راهنمای خرید, کفشور چدنی

کفشور چدنی آب باران + قیمت

کفشور چدنی آب باران

کفشور چدنی آب باران

کفشور چدنی آب باران چیست؟ کفشور چدنی آب باران به کفشوری از جنس چدن گفته می شود که عموما از 2 یا 3 تکه تشکیل شده است و در پشت بام جهت جمع آوری و هدایت آب باران به داخل فاضلاب کاربرد دارد. جنس کفشور آب باران عموما از چدن مرغوب و درجه یک می باشد و در برابر سخت ترین شرایط جوی و آب و هوایی مقاوم است.

قسمت های تشکیل دهنده کفشور آب باران

همانطور که قبل تر اشاره کردیم کفشور آب باران از 2 قسمت اصلی و 1 قسمت فرعی تشکیل می شوند که در ادامه به معرفی وظایف هر یک از قسمت ها می پردازیم.

  1. کلاهک کفشور آب باران: کلاهک چدنی کفشور آب باران که ظاهری مخروطی شکل دارد و در روی بدنه کفشور قرار میگیرد.
  2. بدنه کفشور آب باران: بدنه چدنی کفشور که حالت مخروطی شکل دارد و انتهای آن به لوله فاضلاب در پشت بام منتهی میشود تا آب ناشی از بارندگی یا آب شدن برف را به داخل فاضلاب منتقل کند و از آسیب رساندن به ایزوگام یا سقف جلوگیری کند.
  3. آشغالگیر کفشور چدنی آب باران: ما بین قسمت اول و دوم کفشور آب باران قطعه ای چدنی به نام آشغالگیر قرار میگیرد تا از ورود شاخه و برگ و دیگر ضایعات به داخل لوله فاضلاب و گرفتگی لوله جلوگیری کند.

 

کفشور چدنی آب باران

 

ابعاد و سایز خروجی کفشور آب باران

نکته ای که قبل از خرید کفشور آب باران باید به آن توجه شود، سایز لوله کفشور چدنی و ارتفاع آن می باشد تا هنگام نصب به صورت کامل در لوله فاضلاب قرار بگیرد و از نشی آب جلوگیری کند. کفشور آب باران در 2 سایز 3 و 4 اینچ برای اتصال به لوله فاضلاب 90 و 110 طراحی و تولید شده اند. همچنین ارتفاع کلی کفشور آب باران با احتساب کلاهک چدنی 20 سانتی متر میباشد.

 

کفشور چدنی پارکینگ

به غیر از کفشور آب باران انواع کفشور چدنی برای پارکینگ، بام و سایر محوطه ها تولید شده و به فروش می رسند که با توجه به نیاز پروژه، کفشور مناسب با ابعاد مورد نظرمان را انتخاب می کنیم. معمولاً در بام و پارکینگ ساختمان ها اولویت با استفاده از گاتر های خطی چدنی یا پلی آمید است. چرا که کفشورهای خطی میزان بیشتری از آب را در مدت زمان کمتری تخلیه می کنند و نیازی به شیب بندی ندارند. همچنین احتمال گرفتگی لوله ها کمتر می شود.

 

خصوصیات کفشور چدنی پارکینگ

در پارکینگ ساختمان ها به خصوص رمپ ورودی بهتر است از سیستم کفشورهای خطی یا همان گاتر استفاده کنیم. کفشور های خطی علاوه بر مقاومت بیشتر، کارایی بهتری نسبت به کفشور های نقطه ای دارند. اما در محوطه هایی که سطح آبگیر بسیار کوچک باشد یا در انتخاب کفشورهای خطی محدودیتی داشته باشیم می توانیم از کفشور چدنی استفاده کنیم.

 

ابعاد کفشور چدنی پارکینگ

کفشورهای چدنی پارکینگ در سایز 10*10، 12*12، 15*15 و 20*20 تولید می شوند. در تمامی مدل های ذکر شده قسمت درپوش و بدنه ی کفشور نیز از جنس چدن داکتیل است و مقاومت بالایی در برابر تردد انواع خودرو دارد. کفشورهای چدنی پارکینگ با ابعاد 20*20 برای پارکینگ های بزرگ کاربرد دارند بیشتر به عنوان دریچه ی بازدید استفاده می شوند. سایز خروجی کفشور چدنی پارکینگ عموما 2 و 3 اینچ می باشد. برای مثال سایز خروجی کفشور چدنی پارکینگ با ابعاد 10*10، 12*12 سانتی متر 2 اینچ، 15*15 و 20*20 سانتی متر 3 اینچ می باشد.

 

مشخصات فنی کفشور چدنی پشت بام و پارکینگ

  • تولید شده از مرغوب ترین چدن موجود.
  • مقاوم در برابر برودت، حرارت و نور مستقیم آفتاب.
  • قابلیت اتصال به لوله فاضلاب با سایز 2، 3 و 4 اینچ.
  • دارای آشغالگیر و مانع از ورود ضایعات، شاخه و برگ به داخل لوله.
  • مقاومت وزنی بالای کفشور چدنی پارکینگ جهت تردد انواع خودرو سواری و سنگین.

 

قیمت کفشور چدنی پشت بام و پارکینگ

قیمت کفشور های چدنی ارتباط مستقیم با کیفیت چدن تولید شده و سایز خروجی کفشور ها دارد. البته قابل ذکر است این اختلاف قیمت در سایز خروجی قابل توجه نبوده و تفاوتی چندانی ایجاد نمی کنید. در برخی موارد جهت صرفه جویی در هزینه های ساختمان می توان قسمت آشغالگیر کفشور چدنی را حذف کرد تا قیمت به صرفه تری داشته باشد.

 

این مقاله حاصل یک دهه فعالیت و تجربه تیم فنی گروه پرشین گاتر می­باشد و همکاران ما تمامی این ویژگی­ها را در محصولات این شرکت اجرایی نموده اند تا راحتی و امنیت را برای کابران عزیز فراهم نمایند.

9 دیدگاه در “کفشور چدنی آب باران + قیمت

  1. غلام سلیمی گفت:

    سلام در مورد خروجی های کفشورهای چدنی آب بارن سوال داشتم و این که آیا مدل سه تکه هم دارید؟

    1. Admin-2 گفت:

      سلام خدمت دوست گرامی
      تمامی کفشورهای چدنی آب باران دارای خروجی های 3 و 4 اینچ هستن که در اصل برای لوله های فاضلاب سایز 90 و 100 تولید میشوند .
      کفشورها عمدتا 2 تکه هستند اما به درخواست شما 3 تکه هم تقدیم میشه که البته قیمت متفاوتی دارند.

  2. سعید شمس گفت:

    آیا کفشورهای چدنی رنگ بندی دارند؟ و اینکه آیا برای حیاط هم استفاده میشوند یا نه؟

    1. Admin-2 گفت:

      سلام عرض ادب
      بله دارای دو رنگ طوسی روشن و آبی نفتی میباشند و کفشور برای حیاط هم در مدل سه تکه تولید میشوند که دارای خروجی 3 اینچ و پایه ی تقریبا بلندی برای اتصال به لوله فاظلاب دارد.

  3. محمد اسفندیاری گفت:

    ممنون از پشتیبانی عالی و ارسال سریع شما
    کمتر از 1 روز بدستم رسید

    1. Admin-2 گفت:

      سپاس از اعتماد و خرید شما

  4. سهند غلامی گفت:

    مدل 4 اینچ برای پشت بام با آب ریز بالا خربداری کردم و بسیار راضی بودم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *