تجهیزات آبی

پله استخر ، نردبان استخر + معرفی 6 مدل

گاتر پله استخری 2پله استیل

پله استخر , نردبان استخر بدون شک یکی از وسایل بسیار مهم در هر استخر، به شمار می آید. این وسیله نه تنها باعث راحتی شناگران در خروج و ورود شده بلکه زیبایی و امنیت را نیز برای شناگران به ارمغان می آورد.

در انواع استخرها، از استخرهای خانگی گرفته تا استخرهای بزرگ المپیک و همینطور استخرهای درمانی و حوضچه ای آب سرد , جکوزی های بزرگ که جایی برای خروج از آب در نظر گرفته شده تا شناگران خسته با استفاده از نرده و یا همان نردبان استخر خود را به لبه سکو کناری استخر برسانند.

پله استخری عموما از 2 تا 6 پله در دو نوع کف استیل و پلاستیکی موجود است.پله استخری از بین دو نوع کف پلاستیک و استیل، نوع کف پلاستیکی از قیمت پایینتری برخوردار است اما هر دو این پله ها از کارایی یکسانی داشته که شما با توجه به نیاز،آب و هوا و بودجه خود از میان این دو نوع پله بهترین آن را انتخاب نمایید.

در ادامه گریزی کوتاه به دیگر محصولات مرتبط با محیط استخر اشاره میکنیم , برای آشنایی هرچه بهتر در این مقاله همراه ما باشید.

گاتر : گاتر به کانال هدایت آبهای سطحی جوی و آبراه ه­ای پیش ساخته از جنس پلاستیک، استنلس استیل و یا بتن پلیمری بوده که جهت جمع آوری آبهای سطحی در محیط­های مختلف از جمله پارکینگ، خیابان های شهری، بزرگراه­ ها ، فرودگاه ­ها ، بنادر ، موتورخانه ، کف سوله کارخانجات، آشپزخانه صنعتی، دور استخر، بام، تراس، کارواش ، سرویس بهداشتی و …استفاده می­ شود گاتر میگویند .

برای معرفی هرچه بهتر انواع گاتر و آشنایی تخصصی با هریک از محصولات گاتر با ما در این مقاله همراه باشید. بطور خلاصه برای معرفی انواه گاتر میتوان به گاتر های پلی آمید , چدنی , پلی پروپیلن و گاتر فلزی اشاره کرد. با کمک این متن میتوانید به درستی برای خرید گاتر , خرید کانال پیش ساخته اقدام کنید. قیمت گاتر یا کانال هدایت آب به موارد بسیاری از جمله جنس و ساختار درپوش بستگی دارد.

گریل نیز درپوش این کانال هاست که بسته به نوع کاربری و محل استفاده از گاتر می­تواند انواع مختلفی داشته باشد. در گذشته این مسیرهای آب در محیط­های ساختمانی با استفاده از سنگ، سرامیک و یا ملات و بتن ساخته می­شد که علاوه طولانی بودن زمان ساخت، فاقد کیفیت لازم بودند و نظافت آنها بسیار مشکل بود.

در گذشته زمانی که گاتر طراحی و تولید نشده بود , برای جمع آوری و هدایت آبهای سر ریز استخر و یا منازل از گریل استخر استفاده میکردند . روش نصب گریل استخر به این شکل است که ابتدا با سنگ و یا سرامیک جوب هایی طراحی و ساخته میشد که در عرض های استاندارد 14 , 18 , 20 , 25 , 30 سانت و با ساخت نبشی میتوان گریل استخر را نصب و روی آن قرار داد که البته این روش در حال حاضر با معرفی شدن گاتر تا حدود زیادی از جوب های سنتی یا ماسونری به علت استحکام و عدم آب بندی درست تا حد زیادی با گاتر جایگزین شدند .

یکی از دلایل جایگزینی گاتر با گریل میتوان به روش نصب گاتر نیز اشاره نمود که در مقایسه با روش نصب گریل استخر بسیار ساده , نصب گاتر آسان و به صرفه میباشد و از جهت آب بندی نسبت به جوب های سنتی بسیار قابل اعتماد تر میباشد.

البته امروزه به علت تفاوت گریل استخر در عرض و طراحی آن , خرید گریل استخر پا برجا میباشد و برای ساخت استخر از موارد ضروری میباشد. پله استخر هم از مواردی میباشد که در کنار گریل استخر برای زیبا دادن هرچه زیبای محیط استخر کمک شایانی میکند .

پله استخر نردبان استخر

اولین فاکتور مهم در خرید پله استخری توجه به عمق استخر است. استخر هایی که دارای عمق زیاد هستند حتما باید از نردبان با تعداد پله بیشتر استفاده نمایند.

دومین فاکتور مهم در انتخاب پله استخری توجه به قلیایی یا اسیدی بودن آب استخر هاست . در آب استخر قلیایی یا اسیدی، بهتر است از نوع استیل 304 یا 316 استفاده شود. معمولا کاربرد استیل 304 بیشتر از 316 بوده اگر چه کروم  ونیکل نوع 316 بالاتر از 304 است اما قیمت بسیار بالاتری دارد .

نمونه عکس پله استخر استیل با کف پله استیل :

پله استخر نردبان استخر

نمونه عکس پله استخر استیل با کف پله پلاستیکی:

پله استخر نردبان استخر

به همین دلیل معمولا از استیل 304 در پله استخری استفاده می گردد که البته تا به امروز هم کاملا پاسخگوی نیاز استفاده کنندگان بوده است.

چرا از پله استخر استیل استفاده کنیم؟ تنها دلیل انتخاب پله استخر استیل دلالیل بالا نیست. به دلایل زیر بسیاری از افراد جنس پله استخر خود را از استیل انتخاب می کنند: در مجاورت همیشگی با آب ،زنگ نمی زند آسیب دیدگی و خش پذیری بسیار پایینی دارد دارای زیبایی خاص و خیره کننده ای میباشد.

انواع پله استخر , نردبان استخر :

همانطور که قبلا اشاره شد معمولا انواع این نردبان ها را به دو نوع کف پلاستیکی و کف استیل تقسیم می کنند. قیمت پله کف پلاستیکی نسبت به کف استیل اقتصادی تر بوده اما مشخص و واضح است که پله کف استیل از استحکام ، زیبایی و طول عمر بیشتری برخوردار است اما معمولا هر دو کارایی یکسانی دارند.

برای انتخاب نوعت پله استخری حتما باید به آب و هوای مجاور استخر توجه نمود. به طور کلی در استخر سرپوشیده می توان از نوع کف پلاستیکی استفاده نمود. در استخرهای روباز و محیط هایی پله استخر به مدت طولانی زیر نور آفتاب فرار میگیرد پیشنهاد می کنیم از کف استیل استفاده گردد.
پله های استخری در این ابعاد نیز توزیع میگردد:

مدل استاندارد (مدل‌ بسیار پرکاربرد ):در قسمت دستگیره بیرونی دارای شیبی است که به شناگران اجازه می‌دهد با کمترین فشار و راحت‌تر از آب خارح شوند. این مدل فضای بیشتری از لبه‌های کناری را اشغال می‌کند.

پله استخر نردبان استخر
مدل کلاب یا عصایی: در قسمت دستگیره بالایی شکل نیم‌دایره یا بالای عصا را به خود می‌گیرد و به همین نام نیز خوانده می‌شود. این مدل فضای کمتری را از لبه‌های کناری می‌گیرد.

پله استخر نردبان استخر
مدل شیب‌دار: در قسمت پله‌ها شیب‌دار که بالا رفتن از آن را راحت‌تر می‌کند. معنای مدل چند تکه نیز در خود مستتر است.

جنس پله استخر: 
این پله ها از لوله 38 استیل تشکیل شده که برای شکل دهی خم کاری گشته و یک سری اتصالات مثل کف پله ها که با پیچ و مهره به آن وصل می گردد.

سپس یک درپوش که به بدنه استخر متصل گشته و ایجاد تکیه گاه می کند. قسمت بالای این پله ها که دارای یک قطعه پلاستیکی مادگی است به زمین متصل می شود.
این محصول معمولا در داخل کشور تولید می شود.

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم ابعاد این نردبان با توجه به عمق استخر تعیین گردیده اما در صورتی که عمق استخر شما بیشتر از حد معمول است می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل کرده و سفارش دلخواه در ابعاد مختلف را به ما دهید.

ابعاد و ارتفاع
به طور کلی ارتفاع کوتاه ترین محصول این پله ها یعنی 2 پله از خم پایین تا خم بالا از 130 سانتی متر شروع می شود و به ازای هر پله 30 سانتی متر به ارتفاع اضافه می گردد.
یعنی 3 پله 160 سانتی متر، 4 پله 190 سانتی متر، 5 پله 210 سانتی متر و شش پله 240 سانتی متر خواهد بود. ارتفاع خم برگشت در قسمت بالای پله نیز 60 سانت بوده و همچنین عرض پله استخری به طور کل 50 سانتی متر است.

نحوه نصب
برای نصب این محصول می توانید اول قسمت بالای مادگی را به زمین اتصال داده و سپس لوله ها را وارد کرده و توسط پیچ محکم کنید. در صورتی که کف شما سرامیک یا سنگ بود و قصد نصب بر روی زمین را ندارید بهتر است با استفاده از فلنچ پیچ و رول پلاک کنید و یا با استفاده از یک میلگرد استیل آن را جوشکاری نمایید. تنها قسمتی که نیاز به اتصال دارد این مورد است و با فاصله متناسب از گریل استخر یا گاتر  باشد و صدمه ای به آن وارد نکند .

معرفی دسته بندی پله استخر استیل با کف پله استیل :

پله استخر ۲ پله استیل از دیگر محصولات در زمینه پله های استخر است که وظیفه سهولت در ورود و خروج شناگران را بر عهده دارد. نکته مهم اینجاست که جنس میله استیل ۳۸ بوده و جنس کف پله ها از استیل ۳۰۴ می باشد و به همین دلیل مقاومت و استحکام خارق العاده ای در برابر زنگ زدگی و خوردگی داشته و در مجاورت طولانی مدت با آب هیچ مشکلی به وجود نمی آورد.

توجه داشته باشید که اگر طول استخر شما بیش از ۱۰ متر باشد پس پیشنهاد می کنیم که از ۲ نردبان استفاده نمایید، یکی در قسمت کم عمق و دیگری در قسمت عمیق. و اگر طول استخر کمتر از ۱۰ متر است پس بهتر است از یک پله در قسمت عمیق استفاده کنید.

پله استخر نردبان استخرپله استخر نردبان استخر

پله استخر ۳ پله استیل یکی دیگر از محصولات مختلف در زمینه پله های استخر است که به دلیل جنس استیل و مقاومت مثال زدنی خود در بسیاری از استخر های روباز و سرپوشیده استفاده دارد. به طور کلی نردبان استخر باعث سهولت در ورود و خروج شناگران می شود اما قطعا انتخاب نوع این محصول می تواند فاکتور مهمی در استخر شما باشد. این محصول دارای ۳ پله از جنس لوله ۳۸ استیل ۳۰۴ است به دلیل جنس استیلی خود از مقاومت مثال زدنی و بسیار بالایی در برابر خوردگی و همچنین زنگ زدن برخوردار است و می توان با جرأت گفت که در طی سالیان زیاد و در تماس با آب هیچ مشکلی برای آن پیش نخواهد آمد.

پله استخر نردبان استخرپله استخر نردبان استخر

پله استخر ۴ پله استیل یکی دیگر از انواع محصولات و نردبان های استخر است که هم خود میله و هم کف پله از استیل ۳۰۴ درست شده و به همین علت در برابر زنگ زدگی و خوردگی به شدت مقاوم بوده و می توان گفت که سال های سال در مجاورت با آب به هیچ عنوان زنگ نمی زند و مشکلی به وجود نمی آورد. این محصول دارای ۴ پله کف استیل می باشد.

توجه داشته باشید که اگر طول استخر مورد نظر شما بیش از ۱۰ متر باشد پس باید از ۲ پله استخر، یکی در قسمت عمیق و دیگری در قسمت کم عمق استفاده نمود و اگر طول کمتر از ۱۰ متر بود می توان از یک پله نیز استفاده کرد.

پله استخر نردبان استخرپله استخر نردبان استخر

پله استخر ۵ پله استیل از جمله محصولات پرفروش در زمینه نردبان های استخر است که می توان از آن در استخر رو باز و همچنین سر پوشیده استفاده نمود. جنس این پله و همچنین کف های آن از استیل ۳۰۴ بوده و به همین دلیل است که می توان با جرأت اذعان داشت که این محصول مقاومت خارق العاده ای در برابر زنگ زدگی و عوامل طبیعی داشته و می تواند سالیان سال در مجاورت با آب باشد بدون آنکه مشکلی برای این محصول ایجاد گردد.

در نظر داشته باشید که اگر طول استخر مورد نظر شما بیش از ۱۰ متر باشد پس باید از ۲ پله استخر، یکی در قسمت عمیق و دیگری در قسمت کم عمق استفاده نمود و اگر طول کمتر از ۱۰ متر بود می توان از یک پله نیز استفاده کرد.

پله استخر نردبان استخرپله استخر نردبان استخر

پله استخر ۶ پله استیل یکی از محصولات دیگر در زمینه پله های استخر است که هم در استخر های رو باز و هم سر پوشیده قابل استفاده است. جنس میله و همچنین کف های این نردبان استخر از استیل ۳۰۴ می باشد و به همین دلیل می توان اذعان داشت که این محصول به هیچ عنوان در مجاورت با آب زنگ نمی زند و هیچ مشکلی به وجود نمی آورد.

در نظر داشته باشید که اگر طول استخر مورد نظر شما بیش از ۱۰ متر باشد پس باید از ۲ پله استخر، یکی در قسمت عمیق و دیگری در قسمت کم عمق استفاده نمود و اگر طول کمتر از ۱۰ متر بود می توان از یک پله نیز استفاده کرد.

پله استخر نردبان استخرپله استخر نردبان استخر

معرفی دسته بندی پله استخر استیل با کف پله پلاستیکی :

پله استخر ۲ پله کف پلاستیکی از جمله محصولات پر درخواست در زمینه نردبان های استخر است که تقریبا در تمامی استخر های سرپوشیده و روباز قابل استفاده است. جنس این محصول از استیل ۳۰۴ است و به همین دلیل مقاومت و استحکام بسیار بالایی در برابر خوردگی و زنگ زدگی داشته و حتی در تماس با آب می تواند به مدت بسیار طولانی بدون هیچگونه مشکلی به کار خود ادامه دهد. این محصول دارای ۲ پله کف پلاستیکی از جنس پلاستیک ABS (نشکن) است و به همین دلیل از مقاومت مناسبی برخوردار بوده و همچنین قیمت مناسب تری دارد.

این نکته را نباید فراموش کرد که اگر طول استخر مد نظر از ۱۰ متر بیشتر باشد پس باید از دو نردبان استخر استفاده نمود، یکی در قسمت کم عمق و دیگری در قسمت عمیق، و اگر کمتر از ۱۰ بود پس همان ۱ پله کافی است.

پله استخر نردبان استخرپله استخر نردبان استخر

پله استخر ۳ پله پلاستیکی یکی دیگر از محصولات بخش نردبان های استخر است که در تمامی مکان های سرپوشیده و رو باز قابل استفاده است. این محصول از آلیاژ ۳۰۴ درست شده و به همین دلیل از مقاومت مناسب و بالایی در برابر زنگ زدگی و خوردگی برخوردار بوده و در همجواری طولانی مدت با آب هیچ مشکلی ایجاد نمی گردد. این محصول دارای ۳ کف پلاستیکی از جنس پلاستیک نشکن ABS بوده و از لحاظ کیفیت در سطح بسیار بالایی است. نوع پلاستیکی نسبت به نوع فلزی از قیمت مناسب تری برخودار است.

در نظر داشته باشید که در صورتی که طول استخر شما از ۱۰ متر بیشتر باشد پس باید از دو نردبان، یکی در قسمت کم عمق و دیگری در قسمت عمیق استفاده کرد. اما در صورتی که عمق استخر شما از ۱۰ متر کمتر است فقط کافیست از یک نردبان در قسمت عمیق استفاده کنید.

پله استخر نردبان استخرپله استخر نردبان استخر

پله استخر ۴ پله کف پلاستیکی از جمله ملزومات هر استخر سرباز و سرپوشیده است که باعث سهولت در ورود و خروج شناگران می شود. اگر طول استخر شما بیش از ۱۰ متر است پس حتما باید از دو نردبان استخر، یکی در قسمت عمیق و دیگری در قسمت کم عمق استفاده نمایید. اما در صورتی که استخر شما کمتر از ۶ متر طول دارد پس بهتر است فقط از یک پله در قسمت کم عمق استفاده گردد.

پله استخر نردبان استخرپله استخر نردبان استخر

پله استخر ۵ پله کف پلاستیکی از جمله محصولاتمختلف در نردبان های استخر است که هم در نوع سرپوشیده و هم در نوع باز مورد استفاده قرار گرفته و باعث سهولت شناگران در هنگام ورود و خروج آنها می گردد. این محصول دارای ۵ پله از جنس پلاستیک ABS (نشکن) بوده و همچنین جنس آلیاژ آن از لوله ۳۸ استیل ۳۰۴ است و به همین دلیل در مدت زمان طولانی در برخورد با آب به هیچ عنوان زنگ نمی زند و هیچ مشکلی از این بابت برایش پیش نمی آید.

برای انتخاب تعداد نردبان ها باید به طول استخر توجه کنید و برای انتخاب تعداد پله به عمق استخر. به صورت که اگر استخر شما بیش از ۱۰ متر طول دارد پس باید از ۲ پله استخر، یکی در بخش کم عمق و دیگری در بخش عمیق استفاده نمایید و اگر طول آن کمتر از ۱۰ متر است پس یک نردبان استخر کافی می باشد.

پله استخر نردبان استخرپله استخر نردبان استخر

پله استخر ۶ پله پلاستیکی از جمله محصولات نردبان استخر است که معمولا در استخر های سرپوشیده و همچنین عمیق مورد استفاده قرار می گیرد. جنس این محصول از آلیاژ ۳۰۴ بوده و به همین علت در برابر زنگ زدگی و خوردگی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است و در تماس طولانی مدت با آب هیچ مشکلی برای این محصول به وجود نمی آید. این محصول دارای ۶ پله از جنس پلاستیک نشکن یا همان ABS است که دارای کیفیت بسیار بالایی بوده و همچنین نسبت به نوع کف استیل از قیمت مناسب تری برخوردار است.

در نظر داشته باشید که اگر طول استخر مورد نظر شما بیش از ۱۰ متر باشد پس بنابراین باید از ۲ پله استخر، یکی در قسمت کم عمق و دیگری در قسمت عمیق استفاده نمایید. در صورتی که استخر شما طولی کمتر از ۱۰ متر دارد پس پیشنهاد می کنیم فقط از یک پله در قسمت عمیق استفاده کنید.

پله استخر نردبان استخرپله استخر نردبان استخر

قبل از خرید باید به این نکته توجه داشت که اگر طول استخر مورد نظر از ۱۰ متر بیشتر باشد پس باید از ۲ نردبان استخر، یکی در قسمت عمیق و دیگری در قسمت کم عمق استفاده نمود و اگر طول کمتر از ۱۰ متر بود می توان از یک پله نیز استفاده کرد.

سوالات متداول :

جنس پله و کف پله از چیست؟

جنس پله استخر از استیل 304 بوده و همچنین کف پله نیز در دو نوع پلاستیکی و استیل موجود می باشد

از پله استخری چند پله باید در استخر باید استفاده کنیم؟

تعداد پله های هر استخر بستگی به عمق استخر مورد نظر دارد. هر چه عمق استخر شما بیشتر تعداد پله ها نیز باید بیشتر باشد.

چه مدل هایی پله استخر وجود دارد؟

این محصول در انواع مختلفی مانند ساده، کلاب و هایپربول وجود دارد.

 

این مقاله حاصل یک دهه فعالیت و تجربه تیم فنی گروه پرشین گاتر می­باشد و همکاران ما  تمامی این ویژگی­ها را در محصولات این شرکت اجرایی نموده اند تا راحتی و امنیت را برای کابران عزیز فراهم نمایند.

5 دیدگاه در “پله استخر ، نردبان استخر + معرفی 6 مدل

  1. Mark گفت:

    Thanks for your blog, nice to read. Do not stop.

  2. علی محبی گفت:

    آلیاژ استیل به کار رفته 304 یا 316 ؟

    1. Admin-2 گفت:

      آلیاژ استیل 304 ضد لک و نگیر میباشد

  3. امیر نوری گفت:

    ضخامت ورق استیل چند میلیمتر هست؟ و اینکه رنگبندی هم دارن؟

    1. Admin-2 گفت:

      ضخامت ورق 0.8 میلیمتر و تک رنگ هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *