تجهیزات آبی, راهنمای خرید, گاتر

گاتر پلی پروپیلن + مزایا و محل اجرا

گاتر سوله گاتر کارخانه

گاتر پلی پروپیلن چیست ؟ (polypropylene drainage channel)

گاتر پلی پروپیلن به نوعی از گاتر های پیش ساخته هدایت آب های سطحی که جنس بدنه و درپوش آن هر دو از پلی پروپیلن است ، گاتر پلی پروپیلن می گویند . مواد اولیه مورد استفاده جهت تولید گاتر پلی پروپیلن از مواد پتروشیمی غیر بازیافت شده درجه یک و نو می باشد. همچنین با توجه به تنوع در ابعاد و رنگ بندی گاترهای پلی پروپیلن جزو پر فروش ترین گاترها هستند . گاتر پلی پروپیلن در کلاس وزنی A15 جای گرفته و مناسب تردد نفر می باشد و میتوان این نوع گاتر را از پر فروش ترین گاترها نام برد و بیشترین کاربرد جهت اجرا ، دور استخرهای سرپوشیده ، جکوزی و آشپزخانه های صنعتی و غیره را دارند .

قطعات گاتر پروپیلن در طول های 50 سانتیمتری تولید به آسانی به یکدیگر متصل شده و در طول های مختلف متناسب با نیاز پروژه نصب می شوند. امکان اتصال لوله خروجی به کف و کنار بدنه گاتر در نقطه دلخواه وجود دارد. گاتر با درپوش پلی پروپیلن در مقابل مواد شیمیایی و اسیدی و همچنین تابش نور آفتاب مقاوم می باشد و از موارد مورد استفاده می توان به استخر ، آشپزخانه های صنعتی ، روف گاردن ها اشاره کرد .

 

مزایای کلی گاتر پلی آمید

گاتر با درپوش پلی پروپیلن در ابعاد و اندازه های متفاوتی نسبت به محل مورد استفاده و همچنین طیف رنگ بندی متفاوت تری در مقایسه با گاتر های دیگر تولید می شوند که در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم .

  • ابعاد متنوع نسبت به محل استفاده و نوع کاربری .
  • تولید شده از مواد نو و درجه یک پتروشیمی .
  • طیف رنگ بندی گسترده در مقایسه با دیگر گاتر های تولید شده توسط پرشین گاتر .
  • بهترین گزینه جهت اجرا در محوطه های سرپوشیده به دور از تابش نور آفتاب .
  • درپوش مقاوم در برابر مواد اسیدی ، شوینده ، آب جوش و تردد تا 500 کیلوگرم .
  • امکان استفاده در محوطه های سرپوشیده و رو باز .

 

ویدئو معرفی خرید گاتر با درپوش پلی پروپیلن

در این بخش از مقاله و به صورت تخصصی در این ویدئو به معرفی انواع گاتر پلی پروپیلن ، اجزای تشکیل دهنده آن و همچنین مزایا و محل اجرای آن ها خواهیم پرداخت .

موارد تشکیل دهنده گاتر با درپوش پلی پروپیلن

گاتر با درپوش پلی پروپیلن Polypropylene مانند تمامی گاتر ها از دو بخش اصلی زیرین یا همان بدنه و قسمت رویه گاتر یا درپوش تولید می شوند ، که متناسب با محل مورد استفاده و میزان حجم آب های سر ریز جهت جمع آوری و هدایت به سمت فاضلاب یا تصفیه خانه در ابعاد و اندازه های مختلفی طبق استاندارد EN1433 روز اروپا و از مواد اولیه درجه یک و غیر بازیافتی در پرشین گاتر طراحی و تولید می شوند .

جنس اجزای تشکیل دهنده گاتر

جنس بدنه گاتر پلی پروپیلن مانند بقیه گاتر ها از پلی پروپیلن تقویت شده درجه یک جهت بخشیدن استحکام بیشتر به گاتر جهت تردد نفر می باشد که در سه رنگ مشکی ، سفید و طوسی تولید می شود . جنس درپوش گاتر مانند بدنه آن از پلی پروپیلن درجه یک و غیر بازیافتی مقاوم در برابر تردد نفر ، انواع موارد اسیدی و شوینده ، آب جوش می باشد . قیمت گاتر پلی پروپیلن و تنوع فوق العاده آن در رنگ و طرح باعث شده است تا از پر فروش ترین گاتر های تولیدی در بازار باشد .

 

گاتر پلی پروپیلن

 

درپوش گاتر پلی پروپیلن

همانطور که از نام این گاتر مشخص می باشد درپوش گاتر پلی پروپیلن همانند بدنه این گاتر از پلی پروپیلن تقویت شده درجه یک و تولید شده از مواد پتروشیمی درجه یک نیز می باشد . درپوش این گاتر نیز در رنگ بندی سفید ، طوسی و مشکی ، با کلاس وزنی A15 (تردد نفر تا 500 کیلوگرم) در پرشین گاتر موجود می باشد . درپوش گاتر پروپیلن در عرض های ثابت و استاندارد 13 و 20 سانتیمتر تولید و عرضه می شوند .

 

درپوش پلی پروپیلن چه مزایایی دارد ؟
  • در ابعاد و اندازه های مختلفی طراحی و تولید می شوند (مدل شیاری و مشبک) .
  • از مواد اولیه درجه یک و غیر بازیافتی و با یک سال ضمانت تولید می شوند .
  • در شکل ظاهری و رنگ بندی نسبت به سایر درپوش ها متنوع تر هستند .
  • ضخامت بالای آن باعث ایجاد استحکام بیشتر هنگام تردد افراد می شود .
  • به علت مقاوم بودن در برابر مواد شوینده ، اسیدی و آب جوش گزینه مناسبی برای استفاده در آشپزخانه صنعتی و یا موتور خانه می باشند .

 

بدنه گاتر پلی پروپیلن

بدنه این گاتر همانند مابقی گاترها از پلی پروپیلن درجه یک غیر بازیافت شده می باشد و برای تردد نفر طراحی شده اند . بعد از قرار گیری بدنه گاتر داخل بتن یا ملات به هنگام نصب ، بتن ها داخل خلل و فرج بیرونی بدنه گاتر شده و همین امر موجب ایجاد استحکام بالا در بدنه گاتر به هنگام تردد نفر می شود . بدنه گاتر در برابر مواد اسیدی ، شوینده و تابش مستقیم نور آفتاب کاملا مقاوم می باشد و همچنین به علت سطح داخلی صیقلی گاتر در برابر ایجاد رسوب و جلبک کاملا بهداشتی می باشد .

 

ابعاد گاتر با درپوش پلی پروپیلن

این نوع گاتر همانند سایر گاتر ها با توجه به محل اجرا و نوع کاربری در ابعاد و اندازه های مختلفی طراحی و تولید می شوند . برای مثال در محوطه ای مانند تراس که مقدار حجم آب سر ریز ناشی از شست و شو کم می باشد از ابعاد کوچک این گاتر و در محلی که حجم آب سر ریز مانند دور استخر و یا آشپزخانه صنعتی و … حجم آب بیشتر باشد از ابعاد بزرگ تر آن استفاده می شود .

 

گاتر با درپوش پلی پروپیلن با ابعاد 6*13 سانتی متر مشکی

 

 

گاتر با درپوش پلی پروپیلن با ابعاد 8.5*13 سانتی متر (مشکی)

 

 

گاتر با درپوش پلی پروپیلن با ابعاد 11*13 سانتی متر (مشکی)

 

 

گاتر با درپوش پلی پروپیلن با ابعاد 14*20 سانتی متر (مشکی)

 

 

 

کلاس وزنی گاتر با درپوش پلی پروپیلن

گاتر با درپوش پلی پروپیلن مانند گاتر با درپوش ای بی اس و یا مخفی ، استیل و گالوانیزه شیاری مناسب تردد نفر تا حداکثر وزن 500 کیلوگرم طراحی و تولید شده اند ، از این رو طبق استانداردهای EN1433 اروپا در دسته بندی کلاس مقاومت وزنی A15 جای می گیرد و کاربری غیز صنعتی دارند . البته قابل ذکر است که بهتر است از این گاتر به علت نداشتن ترکیب آنتی یو وی در محوطه های سرپوشیده و مسقف استفاده شود .

 

گاتر پلی پروپیلن پرشین گاتر

 

محل اجرای گاتر با درپوش پلی پروپیلن

گاتر با درپوش پلی پروپیلن در دسته انواع گاتر های استخری جای می گیرد ، از این رو می توان این گاتر را مناسب ترین گزینه جهت اجرا دور استخر و جکوزی های سرپوشیده ، انواع تراس و روف گاردن اجرا کرد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد :

  •  تراس ، بالکن و انواع روف گاردن رستوران های لاکچری
  • دور استخر و جکوزی های مسقف و سرویس های بهداشتی و حمام
  • کف آشپزخانه های صنعتی جهت جمع آوری و هدایت آب ناشی از شست و شو ، تخلیه قابلمه ها
  • قابل استفاده در موتور خانه ها به علت مقاومت بالا در برابر آب جوش ، حرارت و مواد اسیدی

 

روش نصب گاتر پروپیلن چگونه است ؟

روش نصب گاتر پروپیلن همانند مابقی گاتر های پیش ساخته هدایت آب های سر ریز سطحی به این صورت انجام میگیرد که ، ابتدا با توجه به ابعاد گاتر (عرض و ارتفاع) زیر ساخت و مکان نصب را آماده کرده و ایزوگام را انجام می دهیم ، سپس گاتر را به صورت تراز (بدون شیب) داخل محل مورد نظر قرار می دهیم .

سپس کف گاتر را با گرد بر برش زده و به کمک اتصال خروجی از کف،  گاتر خود را به فاضلاب وصل کنیم تا در هنگام جمع آوری آب های سر ریز داخل کانال به سمت فاضلاب هدایت و در نهایت از خروجی های تعبیه شده به درستی خارج شود . سپس از طرفین گاتر بتن ریزی را انجام می دهیم تا هم سطح زمین شود .

 

قیمت و روش خرید گاتر پلی پروپیلن از پرشین گاتر

به هنگام انتخاب و خرید گاتر پلی پروپیلن باید به موارد مهمی اعم از کف سازی ، نوع تردد و محل مورد استفاده توجه داشت . خرید گاتر پلی پروپیلن برای اجرا در محوطه های خانگی یا ورزشی ، محوطه های مسکونی مانند : روف گاردن ، حیاط و دور استخر و جکوزی ها پیشنهاد می شود .

قیمت گاتر پلی پروپیلن با توجه به نوع و جنس درپوش آن و همچنین ابعاد گاتر بستگی دارد . . قیمت گاتر پلی پروپیلن نسبت به مابقی گاتر های پیش ساخته مناسب تردد نفر بسیار مقرون به صرفه بوده از این جهت جزو پر فروش ترین کانال های پیش ساخته توسط گروه تولیدی پرشین گاتر نیز می باشد .

 

این مقاله حاصل یک دهه فعالیت و تجربه تیم فنی گروه پرشین گاتر می­باشد و همکاران ما  تمامی این ویژگی­ ها را در محصولات این شرکت اجرایی نموده اند تا راحتی و امنیت را برای کابران عزیز فراهم نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *