دسته‌بندی نشده

درپوش پلی پروپیلن چیست ؟ معرفی محل اجرا

گاتر پلی پروپیلن

درپوش پلی پروپیلن چیست ؟

به قسمت فوقانی گاتر پلی پروپیلن ، درپوش پلی پروپیلن می گویند . همانطور که از نام آن مشخص است ، جنس این درپوش از پلی پروپیلن بوده و در دسته درپوش های استخری قرار میگیرد . درپوش پلی پروپیلن در 2 عرض ثابت و استاندارد 13 و 20 سانتیمتری طراحی و تولید می شوند . همچنین درپوش پلی پروپیلن با ضخامت 2 سانتیمتر ، متناسب با انواع استفاده و نوع کاربری موجود می باشند . قابل ذکر است این درپوش در برابر مواد اسیدی ، شوینده و رطوبت کاملا مقاوم می باشد . درپوش مذکور توسط پرشین گاتر از دو مواد درجه یک و غیر بازیافت شده پلی پروپیلن تولید می شود .

این درپوش دارای کلاس وزنی A15  بوده و با توجه به استاندارد های جهانی EN1433 تا حداکثر 1 تن تحمل بارگذاری گسترده را دارد . درپوش مذکور در رنگ های طوسی روشن ، طوسی و مشکی مات و با طرح درپوش شیار دار و مشبک قابل تهیه می باشد که در پرشین گاتر طراحی و از بهترین و مرغوب ترین مواد اولیه تولید و روانه بازار می شود .

 

درپوش پلی پروپیلن

 

مزایای استفاده از درپوش پلی پروپیلن چیست ؟

استفاده از درپوش پلی پروپیلن به علت مقاومت و استحکام بالا در برابر تردد افراد و همچنین استحکام مثال زدنی در برابر انواع سیالات ، حرارت و غیره ، حائز اهمیت می باشد و مورد توجه ویژه ای به علت قیمت به مقرون به صرفه آن قرار گرفته است . از این رو در ادامه به یکسری از ویژگی ها و مزایای استفاده از این درپوش می پردازیم :

  • نصب آسان و سریع
  • امکان پیچ شدن به بدنه گاتر
  • نظافت سریع و راحت درپوش گاتر پلی پروپیلن
  • ابعاد استاندارد و کاملا متناسب با کانال های سنتی
  • قرار گیری در کلاس وزنی A15 (تحمل بارگذاری تا حداکثر 1 تن)
  • جنس پلی پروپیلن مقاوم در برابر تردد بالای افراد ، انواع سیالات و چربی ها
  • تولید به رنگ مشکی و طوسی و مقاوم در برابر سیالات ، خوردگی و انواع چربی ها
  • ارتفاع استاندارد و کاملا متناسب با انواع نبشی های سایز 2*2 و 3*3 سانتیمتری جوب های سنتی

حال که با یکسری از مزایای درپوش پلی پروپیلن آشنا شده اید می توانید به درستی و متناسب با پروژه و نوع کاربری درپوش گاتر پلی پروپیلن متناسب را انتخاب نموده و یا با کارشناسان ما جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط باشید .

 

ابعاد و شکل ظاهری درپوش پلی پروپیلن

درپوش گاتر پلی پروپیلن مانند دیگر درپوش های تولید شده توسط گروه صنعتی پرشین گاتر ، با استناد به استانداردهای بین المللی EN1433 روز دنیا در قطعات با طول 50 سانتی متری تولید می شوند . درپوش پلی پروپیلن در عرض های ثابت 13 و 20 سانتیمتری و با ضخامت 2 سانتی متر تولید می شوند که امکان اجرا بر روی نبشی 2*2 و 3*3 را فراهم میکند .

این درپوش در عرض های 13 و 20 سانتیمتر به شکل شیار دار و مشبک تولید شده و از قسمت وسط درپوش و یا چهار گوشه آن امکان پیچ شده به بدنه گاتر و یا جوب های بتنی و یا سنتی را دارند . رنگ درپوش پلی پروپیلن به رنگ های مشکی ، طوسی و طوسی روشن می باشد و به علت تولید از مواد درجه یک و غیر بازیافت شده در برابر تردد بالای افراد ، گرمای هوا و همچنین برودت هوا کاملا مقاوم می باشد . درپوش پلی پروپیلن به علت نداشتن مواد آنتی یو وی مناسب استفاده در فضای باز و در معرض تابش مستقیم نور آفتاب نیستند و می بایست تنها در محوطه سرپوشیده استفاده شود .

 

ابعاد دقیق درپوش گاتر پلی پروپیلن به شرح زیر می باشد :

درپوش پلی پروپیلن با ابعاد 2*13 سانتی متر سفید

 

درپوش پلی پروپیلن

 

درپوش پلی پروپیلن با ابعاد 2*13 سانتی متر مشکی

 

درپوش پلی پروپیلن

 

درپوش پلی پروپیلن با ابعاد 2*20 سانتی متر سفید

 

درپوش پلی پروپیلن

 

درپوش پلی پروپیلن با ابعاد 2*20 سانتی متر مشکی

 

درپوش پلی پروپیلن

 

درپوش های پلی پروپیلن ذکر شده با توجه به مقدار حجم ورودی به کانال ، میزان تردد ، نوع بارگذاری و محل استفاده از بین نمونه های ذکر شده انتخاب و مورد استفاده قرار می گیرند .

 

کلاس وزنی درپوش گاتر پلی پروپیلن

درپوش گاتر پلی پروپیلن به طور کلی جهت تردد نفر ، چرخ دستی و به طور کلی تا حداکثر 1 تن طراحی شده اند . از این رو تمامی مدل های درپوش ذکر شده در دسته بندی کلاس وزنی A15 جای می گیرند که در ادامه به معرفی این دسته بندی ها و موارد تاثیر گذار در جای گیری هر یک از درپوش ها در این کلاس وزنی قید شده می پردازیم .

 

کلاس وزنی A15 چیست ؟

تمامی درپوش های غیر صنعتی اعم از پلی پروپیلن ، گالوانیزه مدل شیار دار یا استیل تولید شده در عرض های 13 و 20 سانتیمتری در دسته بندی کلاس وزنی A15  جای می گیرند و تا حداکثر 1 تن تحمل بارگذاری گسترده و 500 کیلوگرم به صورت مستقیم را دارند . البته قابل ذکر است که ارتفاع نبشی درپوش گاتر پلی پروپیلن در کلاس وزنی آن تاثیری ندارد و تنها عرض آن با کلاس وزنی ارتباط مستقیم دارد . از این رو هرچه عرض درپوش کمتر باشد استحکام آن در برابر تردد افراد بیشتر و هرچه عرض درپوش بیشتر باشد استحکام آن کمتر می باشد .

 

محل استفاده از درپوش گاتر پلی پروپیلن

با توجه به نوع کلاس وزنی و نوع کاربری این درپوش تماما غیر صنعتی می باشد ، درپوش پلی پروپیلن در محوطه های زیر مورد استفاده قرار میگیرند که به معرفی هر یک از آن ها می پردازیم .

  • کنار و دور انواع استخر های سرپوشیده
  • کنار جکوزی های سرپوشیده با ساختار بدون انحنا
  • کف آشپزخانه های صنعتی انواع رستوران ها و تالارها
  • قابل اجرا در بام ، بالکن ، روف گاردن ، محوطه های بیرونی ساختمان با تردد نفر
  • کف سوله های تولید و خط تولید صرفا با تردد نفر و یا نهایتا جک پالت تا 1000 کیلوگرم

 

روش نصب درپوش گاتر پلی پروپیلن

روش نصب انواع درپوش ها و همپنین این درپوش بسیار سریع و آسان بوده و به هیچ عنوان نیازمند تخصص خاصی نمی باشد . جهت نصب درپوش فقط کافیست با توجه به ابعاد درپوش مورد نظر جوب یا آبراه ای از جنس بتن ، سیمان و یا سنگ طراحی کرده و سپس با در نظر گرفتن ابعاد نبشی مناسب با ابعاد درپوش ،سپس درپوش را داخل آن قرار دهیم تا اجرا و آماده بهربرداری شود .

 

قیمت و نحوه خرید درپوش گاتر پلی پروپیلن

قیمت درپوش پلی پروپیلن به عوامل متعددی از جمله عرض درپوش و همچنین مدل آن بستگی دارد . برای مثال مدل مشبک آن در عرض 13  سانتیمتری از قیمت بیشتری نسبت به مدل عادی آن در همان عرض نیز دارد . همچنین عرض درپوش ها نیز در قیمت آن به هنگام خرید تاثیر مستقیم می گذارد .

 

این مقاله حاصل یک دهه فعالیت و تجربه تیم فنی گروه پرشین گاتر می­باشد و همکاران ما  تمامی این ویژگی­ها را در محصولات این شرکت اجرایی نموده اند تا راحتی و امنیت را برای کابران عزیز فراهم نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *