دسته‌بندی نشده

درپوش ای بی اس استخری + روف گاردن و تراس

گاتر پلاستیکی

درپوش ای بی اس چیست ؟

به قسمت بالایی گاتر ای بی اس ، درپوش ای بی اس می گویند . همانطور که از اسم آن مشخص است ، جنس آن از پلاستیک ای بی اس بوده و در دسته درپوش های استخری و در کل غیر صنعتی قرار می گیرند . این درپوش در 2 عرض ثابت و استاندارد 10 و 13 سانتیمتری طراحی و تولید می شوند . قابل ذکر است که درپوش ای بی اس در عرض 10 سانتی متر با ضخامت 1 سانتیمتر و در عرض 13 سانتی متر با ضخامت 2 سانتی متر و متناسب با انواع استفاده و نوع کاربری غیر صنعتی تولید می شوند .

قابل توجه است درپوش ای بی اس در برابر مواد شیمیایی ، شوینده و رطوبت و همچنین تابش مستقیم نور آفتاب کاملا مقاوم می باشد . درپوش ای بی اس توسط پرشین گاتر از مواد درجه یک و غیر بازیافت شده پلی پروپیلن به همراه آنتی یو وی تولید می شود . این درپوش دارای کلاس وزنی A15 قرار میگیرد و با توجه به استاندارد های جهانی EN1433 تا حداکثر 300 کیلوگرم تحمل بارگذاری مستقیم را دارد . درپوش ای بی اس در دو رنگ بندی مشکی و طوسی روشن و با طرح درپوش شیار دار قابل تولید می باشد که پرشین گاتر وظیفه طراحی و تولید از بهترین و مرغوب ترین مواد اولیه و عرضه آن به بازار را بر عهده دارد .

 

درپوش ای بی اس

 

مزایای استفاده از درپوش ای بی اس چیست ؟

استفاده از درپوش ذکر شده به علت مقاومت و استحکام بالا در برابر تابش نور آفتاب و همچنین تردد نفر و استحکام مثال زدنی در برابر سیالات و غیره … حائز اهمیت می باشد و مورد توجه ویژه ای به علت قیمت مقرون به صرفه آن قرار گرفته است . از این رو در ادامه به یکسری از ویژگی ها و مزایای استفاده از این درپوش می پردازیم :

  • نصب آسان بدون نیاز به تخصص
  • امکان پیچ شدن درپوش به بدنه گاتر
  • نظافت سریع و راحت درپوش گاتر ای بی اس
  • ابعاد استاندارد و عرض های متناسب با کانال های بتنی
  • جای گیری در کلاس وزنی A15 (تحمل بارگذاری تا حداکثر 300 کیلوگرم)
  • جنس ای بی اس ، مقاوم در برابر تابش نور آفتاب ، تردد نفر و مواد شیمیایی
  • تولید به رنگ مشکی و طوسی روشن و مقاومت بالا در برابر سیالات و خوردگی
  • ارتفاع متغیر 1 تا 2 سانتی متر و کاملا متناسب با انواع نبشی های سایز 2 و 3 سانتی متر

حال که با یکسری از مزایای درپوش ای بی اس آشنا شدید می توان به درستی و متناسب با پروژه و نوع کاربری درپوش گاتر ای بی اس متناسب را انتخاب نموده و یا با کارشناسان ما جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط باشید .

 

اجزاء درپوش ای بی اس ابعاد و شکل ظاهری آن

درپوش گاتر ای بی اس (ABS) همانند دیگر درپوش گاتر های پرشین گاتر با استناد به استانداردهای جهانی EN1433 در قطعات با طول 50 سانتی متر تولید می شوند . درپوش ای بی اس در عرض های ثابت 10 و 13 سانتیمتری و با ضخامت 1 و 2 سانتی متر تولید می شوند که امکان اجرا بر روی نبشی 2 و 3 سانتی فراهم می شود .

درپوش ای بی اس در عرض های نام برده با طرح درپوش شیار دار تولید شده و از چهار گوشه آن امکان پیچ شده به بدنه گاتر و یا جوب های بتنی و یا ساخته شده با سنگ و سرامیک را دارند . رنگ درپوش ای بی اس به رنگ مشکی و طوسی روشن می باشد و به علت دارا بودن مواد آنتی یو وی در برابر تابش مستقیم نور آفتاب و گرمای هوا و همچنین برودت هوا کاملا مقاوم می باشند و به مرور زمان تغییر رنگ نمی دهند .

 

ابعاد دقیق و دیتل فنی درپوش گاتر ای بی اس به شرح زیر می باشد :

 

درپوش ای بی اس با ابعاد 1*10 سانتی متر سفید

 

 

درپوش ای بی اس با ابعاد 1*10 سانتی متر (سفید)

 

درپوش ای بی اس با ابعاد 1*10 سانتی متر مشکی

 

درپوش ای بی اس

 

درپوش ای بی اس با ابعاد 2*13 سانتی متر سفید

 

درپوش ای بی اس

 

درپوش ای بی اس با ابعاد 2*13 سانتی متر مشکی

 

درپوش ای بی اس

 

درپوش های ای بی اس نام برده با توجه به مقدار حجم ورودی سیالات به داخل جوب یا کانال ، میزان تردد ، نوع بارگذاری و محل استفاده از بین نمونه های ذکر شده انتخاب و مورد استفاده قرار می گیرند .

 

کلاس وزنی درپوش ای بی اس کدام است ؟

درپوش گاتر ABS به طور کلی جهت تردد افراد طراحی شده اند . از این رو تمامی مدل های درپوش ذکر شده در عرض های 10 و 13 سانتی متر در دسته بندی کلاس وزنی A15 قرار می گیرند که به معرفی این دسته بندی ها و موارد تاثیر گذار در جای گیری هر یک از درپوش ها در این کلاس وزنی قید شده خواهیم پرداخت .

 

درپوش ای بی اس

 

کلاس وزنی A15 چیست ؟

تمامی درپوش های غیر صنعتی یا به اصطلاح درپوش های استخری اعم از پلی پروپیلن ، استیل و گالوانیزه مدل شیار دار تولید شده در عرض های 10 و 13 سانتیمتری در دسته بندی کلاس وزنی A15 جای می گیرند و تا حداکثر 300 گیلوگرم تحمل وزن دارند مستقیم را دارند . البته قابل ذکر است که ضخامت درپوش و نبشی درپوش گاتر ای بی اس در کلاس وزنی آن تاثیری ندارد و تنها عرض آن با کلاس وزنی ارتباط مستقیم دارد . در این صورت هرچه عرض آن بیشتر باشد تحمل بارگذاری کمتری نیز دارد .

 

محل استفاده از درپوش گاتر ای بی اس

همانطور که پیش تر اشاره شد با توجه به نوع کلاس وزنی و نوع کاربری درپوش مذکور ، کاربری و استفاده آن تماما غیر صنعتی و استخری می باشد ، درپوش ای بی اس در محوطه های زیر مورد استفاده قرار میگیرند :

  • تمامی محوطه های داخلی و بیرونی با تردد نفر.

 

درپوش ای بی اس

 

  • اجرا در دور استخر ، جکوزی و حوضچه های آب سرد و گرم و همچنین زیر دوش های استخر شنا جهت جمع آوری آب ناشی از شست شو و یا شیرجه شناگران.

 

درپوش ای بی اس

 

  • نصب و اجرا در بالکن ، تراس و همچنین روف گاردن ها . قابل ذکر است درپوش ذکر شده به علت دارا بودن مواد آنتی یو وی به هنگام تولید در برابر تابش مستقیم نور آفتاب ، تغییر رنگ و تغییر شکل ظاهری کاملا مقاوم می باشد و با ضمانت نامه کتبی به فروش می رسند.

درپوش ای بی اس

 

  • همچنین از درپوش ای بی اس در محوطه های بیرونی مجتمع های مسکونی ، اداری و کنار باغچه و حیاط جهت هدایت آب باران و دیگر سیالات استفاده می شوند.

 

طریقه نصب و اجرا درپوش ای بی اس

روش نصب تمامی درپو ش ها و به خصوص درپوش ای بی اس بسیار سریع و آسان بوده و به هیچ عنوان نیازمند تخصص خاصی نمی باشد و می توان تمامی درپوش ها را به کمک مقاله نصب گاتر و یا استناد به مقاله های موجود در وبسایت پرشین گاتر نصب و اجرا نمود. جهت نصب درپوش فقط کافی است با توجه به ابعاد درپوش مورد نظر جوب یا کانال از جنس بتن ، سیمان و یا سنگ طراحی کرده و سپس با در نظر گرفتن ابعاد نبشی مناسب با ابعاد درپوش ،سپس درپوش را داخل آن قرار دهیم تا اجرا و آماده بهربرداری شود .

 

قیمت و نحوه خرید درپوش گاتر پلی آمید عادی و تقویت شده

قیمت درپوش ای بی اس تنها به عرض درپوش بستگی دارد و رنگ بندی آن هیچگونه تاثیری در قیمت گذاری آن ندارد . برای مثال درپوش در عرض سانتیمتری از قیمت بیشتری نسبت به همان مدل در عرض 13 سانتی متری نیز دارد . در نتیجه عرض درپوش  نیز در قیمت آن به هنگام خرید تاثیر مستقیم می گذارد .

 

این مقاله حاصل یک دهه فعالیت و تجربه تیم فنی گروه پرشین گاتر می­باشد و همکاران ما  تمامی این ویژگی­ها را در محصولات این شرکت اجرایی نموده اند تا راحتی و امنیت را برای کابران عزیز فراهم نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *