنین کاربری و استحکام آن ها از هم متفاوت می باشد .

 

این مقاله حاصل یک دهه فعالیت و تجربه تیم فنی گروه پرشین گاتر می­باشد و همکاران ما  تمامی این ویژگی­ها را در محصولات این شرکت اجرایی نموده اند تا راحتی و امنیت را برای کابران عزیز فراهم نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *