راهنمای خرید

خرید درپوش گاتر ارزان قیمت در تهران +لیست قیمت 3 مدل پر فروش

خرید درپوش گاتر ارزان قیمت در تهران

شاید برای شما این سوال مطرح شود که درپوش گاتر چیست و درپوش گاتر چه ویژگی هایی باید داشته باشد تا در محیط و شرایط مختلف بتواند بدرستی مورد استفاده قرار گیرد. پس برای کسب اطلاعت بیشتر در مورد درپوش گاتر و عواملی که در قیمت درپوش گاتر بستگی دار . برای معرفی بیشتر خرید درپوش گاتر ارزان قیمت در تهران همراه ما باشید.

خرید درپوش گاتر ارزان قیمت در تهران :

در کلام کلی و برای توضیح کلی محصول گاتر به کانال یا کانال هایی گفته میشوند که وظیفه هدایت آبهای سطحی را دارند که به آن جوی و آبراه ه­ای پیش ساخته از جنس پلاستیک، استنلس استیل و یا بتن پلیمری بوده که جهت جمع آوری و هدایت آبهای سطحی در محیط­های مختلف از جمله رمپ پارکینگ ها ، خیابان های شهری و معابر ، بزرگراه­ ها ، فرودگاه ­ها ، بنادر ، موتورخانه ، کف سوله کارخانجات، آشپزخانه صنعتی و شوفاژ خانه ها ، دور استخر، بام، تراس، کارواش ، سرویس بهداشتی و …استفاده می­ شود گاتر میگویند .

درپوش گاتر

برای معرفی هرچه بهتر انواع گاتر و آشنایی تخصصی با هریک از محصولات گاتر با ما در این مقاله همراه باشید. بطور خلاصه برای معرفی انواه گاتر میتوان به گاتر های پلی آمید , چدنی , پلی پروپیلن و گاتر فلزی اشاره کرد. با کمک این متن میتوانید به درستی برای خرید گاتر , خرید کانال پیش ساخته اقدام کنید. قیمت گاتر یا کانال هدایت آب به موارد بسیاری از جمله جنس و ساختار درپوش بستگی دارد.

گریل نیز درپوش این کانال هاست که بسته به نوع کاربری و محل استفاده از گاتر می­تواند انواع مختلفی داشته باشد. در گذشته این مسیرهای آب در محیط­های ساختمانی با استفاده از سنگ، سرامیک و یا ملات و بتن ساخته می­شد که علاوه طولانی بودن زمان ساخت، فاقد کیفیت لازم بودند و نظافت آنها بسیار مشکل بود.

در گذشته زمانی که گاتر طراحی و تولید نشده بود , برای جمع آوری و هدایت آبهای سر ریز استخر و یا منازل از گریل استخر استفاده میکردند . روش نصب گریل استخر به این شکل است که ابتدا با سنگ و یا سرامیک جوب هایی طراحی و ساخته میشد که در عرض های استاندارد 14 , 18 , 20 , 25 , 30 سانت و با ساخت نبشی میتوان گریل استخر را نصب و روی آن قرار داد که البته این روش در حال حاضر با معرفی شدن گاتر تا حدود زیادی از جوب های سنتی یا ماسونری به علت استحکام و عدم آب بندی درست تا حد زیادی با گاتر جایگزین شدند .

همچنین درپوش­های این کانال ها اغلب سنگ های برش خورده یا سوراخکاری شده یا درپوش های آهنی بودند که به دلیل ساخت غیر اصولی دچار شکستگی و  تخریب می­شدند. حال با توجه به تنوع و کثرت برندها و مدل­های کانال­های موجود در بازار کشور، کدام کانال و درپوش  جوابگوی نیازهای ما خواهد بود و کانال پیش ساخته­ی مناسب چه ویژگی­های باید داشته باشد؟ در ادامه ای مقاله ما قصد داریم راهنمای جامعی برای انتخاب گاتر مناسب برای شما کاربر عزیز ارائه دهیم.

درپوش گاتر چیست ؟

خرید درپوش گاتر ارزان قیمت در تهران یا کانال پیش ساخته هدایت آبهای سطحی از دو بخش بدنه و درپوش تشکیل شده اند که قسمت اصلی آن درپوش گاتر میباشد. حالا این سوال پیش می آید که چه تفاوت هایی بین جنس درپوش های گاتر و کاربرد آن ها وجود دارد ؟ و بدنه گاتر عمدتا از جنس پلی پروپیلن (PP) میباشد. عده ای به درپوش گاتر و عمدتا با جنس پلی پروپیلن گریل استخر میگویند و از آن ها در دور استخر و برای استفاده بر روی جوب های ساخه شده از جنس سنگ و سرامیک که جوب به روش سنتی یا ماسونری میگوند استفاده میشوند.

در مقایسه گریل های استخری و درپوش گاتر میتوان با این تفاوت اشاره کرد که درپوش گاتر در قطعه های 50 سانتی و بصورت یک تکه تشکیل شده اند و در جنس های پلی پروپیلن در طرح های مشبک و شیاری و در رنگ های مشکی , طوسی , طوسی روشن تولید میشوند و جنس استنلس استیل آن در دو مدل پرسی و لیزری در قطعه هایی با طول 100 سانت برای مدل پرسی و ابعاد دلخواه برای مدل درپوش گاتر برای مدل لیزری میباشند.

یکی از مزیت های گریل استخر نسبت به درپوش گاتر تنوع آن در رنگ بندی و ابعاد میباشند و گریل های استخری در عرض های 14 . 18 . 20 . 25 . 30 سانت در دو جنس پلی پروپیلن (برای استفاده در محیط های سرپوشیده بدور از نور خورشید) و جنس ای بی اس (ABS) برای استفاده در محیط های باز با تابش مستقیم نور خورشید به علت دارا بودن آنتی یو وی (Anti UV) کاملا مناسب میباشند .

گریل های استخر در مدل های تک پین برای استفاده از محیط های منحنی و قابل استفاده میباشند که به معروف ترین آن یعنی گریل فنری میتوان اشاره نمود که در رنگ سفید و رنگ های سفارشی به دلخواه مشتری در عرض های 18 . 20 . 25 . 30 سانت قابل تولید میباشند.

گاتر گریل استخر فنری 25 سانتگاتر گریل استخر فنری 20 سانت 2

گریل های استخری 2 و 3 پین برای استفاده در محیط های بدون منحنی قابلیت استفاده را دارند و به علت دارا بودن 2 و 3 پین قابلیت چرخش در دور جکوزی و یا استخر با قوس را ندارند. بنابر این برای استفاده دور استخر های مستطیل و بدون منحنی بسیار پر کاربرد میباشند که از معروف ترین های آن میتوان به مدل های آجدار ساده اشاره کرد.

گاتر گریل استخر آجدار 20 سانت 2گاتر گریل استخر آجدار 30 سانتگاتر گریل استخر آجدار 30 سانت 2گاتر گریل استخر آجدار 14 سانت

جنس درپوش گاتر وابسه به محیط و محل استفاده از آن بستگی دارد . بدنه گاتر به علت دفن شدن در بتن و استحکام سازی آن نیازی به استفاده به غیر از جنس پلی پروپیلن ندارد و در شرایط مختلف آب و هوایی مقاومت لازم را از خود نشان میدهد.

درپوش گاتر عمدتا از جنس های پلی پروپیلن که برای استفاده در فضاهای سرپوشیده و بدور از نور آفتاب به علت نداشتن آنتی یو وی قابل استفاده میباشند مانند ( دور استخر . تراس سرپوشیده و بالکن . روف گاردن . محیط های سرپوشیده با تردد انسان ) میباشد که در عرض های 13 و 20 سانت طراحی و تولید میشوند و دارای استاندارد های روز اروپا و کلاس وزنی A15 میباشند .

درپوش گاتر

درپوش گاتر با جنس پلی آمید تقویت شده که عمدتا در محیط های باز و پر تردد (تردد ماشین و موتور سیکلت) استفاده میشوند و کاربرد دارند و دارای کلاس وزنی C250 میباشند و رنگ آن های عمدتا مشکی و یا زیتونی رنگ میباشد که در عرض های 13 و 20 سانت طراحی و تولید میشوند.

درپوش گاتر

درپوش گاتر با جنس استنلس استیل 304 که عمدتا در محیط های باز و پر سرپوشیده (تردد انسان و تردد های سبک مانند چرخ دستی)  کنار استخر های لوکس و محیط های های داخلی استفاده میشوند و کاربرد دارند و دارای کلاس وزنی A15 میباشند و در دو مدل استیل پرسی یا پانجی و لیزری (برش با دستگاه لیزر) میباشد که مدل پرسی در عرض های 13 و 20 سانت با طول 100 سانت و  طراحی و تولید میشوند و مدل لیزری در عرض و طول های درخواستی قابل تولید میباشند.

درپوش گاتردرپوش گاتر

درپوش گاتر با جنس گالوانیزه  شیت و مشبک (گریتینگ گالوانیزه) که مدل شیت عمدتا در محیط های باز و پر سرپوشیده (تردد انسان و تردد های سبک مانند چرخ دستی)  کنار استخر های لوکس و آشپزخانه های صنعتی و محیط های های داخلی استفاده میشوند و کاربرد دارند و دارای کلاس وزنی A15 میباشند و مدل شیت در عرض های 13 و 20 سانت با طول 100 سانت و  طراحی و تولید میشوند .

مدل گریتینگ در عرض های 13 و 20 در طول های 100 سانت طراحی و قابل تولید میباشند . البته قابل ذکر است که مدل گریتینگی آن با سایز چشمه های محتلف قابلیت این را دارند که در عرض و طول درخواستی طراحی و تولید شوند (گریتینگ های گالوانیزه دارای استاندارد EN1433 و کلاس وزنی C250 میباشند).

درپوش گاتردرپوش گاتر

درپوش گاتر با جنس چدنی در دو مدل شیت و گریتینگ که عمدتا در محیط های باز و بسیار پر تردد مانند محیط های پارکینگی و پایین رمپ , سوله های , موتورخانه ها (تردد ماشین , کامیون و …) استفاده میشوند و کاربرد دارند و دارای کلاس وزنی C250 میباشند و رنگ آن عمدتا مشکی کوره ای میباشد که قابلیت ضد زنگ زدن به آن میبخشد قابل ذکر است که مدل شیت آن در عرض های 13 و 15 سانت با طول 100 سانت و مدل گریتینگی آن در عرض 20 سانت در طول 100 سانت تولید میشوند.

درپوش گاتردرپوش گاتردرپوش گاتردرپوش گاتر

دسته بندی درپوش گاتر استخری و پارکینگی گروه 200 :

درپوش ای بی اس ABS – ابعاد 10*100*500 میلیمتر – کلاس وزنی A15 و به رنگ طوسی روشن – مناسب استفاده در محوطه باز با تردد نفر ( درپوش های ABS به علت دارا بودن آنتی یو وی قابلیت استفاده در محوطه باز و تابش نور خورشید را دارا هستند و بدون تغییر رنگ و یا شکل همراه هستند )

 

گاتر گریتینگ ای بی اس ABS 10 سانتی 2گاتر گریتینگ ای بی اس ABS 10 سانتی 3

 

درپوش گاتر پلی آمید PA – ابعاد 20*130*500 میلیمتر – کلاس وزنی C250 و به رنگ مشکی – مناسب استفاده در محوطه سرپوشیده و باز با تردد نفر و ماشین و موتور ( درپوش های PA به علت دارا بودن جنس پلی آمید قابلیت استفاده در محوطه سرپوشیده و باز با تردد نفر و ماشین و موتور را دارا هستند )

 

گاتر گریتینگ گاتر ABSای بی اس 13 سانت فرانسوی ترک هاراتن نیکول نیکل 2گاتر گریتینگ گاتر پلی آمید 13 سانت فرانسوی ترک هاراتن نیکول نیکل 3

 

درپوش گاتر پلی پروپیلن PP طرح ترک – ابعاد 20*130*500 میلیمتر – کلاس وزنی A15 و به رنگ طوسی روشن و مشکی – مناسب استفاده در محوطه سرپوشیده با تردد نفر ( درپوش های PP به علت دارا بودن جنس پلی پروپیلن قابلیت استفاده در محوطه سرپوشیده با تردد نفر را دارا هستند )

 

گاتر گریتینگ گاتر ای بی اس ABS طرحترک فرانسوی 13 سانت 3گاتر گریتینگ گاتر پلی پروپیلن 13 سانت طرح ترک فرانسوی 2

 

درپوش پلی پروپیلن PP طرح فرانسوی – ابعاد 20*130*500 میلیمتر – کلاس وزنی A15 و به رنگ طوسی روشن و مشکی – مناسب استفاده در محوطه سرپوشیده با تردد نفر ( درپوش های PP به علت دارا بودن جنس پلی پروپیلن قابلیت استفاده در محوطه سرپوشیده با تردد نفر را دارا هستند )

 

گاتر گریتینگ گاتر پلی پروپیلن 13 سانت فرتنسوی ترک سفید طوسی 2گاتر گریتینگ گاتر پلی آمید 13 سانت فرانسوی ترک هاراتن نیکول نیکل 2

 

درپوش پلی پروپیلن PP طرح مخفی – ابعاد 20*130*500 میلیمتر – کلاس وزنی A15 و به رنگ مشکی – مناسب استفاده در محوطه سرپوشیده و باز و کاربرد بصورت مخفی و زیر سنگ اسلب با تردد نفر ( درپوش های PP به علت دارا بودن جنس پلی پروپیلن قابلیت استفاده در محوطه سرپوشیده با تردد نفر را دارا هستند )

 

گاتر گریتینگ گاتر طرح مخفی کنسولی اسلب پلی پروپیلن استخری 2گاتر گریتینگ گاتر طرح مخفی کنسولی اسلب پلی پروپیلن استخری

 

درپوش پلی پروپیلن PP طرح فرانسوی – ابعاد 20*200*500 میلیمتر – کلاس وزنی A15 و به رنگ طوسی روشن و مشکی – مناسب استفاده در محوطه سرپوشیده با تردد نفر ( درپوش های PP به علت دارا بودن جنس پلی پروپیلن قابلیت استفاده در محوطه سرپوشیده با تردد نفر را دارا هستند )

 

گاتر گریتینگ گاتر درپوش گاتر پلی پرو پیلن 20 سانت فرانسوی ترک 2گاتر گریتینگ درپوش پلی آمید عرض 20 سانت مشکی فرانسوی هاراتن نیکل کانال

 

درپوش گاتر پلی آمید PA – ابعاد 20*130*500 میلیمتر – کلاس وزنی C250 و به رنگ مشکی – مناسب استفاده در محوطه سرپوشیده و باز با تردد نفر و ماشین و موتور ( درپوش های PA به علت دارا بودن جنس پلی آمید قابلیت استفاده در محوطه سرپوشیده و باز با تردد نفر و ماشین و موتور را دارا هستند )

گاتر گریتینگ درپوش پلی آمید عرض 20 سانت مشکی فرانسوی هاراتن نیکل کانالگاتر گریتینگ درپوش پلی آمید عرض 20 سانت مشکی فرانسوی هاراتن نیکل کانال 3

 

ویژگی­های درپوش مناسب چیست :

 کلاس وزنی:  کلاس وزنی مهمترین ویژگی گریل­ها می­باشد. زیرا انتخاب گریل با کلاس وزنی نامناسب می­تواند سبب بروز حوادث و سوانح جبران ناپذیری شود. کلاس وزنی گریل­ها تعیین کننده وزن و باری می­باشد که آن گریل و درپوش توانایی تحمل آن را دارد. بر اساس استاندارد EN1433 اروپا، گریل­ ها به 7 گروه کلی تقسیم می­شود که کاربری و کلاس وزنی آنها را تعیین می­کند. جدول زیر دسته بنده کلی گریل­ها را نشان می­دهد.

ایمنی:  مسائل ایمنی برای درپوش­ها بسیار مهم می­باشد. عواملی مثل ضد لغزش بودن برای گریل­هایی که در محیط بیرونی استفاده می­شود، اندازه کوچک­ چشمه ها برای گریل­ های لوکس جهت جلوگیری از فرو رفتن پاشنه کفش و سایر عوامل.

مقاومت در برابر عوامل خارجی:  گریل­ مناسب در برابر عوامل فرساینده و خارجی دارای مقاومت مناسب بوده و دوام بیشتری دارد. با استناد به این مقاله میتوانید به درستی برای خرید گاتر , خرید کانال پیش ساخته اقدام کنید و انتخاب صحیحی داشته باشید. قیمت گاتر به نوع گریتینگ و درپوش بستگی دارد.

یکی از دلایل جایگزینی گاتر با گریل میتوان به روش نصب گاتر نیز اشاره نمود که در مقایسه با روش نصب گریل استخر بسیار ساده , نصب گاتر آسان و به صرفه میباشد و از جهت آب بندی نسبت به جوب های سنتی بسیار قابل اعتماد تر میباشد.

البته امروزه به علت تفاوت گریل استخر در عرض و طراحی آن , خرید گریل استخر پا برجا میباشد و برای ساخت استخر از موارد ضروری میباشد. پله استخر هم از مواردی میباشد که در کنار گریل استخر برای زیبا دادن هرچه زیبای محیط استخر کمک شایانی میکند .

انواع درپوش گاتر پیش ساخته از نظر مقاومت وزنی :

بر اساس استاندارد EN1433 اروپا کانال پیش ساخته به ۵ دسته طبقه بندی می شوند. در این بخش این دسته بندی ها و کاربرد هر یک از آنها شرح داده می شود :

1 – کلاس مقاومت وزنی A15 : کانال پیش ساخته دسته بندی شده در این کلاس مقاومت وزنی تا یک و نیم تن مقاومت دارند و برای محوطه های با تردد عابر پیاده درساختمان های مسکونی کاربرد دارند. بام، تراس، روف گاردن، موتورخانه ، سرویس بهداشتی، استخر و … از جمله فضاهایی هستند که گاترهای A15 در آنها مورد استفاده قرار می گیرد.

2 – کلاس مقاومت وزنی B125 : این کلاس مقاومتی تحمل وزن اتومبیل را دارا است. برای پارکینگ های مسکونی یا کارخانجاتی که لیفتراک های سبک با چرخ باد شده تردد دارند می توان از این کلاس مقاومتی استفاده نمود. همچنین مدلهای پلی آمید این کلاس برای فضاهای صنعتی که خورندگی بالایی دارند مثل آشپزخانه رستوران ها، همچنین بخشهایی از ساختمان که در معرض تابش شدید اشعه ی خورشید هستند و نقاط گرمسیری، مناسب هستند .

3 – کلاس مقاومت وزنی C250 : این کلاس مقاومت وزنی برای رمپ ورودی پارکینگ ها و فضاهای صنعتی مناسب است. گاترهای کلاس C250 تا بیست و پنج تن تحمل بار به ازای محور تایر باد شده دارند. کلاس C250-HD نیز به گاتر های با لبه ی فلزی گفته می شود که برای فضاهای شهری مناسبند و مقاومت بالاتری نسبت به گاترهای C250 معمولی دارند.

4- کلاس مقاومت وزنی D400 و F900 : این کانال ها برای کاربری های خاص مثل بنادر، فرودگاه ها و سایر محوطه هایی که وسایل بسیار سنگین تردد دارند، مورد استفاده قرار می گیرند.

با کمک این محتوا قادر خواهید بود به درستی برای خرید درپوش گاتر , و قیمت درپوش گاتر اقدام نمایید. قیمت درپوش گاتر به جنس آن بستگی دارد . درپوش های پلی پروپیلن از کم قیمت ترین درپوش های موجود در بازار میباشد. و درپوش با جنس استنلس استیل با برش لیزری و چدنی از گران قیمت ترین درپوش های گاتر میباشد .

حال در ادامه این مقاله به معرفی انواع گاتر با درپوش گاتر میپردازیم :

گاتر با درپوش پلی پروپیلن شیاری در ابعاد 60*134  و 85*134 میلیمتر در رنگ مشکی و طوسی دارای کلاس وزنی A15 در قطعه های 50 سانتی قابلیت استفاده در محیط های کم تردد (بالکن ، تراس ، استخر ، پیاده رو ها).

درپوش گاتردرپوش گاتر

 

خرید درپوش گاتر ارزان قیمت در تهران با درپوش پلی آمید تقویت شده شیاری در ابعاد 60*134 و 85*134 و 160*205 میلیمتر در رنگ مشکی دارای کلاس وزنی C250 در قطعه های 50 سانتی قابلیت استفاده در محیط های پر تردد (فرودگاه ­ها ، بنادر ، موتورخانه ، کف سوله کارخانجات، آشپزخانه صنعتی و شوفاژ خانه ها).

درپوش گاتردرپوش گاتردرپوش گاتر

 

خرید درپوش گاتر ارزان قیمت در تهران با درپوش چدنی شیاری در ابعاد 60*134 و 85*134 و 160*205 (مشیک و شیاری) میلیمتر در رنگ مشکی دارای کلاس وزنی C250 در قطعه های 50 سانتی قابلیت استفاده در محیط های پر تردد (فرودگاه ­ها ، بنادر ، موتورخانه ، کف سوله کارخانجات، آشپزخانه صنعتی و شوفاژ خانه ها).

درپوش گاتردرپوش گاتردرپوش گاتر

 

خرید درپوش گاتر ارزان قیمت در تهران با درپوش استنلس استیل 304 در دو مدل با برش لیزری و پرسی (پانجی) در ابعاد 60*134  و 85*134 و 160*205 میلیمتر  دارای کلاس وزنی A15 در قطعه های 50 سانتی قابلیت استفاده در محیط های کم تردد (بالکن ، تراس ، استخر ، پیاده رو ها). این نکته قابل ذکر است که درپوش گاتر استیل لیزری قابل سفارش در عرض و طول های دلخواه مشتریان میباشد.

درپوش گاتردرپوش گاتردرپوش گاتر

 

خرید درپوش گاتر ارزان قیمت در تهران با درپوش گالوانیزه در دو مدل شیت و گریتینگ در ابعاد 60*134  و 85*134 و 160*205 میلیمتر  دارای کلاس وزنی A15 برای شیت و C250 برای گریتینگ در قطعه های 50 سانتی قابلیت استفاده در محیط های کم تردد برای مدل شیت (بالکن ، تراس ، استخر ، پیاده رو ها). و محیط هایی با تردد سنگین برای مدل گریتینگ این نکته قابل ذکر است که درپوش گاتر گریتینگ گالوانیزه قابل سفارش در عرض و طول های دلخواه مشتریان میباشد.

درپوش گاتردرپوش گاتردرپوش گاتردرپوش گاترخرید درپوش گاتر ارزان قیمت در تهران

 

باید اشاره نمود که خرید گاتر , خرید کانال پیش ساخته و قیمت گاتر بستگی به نوع و جنس درپوش آن دارد برای مثال قیمت گاتر با درپوش استیل یا چدن به مراتب گران تر از پلی پروپیلن یا پلی آمید میباشد.

این مقاله حاصل یک دهه فعالیت و تجربه تیم فنی گروه پرشین گاتر می­باشد و همکاران ما  تمامی این ویژگی­ها را در محصولات این شرکت اجرایی نموده اند تا راحتی و امنیت را برای کابران عزیز فراهم نمایند.

7 دیدگاه در “خرید درپوش گاتر ارزان قیمت در تهران +لیست قیمت 3 مدل پر فروش

  1. سایه عابدی گفت:

    پیشنهاد شما برای دور استخر درپوش هستش یا گریل استخر ؟؟

    1. Admin-2 گفت:

      برای دور استختر با منحنی بهتر از به علت ساختار منحنی ار گریل استخر با ساختار فنری تهیه کنید اما برای استخری که ساختار منحنی ندارند میتوان هم از گریل و هم از درپوش استفاده کرد

  2. شهرام سه برادری گفت:

    درپوش سفارشی هم میسازید؟

    1. Admin-2 گفت:

      بله درپوش سفارشی با جنس استیل 304 (نگیر و ضد لک) در ابعاد درخواستی

  3. bizhanbagherii گفت:

    درپوش برای دور استخر کدوم مدل پبشنهاد میکنید ؟؟

    1. Admin-2 گفت:

      برای دور استخر در عرض های 13 و 20 سانت
      مدل فرانسوی و البته استیل در دو نوع پرسی و لیزری پر فروش هستند و پیشنهاد ما هستش

  4. صادق راد گفت:

    جنس پلی آمید درجه1 بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *