تجهیزات آبی, علمی مهندسی, گاتر

گاتر چیست؟ (جایگزین کانال های بتنی) + 5 محصول پر فروش

گاتر پلاستیکی

گاتر چیست؟ (کانال پیش ساخته هدایت آبهای سطحی)

گاتر چیست ؟ گاتر در لغت به کانال های پیش ساخته هدایت آب های سطحی که جنس آن عمدتا از پلاستیک می باشد گاتر گفته می شود . در ادامه این مقاله به طور جامع توضیح خواهیم داد که گاتر چیست و چه کاربردی دارد . به طور خلاصه گاتر ها عموما در کف و اطراف محوطه های مختلف استفاده می شوند . از مهم ترین محوطه های مورد استفاده از گاتر می توان به گاتر استخر ، گاتر پارکینگ ، گاتر سوله یا کارخانه و گاتر آشپزخانه صنعتی جهت جمع آوری و هدایت سیالات مختلف مانند سیالات ناشی از نظافت یا جمع آوری آب باران به کار می رود .

گاتر از دو بخش اصلی بدنه و درپوش و دو بخش فرعی شامل اتصالات ابتدایی و انتهایی و اتصال خروجی کفشور تشکیل می شوند . بدنه گاتر ها فارق از جنس درپوش و ابعاد آن از پلی پروپیلن درجه یک و غیر بازیافت شده می باشد و درپوش (گریتینگ) آن با توجه به محل مورد استفاده متفاوت است . درپوش گاتر می تواند بسته به محل استفاده از استیل ، چدن ، پلی آمید یا گالوانیزه باشد .

 

مزایای استفاده از گاتر چیست ؟

همانطور که پیش تر اشاره شد ، کانال های پیش ساخته هدایت آبهای سطحی هر کدام با توجه به نوع و محل اجرا در دسته بندی مختص به خود قرار میگیرند و هر کدام نسبت به نوع جنس درپوش و ابعاد (طول ، عرض) شامل ویژگی و خصوصیات متفاوتی می باشند که در ادامه به آن ها به صورت کامل خواهیم پرداخت .

  • صرفه اقتصادی در مقایسه با ساخت کانال بتنی یا سیمانی
  • وزن سبک و امکان جا به جایی از محلی به محل دیگر
  • نصب آسان و سریع در مقایسه با ساخت کانال بتنی
  • تنوع رنگ بندی در بدنه و درپوش گاتر
  • درپوش مقاوم در برابر شرایط مختلف جوی و محل استفاده و نوع کاربری
  • امکان تعویض درپوش گاتر در صورت مستهلک شدن بعد از استفاده
  • تنوع در دسته بندی و نوع کاربری هر گاتر
  • قابلیت اتصال به کفشور یا لوله تخلیه فاضلاب از کف ، زیر بدنه یا ابتدا و انتهای کانال پیش ساخته

 

photo 2024 02 06 17 50 24

 

از پر فروش ترین و پرکاربرد ترین کانال های پیش ساخته ، می توان به گاتر پلی آمید ، گاتر پلی پروپیلن ، گاتر ای بی اس ، گاتر چدنی ، گاتر گالوانیزه و گاتر استیل نیز اشاره کرد که هریک از با توجه به نوع جنس درپوش و ابعاد آن کاربری مختص به خود را دارند و برای محوطه های خاصی مورد استفاده قرار میگیرند . انتخاب گاتر متناسب با پروژه مورد نظر از اهمیت بالایی برخوردار می باشد تا از بروز خسارات مالی و جانی جلوگیری کند .

در برخی موارد از کانال ها پیش ساخته (Drainage channel) به عنوان آبراهه هایی برای جا به جایی آب اضافی یا سر ریز از محلی به محل دیگر استفاده می شوند . این کانال‌ ها به صورت بدنه های تو خالی میباشند که به شکل نرینگی و مادگی در قطعات 50 یا بعضا 100 سانتیمتری به یکدیگر مونتاژ می شوند .

 

7

 

کانال های پیش ساخته آبرو در ابعاد و اندازه های مختلف ساخته وظیفه جمع آوری یا انتقال آب از یک محل به محلی دیگر یا هدایت به سمت کفشور ، تصفیه خانه و منبع آب را دارند . جوب پیش ساخته در دو مدل با درپوش (گریتینگ) و بدون درپوش تولید و عرضه می شوند . گاتر های پیش ساخته کف با مدل درپوش دار انواع متفاوتی دارند که هریک با توجه به محل استفاده و نوع بارگذاری به صورت اختصاصی در پرشین گاتر طراحی و تولید می شوند .

 

دلیل برتری گاتر نسبت به کانال بتی یا سیمانی چیست ؟

بدنه یا قسمت زیرین آن در گذشته با استفاده از سنگ، سرامیک و یا ملات و بتن ساخته می­شد که به جوب های سنتی معروف هستند که علاوه بر طولانی بودن زمان ساخت، فاقد کیفیت لازم بوده و نظافت آنها بسیار مشکل بود و ساخت آن نیازمند صرف هزینه ی بیشتر در مقایسه با نصب گاتر بود.

استفاده از کانال دارای مزایای فراوانی می باشد که در مقایسه با جوب های ساخته شده از بتن برتری ایجاد می کنند. برای مثال بتن در برابر برودت و گرما ، رطوبت و تردد وسایل نقلیه سنگین و وارد شدن شوک به آن در مقایسه با بدنه کانال  تفاوت های فراوانی دارند.

بدنه ی کانال آبرو به علت استفاده از مواد پلیمری درجه یک و خاصیت ضد اسیدی که دارد مناسب استفاده در بسیاری از موارد از جمله پارکینگ های شهری و خانگی ، موتور خانه ها و تاسیسات می باشد . همچنین بدنه کانال های پیش ساخته به علت دارا بودن خاصیت ضد خورندگی در برابر انواع مواد شیمیایی و اسیدی برتری نسبت به کانال های بتنی (Concrete) ایجاد می کنند.

کانال های بتنی در برابر شوک و ضربه ترک خورده و به مرور زمان دچار استهلاک شده و می شکنند اما بدنه کانال ها به علت تشکیل شده از  جنس پلی پروپیلین (درجه یک و مواد نو) با انسجام مواد تشکیل دهنده ، استحکام بالا در برابر شرایط جوی و ترافیکی متفاوت و سطح صیقلی باعث روان تر حرکت کردن سیال میشود و این امر باعث خروج سریعتر سیال به داخل لوله فاضلاب میگردد.

 

2

 

در این راستا ویدئویی آماده کردیم تا بیشتر به مزایای کانال های پیش ساخته و معایب استفاده از کانال های ساخته شده با بتن بپردازیم :

 

 

5

 

مزایای استفاده از گاتر در صرفه جویی آب چه نقشی دارد ؟

در بسیاری از موارد کانال ها به غیر از تخلیه آب توسط لوله فاضلاب , وظیفه هدایت و جمع آوری آب جهت تصفیه و استفاده ی مجدد را هم دارند و طبق مطالعات نشان داده که در مواردی که از گاتر استفاده شده است اتلاف آب های سطحی و سر ریز تا 73 درصد کاهش داشته که این امر برای حفظ منابع آب در شهر و یا کشورهای خشکسال با میزان بارش پایین باران بسیار در کاهش مصرف آب کاربرد دارد.

 

گاتر با درپوش ای بی اس با ابعاد 5*10 سانتی متر مشکی

 

حال در ادامه این بخش به معرفی خصوصیات و ویژگی های کانال های پیش ساخته می پردازیم تا به دلایل اصلی جایگزینی گاتر با کانال های بتنی بیشتر آشنا شویم :

خواص سیالاتی مناسب 

به دلیل تماس دائمی بدنه و درپوش کانال با مایعات مختلف و مخصوصا آب خواص سیالاتی آن ها بسیار شامل اهمیت است . بنابراین سطح داخلی آن باید کاملا صاف بدون شیب یا انحنا و صیقلی و آب گریز باشد که حرکت انواع مایعات به راحتی انجام پذیرد . همچنین دیواره داخلی باید کاملا گرد باشد تا اجسام به گوشه­ های تیز گیر نکرده و مانع انسداد و ته نشینی ذرات معلق در مایع نگردد.

 

گاتر با درپوش پلی آمید با ابعاد 14*20 سانتی متر

 

خواص شیمیایی اجزای کانال پیش ساخته هدایت آب

با توجه به اینکه با حل شدن مواد مختلف در سیال خواص شیمیایی آن تغییر میکند بدنه و درپوش کانال مناسب باید از جنسی تولید شده باشد که در برابر انواع اسید های رقیق یا غلیظ، نمک ­ها، حلال­ ها، سوخت­ ها و چربی ­ها از خود مقاومت نشان دهند.

 

بدنه گاتر با ابعاد 11*13 سانتی متر (مشکی)

 

استحکام و دوام  (کلاس وزنی)

گاتر ها به علت استقرار ، نصب و اجرا در مکان های مختلف و پر تردد از نظر استحکام مورد اهمیت می باشند کانال ها باید در برابر خم شدن، پیچ خوردن ، ضربه و فشارهای عمودی ناشی از عبور انواع ماشین آلات استحکام کافی داشته باشند . گاتر ها شامل چهار کلاس وزنی A15 (تردد نفر) ، B125(تردد خودرو سواری شخصی) ، C250 (تردد انواع خودروهای سواری و نیمه صنعتی) و D400(تردد انواع خودروهای صنعتی) تقسیم بندی .

 

کلاس وزنی گاتر EN1433

کلاس وزنی A15

کلاس وزنی A15 نوعی از دسته بندی کانال ها و بر اساس استاندارهای EN1433 گفته می شود که متناسب با تردد نفر و یا نهایتا چرخ دستی تا وزن 500 کیلوگرم طراحی و ساخته می شوند . در این دسته بندی می توان به کانال های استخری ، کانال های روف گاردن و پشت بام و محوطه های ساختمانی نفر رو اشاره کرد . قابل ذکر است که جنس کانال های کلاس وزنی A15 ، شامل گاتر ای بی اس ، گاتر پلی پروپیلن و گاتر استیل می باشد .

 

گاتر با درپوش مخفی پلی پروپیلن با ابعاد 8.5*13 سانتی متر

 

کلاس وزنی B125

این نوع کلاس وزنی از لحاظ بارگذاری مابین کلاس وزنی A و C قرار میگیرد و جهت تردد نفر ، چرخ دستی و ماشین سواری شخصی تولید شده و در این دسته بندی جای می گیرند .کلاس وزنی B125 طبق استاندارد های جهانی EN1433 اروپا تا 6 تن تحمل بار ترافیکی داشته و همچنین در برابر مواد اسیدی و تابش نور آفتاب به صورت کامل دوام و استحکام دارد .

 

گاتر پلی پروپیلن استخری

 

کلاس وزنی C250 و C250HD

کلاس وزنی C250 نوعی از دسته بندی کانال های پیش ساخته هدایت آب های سطحی برا اساس استانداردهای روز دنیا گفته می شوند که به غیر از کاربری غیر صنعتی ، دارای کاربری نیمه صنعتی و از بهترین گزینه ها جهت اجرا در سوله و کارخانه ها تولید می باشد . جنس درپوش گاتر های دارای کلاس وزنی C250 عموما از چدنی شیار دار و پلی آمید کامپوزیتی می باشد . کانال پلی آمید تقویت شده تا حداکثر 6 تن و گاتر چدنی و گاتر گالوانیزه تا حداکثر 12 تن تحمل بار ترافیکی به ازای هم تایر باد شده را دارند .

 

گاتر با درپوش پلی آمید با ابعاد 11*13 سانتی متر

 

کلاس وزنی D400

کلاس وزنی D400 به کانال های پبش ساخته با درپوش چدنی مشبک (گریتینگ چدنی) و گاتر گالوانیزه مشبک (گریتینگ گالوانیزه) نیز تعلق میگیرد . گاتر های این نوع کلاس وزنی بر اساس استانداردهای EN1433 روز دنیا مناسب استفاده در فرودگاه ها ، بنادر ، بزرگراه ها جهت عبور و تردد انواع ماشین آلات سنگین و صنعتی تا 30 تن طراحی و تولید می شوند .

 

  • حال که با مبحث کلاس وزنی و بارگذاری هر کانال های پیش ساخته ، محل استفاده و نوع کاربری آن ها آشنا شدید می توانید به درستی جهت خرید کانال های پیش ساخته مورد نظر با پروژه خود اقدام فرمایید . همچنین مشاوران فروش گروه صنعتی پرشین گاتر به صورت تخصصی در خدمت شما عزیزان می باشند .

 

نصب آسان و به صرفه

کانال های پیش ساخته به طور کل در قطعات 50 یا بعضا 100 سانتیمتری (با توجه به ابعاد و جنس درپوش) تولید می شوند . مونتاژ یا نصب آسان این قطعات سبب کاهش زمان و هزینه خواهد بود .این قطعات باید دارای طراحی قطعه ، قطعه باشند که با حداقل امکانات و وسایل جانبی بتوان آن ها را مونتاژ کرد.

 

photo 2024 02 06 17 50 22 e1707229576172

 

از ویژگی ­هایی مانند اتصال به صورت نری و مادگی، قابلیت اتصال از جوانب (90 درجه) ، داشتن خروجی لوله در طرفین بدنه و کف کانال ، داشتن ته بند موجب می­ شود استفاده و نصب یک کانال در مقایسه با جوب های سنتی آسان و به صرفه باشد . همچنین آب بند کردن کانال ها در مقایسه با جوب های سنتی بسیار آسان بوده و توسط چسب پلی اورتان به راحتی در برابر نشت آب کاملا عایق می شود .

 

استقرار مناسب در محل نصب

کانال ها باید به هنگام نصب در محل مورد نظر به طور مناسب در ملات یا بتن دفن شوند و بدون حرکت باقی بمانند تا دچار شکستگی و تخریب در قسمت بدنه یا درپوش نشوند . برای این منظور در اطراف گاتر باید زائده و قسمت هایی وجود داشته باشد تا از حرکت گاتر جلوگیری نموده و آن را به طور کامل در محل نصب ثابت نگه دارد.

 

نصب گاتر چیست

 

نصب گاتر در عین سادگی نیازمند دقت و تخصصی می باشد که در هنگام نصب دچار ایراداتی نظیر آب بندی صحیح قطعات و … نشود ، همچنین درپوش آن باید به بدنه با پیچ از وسط یا طرفین محکم بسته شود تا در هنگام عبور نفر و خودرو دچار لرزش و ارتعاش نگردد .

در این راستا می توانید جهت کسب اطلاعات از چگونگی استقرار صحیح و نصب آسان گاتر به مقاله روش نصب گاتر مراجه کنید ، به طور کلی نصب گاتر نسبت به ساخت کانال های آب به روش های سنتی بسیار آسان و به صرفه تر می باشد .

 

اجزای تشکیل دهنده گاتر و جنس مواد اولیه آن

گاتر از دو بخش زیرین (بدنه یا کانال) و بخش رویه (گریتینگ یا درپوش) تشکیل می شوند. جنس بدنه گاتر عمدتا از پلی پروپیلن درجه یک (غیر بازیافتی) در دو رنگ مشکی و سفید می باشد . جنس درپوش گاتر با توجه به نوع کاربری پروژه و محل استفاده از جنس های مختلفی تشکیل می شوند که از پر فروش ترین و پر کاربرد ترین آن ها می توان به پلی آمید ، چدن و استیل اشاره داشت .

1 . درپوش گاتر

درپوش گاتر مهم ترین بخش کانال های پیش ساخته می باشد که نقش اساسی ایفا می کند ، از این جهت که درپوش کانال باید به علاوه استحکام لازم در برابر تردد نفر و انواع ماشین آلات سواری و یا صنعتی باید دارای تنوع در طرح و رنگ بندی هم دارا باشد تا متناسب با نیاز هر پروژه خریداری شود . از این رو می توانید برای کسب اطلاعات تکمیلی در مورد انواع درپوش گاتر و کاربری هر یک از آن ها به صورت تخصصی به مقاله مربوطه مراجعه کنید .

 

درپوش گاتر پلی آمید در عرض های 13 و 20 سانتیمتر به رنگ مشکی توسط پرشین گاتر طراحی و تولید می شوند .

درپوش گاتر

 

درپوش گاتر ای بی اس ، پلی پروپیلن در عرض های 10 ، 13 و 20 سانتیمتر در دو رنگ بندی سفید و مشکی توسط پرشین گاتر طراحی و تولید می شوند .

بدنه گاتر

 

انواع درپوش استیل و ورق گالوانیزه در عرض های ثابت 13 و 20 سانتیمتر و همچنین عرض های درخواستی با ضخامت ورق 1 تا 2 میلیمتر طراحی و تولید میشوند .

IMG 6175

 

2 . بدنه گاتر

بدنه تمامی کانال های پیش ساخته بدون در نظر گرفتن ابعاد کانال ، از جنس پلی پروپیلن درجه یک و غیر بازیافت شده تشکیل می شود . بدنه کانال ها این امکان را دارند تا از کف یا از کناره های آن با استفاده از درپوش های ابتدایی یا انتهایی و اتصال خروجی از کف انشعاب گرفته شود .

بدنه کانال پیش ساخته هدایت سیالات از ضریب هیدرولیکی بالایی برخوردار بوده تا به محض ورود سیالات ناشی از نظافت ، آب باران یا غیره به داخل کانال از قسمت کفشور کانال با سرعت خارج شده و مانع از راکد ماندن سیالات یا ایجاد رسوب در کف کانال گردد .

 

بدنه گاتر

 

گاتر ها از نظر ابعاد به چند دسته تقسیم می شوند

کانال ها از نظر ابعاد با توجه به محل استفاده و نوع کاربری ، نیاز پروژه ، میزان حجم آب سرریز و مقدار سیالات ورودی به چند دسته گوناگون تقسیم بندی می شوند که این دسته بندی ها شامل عرض و ارتفاع کوچک تر تا عرض های بزرگ تر و ارتفاع های بیشتری مطابق با استانداردهای روز دنیا طراحی و تولید می شوند .

برای مثال کوچک ترین ابعاد متعلق به گاتر ای بی اس با عرض 10 و ارتفاع 5 سانتیمتر و بزرگ ترین ابعاد هم برای کانال های پیش ساخته عرض 20 و با ارتفاع 16 سانتیمتری با انواع درپوش های (چدنی ، استیل و …) می باشد .

کانال های پیش ساخته بر اساس ابعاد استاندارد به شرح زیر می باشد همچنین در رو به روی هر ردیف جنس درپوش آن ذکر شده است .

 

کانال با ابعاد 5*10 سانتیمتر (ای بی اس)

گاتر با درپوش ای بی اس با ابعاد 5*10 سانتی متر مشکی

 

کانال با ابعاد 6*13 سانتیمتر (استیل ، چدنی ، گالوانیزه ، پلی آمید ، ای بی اس ، پلی پروپیلن)

گاتر با درپوش ای بی اس با ابعاد 6*13 سانتی متر (مشکی)

 

کانال با ابعاد 8.5*13 سانتیمتر (استیل ، چدنی ، گالوانیزه ، پلی آمید ، ای بی اس ، پلی پروپیلن)

گاتر با درپوش مخفی پلی پروپیلن با ابعاد 8.5*13 سانتی متر

 

کانال با ابعاد 11*13 سانتیمتر (استیل ، چدنی ، گالوانیزه ، پلی آمید ، ای بی اس ، پلی پروپیلن)

گاتر با درپوش ای بی اس با ابعاد 11*13 سانتی متر (مشکی)

 

کانال با ابعاد 14*20 سانتیمتر (پلی آمید ، پلی پروپیلن)

گاتر با درپوش پلی آمید با ابعاد 14*20 سانتی متر

 

کانال با ابعاد 16*20 سانتیمتر (استیل ، چدنی ، گالوانیزه ، پلی آمید ، ای بی اس ، پلی پروپیلن)

گاتر پلی آمید

 

هر کانال پیش ساخته با توجه به ابعاد ، محل مورد نظر جهت استفاده مختص به خود را دارد و این ابعاد با توجه به محدودیت های کف سازی ، میزان آب ریز مشخص میگردد .

 

تقسیم بندی گاتر ها بر اساس کاربری و کلاس وزنی 

حال که با چیستی کانال پیش ساخته ، ساز و کار و اجزای آن ها به طور مقدماتی آشنا شدید زمان آن فرارسیده تا با انواع گاتر در مقاله مربوط به آن به صورت تکمیلی آشنا شوید. به طور خلاصه کانال های آبرو با توجه به موقعیت و نوع کاربری انواع مختلفی دارند که به دو دسته با کاربری صنعتی مانند ( کانال سوله ، کارخانه ، پارکینگ و ..) و کانال با کاربری غیر صنعتی یا مسکونی (استخر ، روف گاردن ، تراس و …) دسته بندی می شوند .

بر اساس استانداردهای جهانی EN1433 کانال های پیش ساخته با توجه محل استفاده نوع کاربری و نیاز پروژه چهار کلاس وزنی A15 (تردد نفر) ، B125(تردد خودرو سواری شخصی) ، C250 (تردد انواع خودروهای سواری و نیمه صنعتی) و D400(تردد انواع خودروهای صنعتی) تقسیم بندی که پیش تر به صورت تکمیلی به معرفی هر یک پرداخته شد .

 

گاتر چیست

 

معرفی 5 گاتر پر فروش

کانال ها با توجه به جنس درپوش ، ابعاد و نوع کاربری از انواع مختلفی برخوردار هستند ، اما در ادامه به 5 محصول پر فروش این دسته بندی میپردازیم .

1 . کانال با درپوش ای بی اس (Acrylonitrile butadiene styrene

این نوع کانال با ابعاد 5*10 سانتیمتر و ابعاد 6*13 ، 11*13 سانتیمتر در دو رنگ طوسی روشن و مشکی تولید می شوند که از ویژگی های این کانال میتوان به استفاده آن در محیط باز و زیر نور مستقیم نور خورشید به علت دارا بودن آنتی یو وی نام برد. همچنین این نوع کانال قابل استفاده در دور استخر های سرپوشیده و باز می باشد و به علت استفاده از مواد اولیه درجه یک از استحکام بسیار بالایی برخوردار هستند و در دسته بندی A15 جای می گیرند .

 

6f78e588 2385 440e 94ba a4cdb847125c

 

2 . کانال با درپوش پلی آمید (Polyamide)

این نوع کانال با ابعاد 6*13 ، 11*13 سانتیمتر و ابعاد 14*20 سانتیمتر در رنگ مشکی تولید می شوند که از ویژگی های این کانال میتوان به استفاده آن در محیط های باز و سرپوشیده و همچنین محیط های با تردد بالا (پارکینگ) ، در محیط های اسیدی (موتور خانه) به علت خاصیت خورده نشدن و ضد اسید بودن پلی آمید و زیر نور مستقیم نور خورشید به علت دارا بودن آنتی یو وی نام برد.

همچنین این نوع کانال قابل استفاده در محوطه و پایین رمپ پارکینگ به علت استفاده از مواد اولیه درجه یک از استحکام بسیار بالایی برخوردار هستند و در دسته بندی C250 قرار می گیرند .

 

گاتر پلی آمید

 

3 . کانال با درپوش چدنی (Cast Iron)

این نوع کانال با ابعاد  6*13 و 8.5*13 سانتیمتر یا با ابعاد 16*20 سانتیمتر در رنگ مشکی مات با رنگ کوره ای تولید می شوند که از ویژگی های این کانال میتوان به استفاده آن در محیط های باز و سرپوشیده و همچنین محیط های با تردد بالا مانند پارکینگ ، معابر شهر) اشاره کرد .

 

گاتر چدنی

 

4 . کانال با درپوش استیل 304 (Steel)

این نوع کانال با ابعاد6*13 سانتیمتر ،8.5*13 سانتیمتر و ابعاد  16*20 سانتیمتر تولید میشوند که از ویژگی های این کانال میتوان به استفاده آن در محیط های باز و زیر نور مستقیم نور خورشید و محیط های سرپوشیده استفاده کرد . همچنین این نوع کانال قابل استفاده در دور استخر های سرپوشیده و باز هم دارا هستند و به علت استفاده از استیل 304 درجه یک و ضد لک با قابلیت غیر مغناطیسی استحکام و ظاهر بسیار زیبایی دارند.

این نوع کانال به علت دارا بودن ظاهری شیک و کلاسیک بیشتر مورد استفاده در دور استخر , تراس , روف گاردن و محیط های داخلی جهت جلوه دادن و زیبا تر کردن دکوراسیون مورد استفاده قرار میگیرند. کانال های با درپوش استیل در دو مدل استیل 304 با برش لیزری و پرسی تولید می شوند که درپوش پرسی با عرض های ثابت 13 و 20 و درپوش لیرزی با عرض های دلخواه امکان تولید دارند.

 

انواع گاتر

 

5 . کانال با درپوش پلی پروپیلن (Polypropylene)

این کانال جزو پر فروش ترین و متنوع ترین دسته بندی از کانال های پیش ساخته هدایت آب های سطحی می باشد . به علت استفاده از پلی پروپیلن به عنوان درپوش تنوع در طراحی و رنگ بندی آن از مابقی کانال ها بسیار بیشتر و متنوع تر می باشد . ابن کانال با ابعاد 5*10 سانتی متر ، ابعاد 6*13 و 8.5*13 سانتی متر . بزرگ ترین ابعاد یعنی 14*20 ، 16*20 سانتی متر در رنگ های مشکی , طوسی , طوسی روشن و با طرح های مختلف درپوش به صورت شیاری و مشبک تولید می شوند .

 

گاتر سوله گاتر کارخانه

 

لیست قیمت گاتر و خرید گاتر

گروه صنعتی پرشین گاتر ، بزرگ ترین تولید کننده در زمینه گاتر و گریل استخر و به صورت فروش مستقیم از درب کارخانه می باشد که تمامی موارد تولید شده از مواد اولیه درجه یک و غیر بازیافت شده هستند .

قیمت گاتر به موارد زیادی اعم از ابعاد گاتر ، جنس گاتر و نوع آن وابسته است ، برای مثال ارزان ترین و به صرفه ترین قیمت گاتر به مدل استخری آن و گران ترین گاتر ها عمدتا در دسته صنعتی و سپس نیمه صنعتی قرار می گیرند . همچنین ابعاد گاتر در قیمت گاتر نقش بسزایی دارند . جنس درپوش گاتر رابطه مستقیمی با افزایش قیمت گاتر نیز دارد .
از این رو به ترتیب گاتر با درپوش استیل 304 با حداقل ضخامت ورق استیل 1.5 میلیمتر ، چدنی و گالوانیزه مشبک (گریتینگ گالوانیزه) از بیشترین قیمت برخوردارند .

بدیهی است که قیمت گاتر در خرید گاتر مورد نیاز هر پروژه ارتباط مستقیمی دارد . خرید گاتر مناسب با پروژه مورد نظر به عوامل زیادی از جمله ، فضای اجرای گاتر ، نوع تردد و کاربری گاتر و همچنین محدودیت های کف سازی وابسته است . جهت خرید گاتر مورد نیاز برای اجرا در انواع محوطه صنعتی مانند سوله ، کارخانه و همچنین پارکینگ ها باید از خرید گاتر با درپوش چدنی ، پلی آمید تقویت شده و یا گاتر با گریتینگ گالوانیزه آگاه بود .

 

این مقاله حاصل یک دهه فعالیت و تجربه تیم فنی گروه پرشین گاتر می­باشد و همکاران ما  تمامی این ویژگی­ها را در محصولات این شرکت اجرایی نموده اند تا راحتی و امنیت را برای کابران عزیز فراهم نمایند.

23 دیدگاه در “گاتر چیست؟ (جایگزین کانال های بتنی) + 5 محصول پر فروش

  1. علی یاوری گفت:

    ممنون از توضیحاتتون بسیار کامل و مفید یود

    1. Admin-2 گفت:

      ممنون از توجه شما

    2. غلامرضاعمویی گفت:

      سلام وقت بخیر ببخشید برا شیب کانال چیکار باید کرد، آیا کانالی موجود میباشد که کف آن شیب دار باشد که موقع کف ساری سرامیک همسطح در پوش کنال شود

      1. پرشین گاتر گفت:

        سلام وقت شما هم بخیر باشه
        گاتر ها عمدتا بصورت بدون شیب و تراز ساخته و اجرا میشوند
        بنابراین میتوان هر 3 متر یک خروجی درنظر گرفت و در صورت بالا بودن حجم آب سر ریز از گاتر با ابعاد بزرگ تر استفاده کرد

  2. سهیلا نادی گفت:

    لطفا گاتر با درپوش های استیل و طرح های آن را معرفی کنید سپاس

    1. Admin-2 گفت:

      گاتر با درپوش استیل در دو نوع پرسی و لیزری موجود هست
      پرسی در دو عرض 13 و 20 سانت و لیزری 13 و 20 و عرض های سفارشی قابل ساخت میباشند

  3. علی پبدنی گفت:

    عالی بود بازم خرید میکنم

    1. Admin-2 گفت:

      سپاس از اعتماد شما

  4. حاج آقایی گفت:

    متشکرم از توضیحات جامع و کامل شما

    1. پرشین گاتر گفت:

      سپاس از توجه شما

  5. عباس قادرلو گفت:

    کار گریتینگ استیل عرض 30 سانت تولید میکنید

    1. پرشین گاتر گفت:

      بله گریتینگ استنلس استیل 304 و گالوانیزه هر دو قابل تولید طبق ابعاد سفارشی شما هستند

  6. علی نادری زاده گفت:

    گاتر طرح فرانسوی قیمت لطف میکنید ؟
    سپاس

    1. پرشین گاتر گفت:

      برای اطلاع از قیمت با کارشناسان فروش ما در بخش نماس با ما اقدام نمایید با تشکر

  7. نجه هیراد گفت:

    نحوه نصب گاتر مخفی میفرمایید

  8. شروین گفت:

    ارسال سریع و به موقع بود
    کیفیت گاترها و قیمت آن عالی بودن

    1. پرشین گاتر گفت:

      ممنون از خرید شما

  9. علی صابری گفت:

    گاتر ها بسیار با کیفیت بودن و به موقع به دستم رسید

    1. پرشین گاتر گفت:

      سلام
      ممنون از توجه شما

  10. اشکان فدایی گفت:

    بسیار عاالیی

    1. پرشین گاتر گفت:

      انجام وظیفه بود

      1. علیرضا چاییچی گفت:

        سلام.
        فکر میکنم برای محل های تراز کانالی با شیب پنج در هزار طراحی کنید خیلی کاربرد داره و خیلی خوبه .
        متشکرم . چائیچی

        1. پرشین گاتر گفت:

          سلام
          گاتر ها به علت اتصال به یکدیگر به صورت ماژولار و در قطعات 50 سانتیمتری متاسفانه امکان تولید به صورت شیب دار را ندارند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *