محصولات پارکینگی

محافظ ستون پارکینگ + معرفی 3 مدل پر فروش

متوقف کننده خودرو

محافظ ستون پارکینگ چیست؟

به نوار های مقاومی از جنس لاستیک یا پی وی سی که بر روی لبه های ستون پارکینگ چسبانده می شوند تا از برخورد خودرو ها به ستون جلوگیری کند، محافظ ستون پارکینگ گفته می شود. برخورد وسایل نقلیه به ستون های پارکینگ مجتمع ها، ساختمان های اداری، ساختمان های مسکونی یکی از مشکلاتی است که اغلب افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند. محافظ ستون پارکینگ راه حل مناسبی برای ضربه گیری است.

محافظ ستون های لاستیکی یا پی وی سی با داشتن حالت مشبک در ساختار داخل خود باعث ضربه گیری حداکثری می شود. از ویژگی های استفاده از محافظ ستون پارکینگ بر روی ستون های پارکینگ خود از وارد آمدن هرگونه خسارت ناخواسته به خودرو و ستون های پارکینگ جلوگیری کنید. با توجه به تنوع محافظ ستون ها در رنگ و اندازه مناسب ترین طراحی داخلی را برای پارکینگ خود انتخاب کنید.

 

محافظ ستون پارکینگ

 

مزایای استفاده از محافظ ستون پارکینگ

محافظ ستون پارکینگ در طیف متنوع و گسترده ای تقسیم بندی می شوند، اما تمامی آن ها یکسری وظایف خاص و مشخص داشته و از ویژگی های تقریبا یکسانی برخورداند که به آن مزایا می پردازیم.

  • زیبایی فوق العاده.
  • ایمن سازی فضای پارکینگ.
  • جلوگیری از خسارت به خودرو.
  • دارای خاصیت ارتجاعی فوق العاده.
  • جلوگیری از آسیب به ستون پارکینگ.
  • داشتن شبرنگ و دید مناسب در تاریکی.

 

موارد تشکیل دهنده محافظ ستون پارکینگ

محافظ ستون پارکینگ وظیفه بسیار مهمی در حفظ سلامت بدنه خودرو و ستون پارکینگ را ایفا می کند، بنابراین باید از مواد اولیه درجه یک و با آخرین تکنولوژی طراحی و تولید شود تا از متضرر شدن صاحب خودرو و آسیب رسیدن به نمای ساختمان جلوگیری شود.

  • لاستیک EPDM درجه یک با سختی بسیار بالا و مقاوم در برابر هرگونه خراشیدگی، شوک و ضربه ناگهانی.
  • ضربه گیر لاستیکی با قدرت ارتجاعی و ضربه پذیری بالا که برخلاف سایر محافظ ستون های موجود در بازار که از جنس پلاستیک یا لاستیک بسیار نازک می باشند، این محافظ ستون ها دارای 1/5 سانتی متر ضخامت بوده که این طراحی فنی و جنس مرغوب قدرت ضربه پذیری محافظ ستون را از سایر محافظ ستون های موجود در بازار متمایز می کند.
  • نوار شب تاب یا شبرنگ، که هنگام نبود روشنایی و تاریکی میتواند دید مناسبی برای افراد ایجاد کند تا با ستون ها برخورد نکنند.

 

معرفی انواع محافظ ستون پارکینگ

محافظ ستون های پارکینگ با توجه به نوع کاربری پارکینگ (مسکونی یا تجاری)  ابعاد پارکینگ، تعداد خودروهای داخل یک پارکینگ، ابعاد و شکل ظاهری ستون های طراحی و تولید شده که هریک وظیفه منحصر به فرد خود را ایفا میکنند. در ادامه به معرفی یکسری از پر فروش ترین محافظ ستون پارکینگ می پردازیم.

 

1- محافظ ستون پارکینگ G1

گارد ستون و یا محافظ ستون پارکینگ کد G1 محصولی است جهت جلوگیری از آسیب هایی در اثر برخورد خودرو با لبه ستون ها در پارکینگ ها مورد استفاده قرار می گیرد. جنس این محافظ ستون ها از لاستیک درجه یک EPDM بوده و ساختار درونی آن به شکل شبکه ای می باشد که این امر باعث ضربه گیری حداکثری می شود.

در مدل های قدیمی محافظ ستون ها از یک اسکلت فلزی تشکیل می شدند که این قسمت در طراحی جدید به دلیل معضلات عدیده همچون آسیب رساندن در هنگام برخورد اتومبیل به ستون حذف گردیده و جای خود را به شبکه های از جنس تمام لاستیک داده تا بیشترین حالت ضربه گیری را داشته و از آسیب زدن به خودرو جلوگیری شود. این محافظ ستون پارکینگ در طول های 100 و 120 سانتی متری با باله های 7*7 سانتی متر تولید می شود.

از مزایای خرید محافظ ستون پارکینگ می توان به نصب آسان، کارایی بالا، قیمت مناسب، ترکیب رنگی مختلف، طول متناسب با انتخاب مشتری اشاره کرد.

 

خرید محافظ ستون پارکینگ

 

2- محافظ ستون پارکینگ G2

گارد ستون و یا محافظ ستون پارکینگ کد G1 محصولی است جهت جلوگیری از آسیب هایی در اثر برخورد خودرو با لبه ستون ها در پارکینگ ها مورد استفاده قرار می گیرد. جنس این محافظ ستون ها از لاستیک درجه یک EPDM بوده و ساختار درونی آن به شکل شبکه ای می باشد که این امر باعث ضربه گیری حداکثری می شود.

در مدل های قدیمی محافظ ستون ها از یک اسکلت فلزی تشکیل می شدند که این قسمت در طراحی جدید به دلیل معضلات عدیده همچون آسیب رساندن در هنگام برخورد اتومبیل به ستون حذف گردیده و جای خود را به شبکه های از جنس تمام لاستیک داده تا بیشترین حالت ضربه گیری را داشته و از آسیب زدن به خودرو جلوگیری شود. این محافظ ستون پارکینگ در طول های 100 و 120 سانتی متری با باله های 7.5*7.5 تولید می شود.

از مزایای خرید محافظ ستون پارکینگ می توان به نصب آسان، کارایی بالا، قیمت مناسب، ترکیب رنگی مختلف، طول متناسب با انتخاب مشتری اشاره کرد.

 

خرید محافظ ستون پارکینگ

 

3- محافظ ستون 3 سانتی P14-1

محافظ ستون 3 سانتی متری از جنس پی وی سی ساخته شده که جهت محافظت از برخورد ها به کنج دیوار و ستون های تیز در مکان هایی همچون گوشه دیوار های مدارس، مهد کودک ها، بیمارستان ها و … استفاده می شود. محافظ گوشه دیوار دارای ترکیب رنگی مختلف نظیر قرمز، مشکی و کرم می باشد.

از مزایای خرید محافظ ستون پارکینگ P14-1 می توان به نصب آسان، کارایی بالا، قیمت مناسب، ترکیب رنگی مختلف، طول متناسب با انتخاب مشتری اشاره کرد.

 

قیمت محافظ ستون پارکینگ

 

4- محافظ ستون ۵ سانتی P14

محافظ ستون 5 سانتی متری از جنس پی وی سی درجه یک و غیر بازیافت شده ساخته شده که جهت محافظت از برخورد ها به کنج دیوار و ستون های تیز در مکان هایی همچون گوشه دیوار های مدارس، مهد کودک ها، بیمارستان ها و … استفاده می شود. محافظ گوشه دیوار دارای ترکیب رنگی مختلف نظیر مشکی و کرم  موجود می باشد.

از مزایای خرید محافظ ستون پارکینگ P14 می توان به نصب سریع، کاربرد متنوع، قیمت مقرون به صرفه، ترکیب رنگی مختلف، طول متناسب با انتخاب مشتری اشاره کرد.

 

محافظ ستون پارکینگ

 

5- محافظ ستون پارکینگ G3

محافظ ستون پارکینگ که با اسم‌ های گارد کرنر، گارد ستون، محافظ لب ستون و غیره شناخته می‌ شود. وظیفه حفاظت از برخورد‌ اتومبیل با لبه‌ های ستون را دارد. این محصول به‌ دلیل استفاده از جنس تمام PVC دارای مقاومت در برابر خم شدن و مقاومت بالا در برابر نوسانات دما است. بر روی این گارد ستون پی وی سی، شب رنگ‌ هایی برای هشدار به اتومبیل‌ هایی که به ستون نزدیک می‌ شوند تعبیه شده است.

 

6- محافظ ستون پارکینگ G5 و G6

محافظ ستون پارکینگ که با اسم‌ های گارد کرنر، گارد ستون، محافظ لب ستون و غیره شناخته می‌ شود. وظیفه حفاظت از برخورد‌ اتومبیل با لبه‌ های ستون را دارد. این محصول به‌ دلیل استفاده از جنس تمام PVC دارای مقاومت در برابر خم شدن و مقاومت بالا در برابر نوسانات دما است. بر روی این گارد ستون پی وی سی، شب رنگ‌ هایی برای هشدار به اتومبیل‌ هایی که به ستون نزدیک می‌ شوند تعبیه شده است.

 

7- محافظ ستون پارکینگ WR1

محافظ ستون پارکینگ WR1 مخصوص ستون های دایره ای و گرد از جنس تمام لاستیک ساخته شده تا از برخورد و خراشیدگی خودرو به سطح دیوار و ستون ها در مکان هایی همچون دیوار های معابر شهری، پارکینگ های مسکونی، بیمارستان ها، پارکینگ های مجتمع های بزرگ تفریحی و اداری جلوگیری کند. محافظ دیوار لاستیکی دارای شبرنگ است که هنگام تردد خودروها در تاریکی به دید بیشتر افراد کمک میکند.

 

خرید محافظ ستون پارکینگ

 

از مزایای خرید محافظ ستون پارکینگ WR1 می توان به قیمت مناسب، کارایی بالا، نصب آسان، قابل استفاده برای ستون های گرد، دارای شبرنگ، دارای ضربه پذیری بیشتر نسبت به محصولات مشابه، مقاوم در برابر تغییرات دما، مقاوم در برابر نور مستقیم آفتاب، طول عمر بالا، روش نصب سریع و بدون پیچیدگی اشاره کرد.

محافظ  ستون پارکینگ لاستیکی از جنس تمام لاستیک بوده و به همین دلیل جهت نصب آن باید از انواع چسب (پلی اورتان، چسب آهن و…) و یا پیچ و رول پلاک بنا بر جنس سطح محل مورد نظر استفاده کرد.

 

متوقف کننده خودرو CR1

شاید اینطور به نظر برسد که پارکینگ ساختمان های مسکونی و اداری نیاز به تجهیزات خاصی ندارند اما کمی بعد شکایت صاحبان خودرو به دلیل آسیب رسیدن به خودروی آن ها در مناطق پارکینگ متوجه کمبود هایی می شوید عدم رعایت فضای پارک خودرو، برخورد خودرو با دیوار هنگام پارک کردن، مشخص نبود فضای پارک برای هر راننده، برخورد با خودروهای دیگر و مشخص نبودن دیوار هنگام  تاریکی از جمله مشکلاتی است که با آن روبه روبرو می شوند. متوقف کننده خودرو (کار استاپ) می تواند به راحتی این مشکل را حل کند.

متوقف کننده خودرو لاستیکی است  فشرده  که در زیر چرخ های خودرو نصب میشود که مانع برخورد خودرو با موانع میگردد شبرنگ های استفاده شده در متوقف کننده خودرو باعث میشود راننده در تاریکی نیز دید مناسبی داشته باشد این نوع از محصولات پارکینگ جایگزین مناسبی برای دیوار کشی و خط کشی های نامناسب می باشد. متوقف کننده خودرو یکی از محصولاتی است که با کارشناسی و نصب مناسب میتواند مشکلات بسیاری را در پارکینگ ها حل کند.

 

محافظ ستون پارکینگ

 

دلایل استفاده از متوقف کننده خودرو
  • سازماندهی پارکینگ.
  • عدم برخورد خودروها با یکدیگر.
  •  عدم مسدود کردن مسیر تردد دیگران.
  • جلوگیری از برخورد خودرو هنگام پارک کردن با دیوار.
  • مقاومت در برابر تغییرات شدید دما، نور، روغن و رطوبت.
  • محصول لاستیک با دوام طولانی، قابلیت ارتجاعی و نصب آسان.
  •  مانع توقف اتومبیل در فضای پارک شخص دیگر و اشغال همزمان دو فضای پارک.
  • نصب آسان و قابلیت نصب بر روی هر سطحی از جمله آسفالت، بتن، سنگ و غیره.
  • حداکثر قابلیت دیده شدن حتی در شب به واسطه نوارهای شب رنگ با وضوح بالا برای هشدار.
  • محوطه هایی از پارکینگ وجود دارند که با خطوط تعیین شده اند که در مواقعی توسط راننده قابل رویت نیستند با استفاده از متوقف کننده خودرو راننده میتواند متوجه شود در محل مناسب پارک کرده است.

 

روش نصب متوقف کننده خودرو 

نصب متوقف کننده خودرو به وسیله پیچ و رول پلاک انجام می گردد به دلیل طراحی خاص متوقف کننده خودرو ضربه وارد شده به پیچ به صورت عمودی بوده و از لق شدن کار استاپ جلوگیری میکند نصب کار استاپ با توجه به فضای پارکینگ فاصله بین 130 سانتی الی 150 انجام میگیرد که این اندازه در ماشین های مختلف متغیر می باشد.

 

پارک بند پارکینگ LP1

پارک بند خودرو که در بازار به قفل پارکینگ، قفل پارکینگ ساده، پارک بند خودرو، مانع پارک خودرو و قفل پارکینگ دستی نیز مشهور است اما چه کاربردی نمیتواند داشته باشد. امروزه آپارتمان نشینی افزایش چشم گیری داشته است و یکی از مشکلات افراد ساکن آن جای پارک خودرو می باشد که توسط افراد دیگر اشغال میشود شما با استفاده از پارک بند خودرو می توانید از جای پارک خود حراست کنید و مانع اشتغال آن توسط دیگران شوید.

جنس این پارک بند ها از فولاد می باشد که به راحتی قابل خم شدن نیست در سه رنگ زرد، قرمز و مشکی و در ارتفاع عادی 60  سانتی متر و 72 سانتی متر تولید می شود این پارک بنده ها دارای شب رنگ نیز میباشد که در شب کاملا قابل رویت است.

 

قیمت محافظ ستون پارکینگ

بطور کلی قیمت محافظ ستون پارکینگ به موارد زیاد از جمله ابعاد باله های آن جنس آن و شاسی دار بودن یا نبودن آن بستگی دارد. قیمت محافظ ستون پارکینگ شاسی دار آلومینیومی و فولادی از قیمت محافظ ستون پارکینگ بدون شاسی  بیشتر است اما برخی مواقع در هنگام برخورد خودرو به محافظ ستون شاسی دار موجب زخمی شدن بدنه خودرو می شود، بنابراین تولید این دسته از محافظ ستون ها اکثرا متوقف شده اند.

 

خرید محافظ ستون پارکینگ

به هنگام خرید محافظ ستون پارکینگ باید به موارد مهمی از جمله محل نصب محافظ ستون، ابعاد ستون، ارتفاع ستون و شاسی دار بودن یا نبودن محافظ ستون پارکینگ توجه داشت. خرید محافظ ستون پارکینگ متناسب با پارکینگ مورد نظر می تواند از بروز خسارات مالی و بعضا جانی جلوگیری کند. جهت خرید محافظ ستون پارکینگ باید به تعداد ستون ها، نوع کاربری پارکینگ باید توجه داشت.

 

این مقاله حاصل یک دهه فعالیت و تجربه تیم فنی گروه پرشین گاتر می­باشد و همکاران ما  تمامی این ویژگی­ها را در محصولات این شرکت اجرایی نموده اند تا راحتی و امنیت را برای کابران عزیز فراهم نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *