دسته‌بندی نشده

گاتر پشت بام + معرفی 3 مدل

گاتر پشت بام

گاتر پشت بام چیست؟

به کانال پیش ساخته ای است که در پشت بام برای جمع آوری آب باران استفاده می شود گاتر پشت بام می گویند. وظیفه این گاتر جمع آوری و هدایت آب باران و سیالات در پشت بام به سمت لوله فاضلاب است. گاتر های مورد استفاده در پشت بام معمولا از جنس پلاستیک یا استیل بوده و در ابعاد و رنگ بندی مختلف تولید می شوند. گاتر پشت بام به صورت دائم در معرض تابش نور آفتاب، برودت و گرمای هوا می باشد بنابراین می بایست جنس مقاومی مانند پلی آمید، پلی پروپیلن و یا استیل باشد تا با داشتن استحکام بهترین کارایی را داشته باشد.

 

گاتر پشت بام

 

مزایای استفاده از گاتر پشت بام چیست؟

گاتر پشت بام به علت تماس همیشگی با اشعه یو وی، گرما و برودت هوا در فصل تابستان و زمستان دارای یکسری مزایای ویژه ای تا بهترین عملکرد در دراز مدت را داشته باشد همچنین باید سریع نصب و آب بند شوند و وزن سقف را زیاد نکنند. در ادامه ما به این موارد مهم اشاره می کنیم:

  • نصب آسان
  • طول عمر بالا
  • آب بندی مطمئن
  • مقاومت و استحکام بالا
  • مقاوم در برابر اشعه یو وی
  • مقاوم در برابر سرما و یخ زدگی
  • مقاوم در برابر مواد اسیدی و شوینده
  • مقاوم در برابر تابش مستقیم نور آفتاب

مورادی که به آن ها اشاره شد همگی از مزایای مهم این گاتر هستند که در حال حاضر به علت دوام، ماندگاری بالا، زیبایی و سهولت نصب جایگزین مناسبی برای کفشور های نقطه ای هستند.

 

گاتر پشت بام

 

اجزا، جنس، رنگ بندی و ابعاد گاتر پشت بام

اجزای گاتر پشت بام: گاتر پشت بام مانند دیگر گاتر های طراحی و تولید شده توسط گروه صنعتی پرشین گاتر از دو قسمت اصلی و قسمت های فرعی شامل اتصالات ساخته شده است. قسمت های اصلی گاتر شامل درپوش و بدنه گاتر می باشد و برای معرفی اتصالات جانبی هم می توانیم به ته بند و رابط خروجی از کف گاتر پشت بام اشاره کنیم.

 

جنس درپوش و بدنه گاتر پشت بام: جنس درپوش با بدنه گاتر پشت بام مانند تمامی گاتر ها متفاوت است. جنس بدنه گاتر از پلی پروپیلن درجه یک و غیر بازیافت شده است که در برابر تابش نور آفتاب، حرارت و برودت هوا، انبساط و انقباض کاملا مقاوم است و جنس درپوش آن معمولا از پلی آمید تقویت شده، استیل 304 و یا پلی پروپیلن می باشد. درپوش های نام برده همگی در برابر سخت ترین شرایط مختلف آب و هدایی مقاوم هستند و با ضمانت نامه کتبی توسط پرشین گاتر به فروش می رسند.

 

رنگ بندی گاتر پشت بام: گاتر های مورد استفاده در پشت بام ها در رنگ بندی های نسبتا متنوعی توسط پرشین گاتر روانه بازار می شوند. برای مثال گاتر پلی آمید به رنگ مشکی مات، گاتر پلی پروپیلن با رنگ بندی های سفید، طوسی و مشکی و در آخر گاتر استیل به رنگ استیل مات موجود می باشند.

 

ابعاد گاتر پشت بام: ابعاد گاتر مورد استفاده برای اجرا در پشت بام ها باید طوری باشد که جوابگوی آب باران، آب ناشی از آب شدن برف و در برخی موارد سیالات ناشی از شست و شو را داشته باشد. این گاتر ها با توجه به استاندارد های جهانی EN1433 در ابعاد 5*10 سانتی متر، 6*13 سانتی متر، 8.5*13 سانتی متر و 11*13 سانتی متر تولید می شوند. از گاتر های کوچک تر برای پشت بام های کوچک و در مناطق گرمسیری با حداقل بارش باران و از گاتر های بزرگ تر برای پشت بام های عریض و مناطق پر بارش و سردسیر استفاده می شود.

 

روش نصب گاتر پشت بام

نصب گاتر پشت بام بسیار آسان بوده و در کوتاه ترین زمان ممکن با حداقل نیروی انسانی قابل نصب و اجرا در پشت بام می باشد. جهت نصب بام ابتدا باید با توجه به محدودیت های کف سازی گاتر با ابعاد مناسب از پرشین گاتر تهیه کرده، سپس کانالی متناسب با ابعاد گاتر و در نظر گرفتن ملات خور آماده می کنیم. سپس کف کانال را با ایزوگام عایق کرده و سپس گاتر را به صورت کاملا تراز در کانال قرار دهیم. زیر و دور گاتر را با بتن پر کرده و لبه گاتر را با سطح کف تمام شده تنظیم می کنیم. از چسب پلی اروتان برای آب بند کردن گاتر و اتصالاتش استفاده می کنیم.

 

گاتر پشت بام

 

قیمت و خرید گاتر پشت بام

گاتر پشت بام در ابعاد متنوع و جنس های مختلفی طراحی و تولید می شوند. همین امر موجب ایجاد طیف گسترده ای در قیمت گذاری برای این محصول می باشد. گاتر پشت بام با جنس های پلاستیکی مثل پلی پروپیلن و پلی آمید از قیمت به صرفه تر و ارزان تری نسبت به جنس استیل برخوردار است. قیمت گاتر پشت بام از جنس استیل حدودا 2 برابر گاتر های پلاستیکی قیمت دارند و از استحکام بیشتری برخوردار هستند.

 

این مقاله حاصل یک دهه فعالیت و تجربه تیم فنی گروه پرشین گاتر می­باشد و همکاران ما  تمامی این ویژگی­ ها را در محصولات این شرکت اجرایی نموده اند تا راحتی و امنیت را برای کابران عزیز فراهم نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *