راهنمای خرید

خرید گاتر + قیمت گاتر و معرفی 3 مدل گاتر ارزان قیمت

خرید گاتر قیمت گاتر

خرید گاتر

خرید گاتر از موارد بسیار مهم می باشد که امروزه در پروژه های ساختمانی و در محوطه های مختلف نظیر، استخر ها، روف گاردن، تراس، پارکینگ و غیره مورد توجه است. با افزایش چشمگیر ساخت و ساز در کشور و به ویژه کلان شهر ها و همچنین پیشرفت دانش فنی در زمینه تاسیسات، خرید گاتر مناسب برای جمع آوری و هدایت آب های سطحی به منظور صرفه جویی در مصرف آب و امکان استفاده مجدد از منابع آب امکان پذیر بوده و حائز اهمیت می باشد.

گاتر ها کانال های پیش ساخته ای هستند که وظیفه هدایت سیالات را در محوطه های مختلف دارند. گاتر ها از نظر ابعاد، جنس و کلاس وزنی انواع و اقسام مختلف داشته و برای خرید گاتر خطی مورد نظر باید به محل استفاده، نوع کاربری و کلاس وزنی گاتر توجه داشت تا کانال پیش ساخته متناسب با پروژه ساختمانی تهیه شده و از بروز خسارات مالی و بعضا جانی جلوگیری شود. همچنین به هنگام خرید گاتر خطی باید به قیمت گاتر و روش نصب گاتر مورد نظر توجه داشت. برای مثال روش نصب گاتر های صنعتی از گاتر های استخری متفاوت هستند.

 

خرید گاتر

 

 مزایای خرید گاتر چیست

گاتر ها از نظر نوع کاربری، جنس تشکیل دهنده و ابعاد، انواع مختلفی دارند که با توجه به محل مورد استفاده می توان از این دسته بندی گسترده مناسب ترین و مرتبط ترین مدل مطابق پروژه را بررسی و انتخاب کرد. هر یک از گاتر ها دارای یکسری مزایا و ویژگی های منحصر به فرد می باشند که آن ها را از هم متمایز می کند.

همین ویژگی ها باعث تفاوت قیمت گاتر دور استخر می شود. گاتر های مورد استفاده در پروژه ها انواع مختلفی نظیر: گاتر چدنی، گاتر استیل، گاتر پلی آمید و … دارند که می توانید با مراجعه به مقاله انواع گاتر در مورد هر یک به تنهایی اطلاعات کامل کسب کنید و خرید کانال پیش ساخته خود را آگاهانه انجام دهید.

 

خرید گاتر

 

گاتر ها به غیر از صرفه جویی در مصرف آب و ایجاد امکان استفاده مجدد از منابع آب، هر کدام با توجه به نوع و محل اجرا در دسته بندی مختص به خود قرار می گیرند و هر کدام نسبت به نوع جنس درپوش و ابعادشان شامل مزایا و خصوصیات متفاوتی می باشند. اما تمامی گاتر ها با توجه به نوع ساختار و دوام بالاتر نسبت به جوب های بتنی دارای یکسری مزایای و خصوصیات مشترک می باشند که باید قبل از خرید گاتر خطی بدانیم. در ادامه به صورت کلی به آن ها می پردازیم :

  1. قیمت گاتر دور استخر ارزان و به صرفه تر نسبت به سنگ و بتن.
  2. اجرای سریع و راحت تر گاتر ها نسبت به جوب بتنی یا سرامیکی.
  3. نصب و اجرا بدون نیاز به شیب بندی کف و حل شدن مشکلات آب بندی.
  4. نصب آسان و سریع در مقایسه با ساخت جوب های سنتی و صرفه جویی در زمان اجرا.
  5. تنوع بسیار بالا مطابق با نوع کاربری هر گاتر، ابعاد و کلاس وزنی گاتر مورد نظر و نیازمندی های پروژه.
  6. امکان اتصال گاتر به کفشور یا لوله فاضلاب از قسمت کف، ابتدا یا انتها و کناره گاتر جهت خروج آب و سیالات.
  7. امکان تعویض درپوش گاتر بعد از مستهلک و تخریب شدن به هنگام استفاده، و جایگزینی آن با مدل های موجود .
  8. درپوش و بدنه کاملا مقاوم در برابر شرایط مختلف جوی و آب و هوایی، تابش نور آفتاب و میزان بار ترافیکی از روی گاتر.
  9. تنوع گاتر ها در جنس درپوش، رنگ بندی و همچنین کاربری مخصوص هر گاتر به هنگام خرید گاتر و اجرا در مکان مورد نظر.
  10. ضریب انتقال بالای آب و سیالات مختلف توسط بدنه پلاستیکی و عدم ایجاد رسوب و جلبک گذاری در مقایسه با جوب سنتی.
  11. طول عمر و دوام بسیار بیشتر در مقایسه با جوب های بتنی و عدم ایجاد ترک و شکستگی بر اثر شرایط طبیعی یا گذر زمان.

مواردی که به آن ها اشاره کردیم همگی از ویژگی و مزایای خرید کانال پیش ساخته ها هستند. ابداع و جایگزینی کانال های پیش ساخته با جوب سرامیکی موجب افزایش طول عمر جوب و صرف هزینه بسیار کمتری در دراز مدت می شود.

 

قیمت گاتر و خرید گاتر

همانطور که قبل تر اشاره کردیم گاتر ها با توجه به جنس، ابعاد، رنگ بندی، کلاس وزنی و محل کاربری از طیف گسترده ای تشکیل شده اند. از این رو قیمت کانال پیش ساخته به مواردی که اشاره شد ارتباط مستقیم دارد. همین امر موجب ایجاد دسته بندی های صنعتی و غیر صنعتی در گاتر ها می شود. برای مثال به هنگام خرید کانال پیش ساخته استخر یا روف گاردن باید به جنس، ابعاد و کلاس وزنی آن دقت داشت. قیمت گاتر دور استخر به علت تولید از مواد اولیه ارزان تر به مراتب از قیمت گاتر خطی صنعتی کمتر است.

به هنگام خرید گاتر خطی متناسب با نیاز پروژه به غیر از قیمت کانال پیش ساخته باید به موارد مهم اعم از: سایز گاتر، جنس درپوش گاتر، میزان تحمل بار ترافیکی و غیره توجه داشت تا از اتلاف هزینه اضافی و بروز خسارات مالی به هنگام خرید گاتر جلوگیری شود. گاتر ها با توجه به موارد نام برده از قیمت های متفاوتی برخوردار هستند.

همانطور که اشاره کردیم گاتر ها با توجه به جنس موارد اولیه از طف گسترده ای تشکیل شده اند که از ارزان قیمت ترین گاتر می توان به گاتر های پلاستیکی، مانند گاتر ای بی اس و گاتر پلی پروپیلن و گران قیمت ترین گاتر به گاتر استیل، چدنی و گالوانیزه اشاره کرد که کاربری صنعتی و پارکینگی دارند.

هنگام خرید گاتر باید به چه موارد توجه داشت

زمانی که برای خرید کانال پیش ساخته اقدام می کنید باید به یکسری نکات توجه داشته باشید که محیط و فضای مورد نظر جهت اجرای گاتر چه خصوصیات داشته باشد؟ آیا محل نصب گاتر سر پوشیده یا رو باز است؟ آیا تردد در آن محل فقط محدود به نفر می باشد یا امکان تردد خودروهای سواری یا خودرو سنگین هم وجود دارد؟
تمام این سوالات در ذهن شما به وجود می آید که همین امر موجب سر درگمی در هنگام خرید کانال پیش ساخته متناسب با محل مورد نظر می شود. حال در ادامه این به طور صحیح به ویژگی هایی که هر گاتر باید به صورت کلی و طبق استاندارد های جهانی EN1433 داشته باشد می پردازیم.

 

1- استحکام بدنه و درپوش گاتر

با توجه به دفن تمامی گاترها در زمین و تحمل فشار های ناشی از بار گذاری و تردد انواع ماشین آلات سواری شخصی و صنعتی، استحکام آن­ها بسیار حائز اهمیت است. گاتر ها باید در برابر خم شدن، تاب برداشتن و فشارهای عمودی دارای استحکام کافی باشند. به این منظور خرید گاتر خطی با درپوش چدنی نمونه ای از گاتر با استحکام بالا می باشد که مناسب استفاده در ورودی و پایین رمپ پارکینگ، معابر شهری، خط تولید کارخانه ها و انواع سوله ها هستند.

 

2- خواص سیالاتی گاتر

به دلیل تماس دائمی این محصولات با انواع آب و سیالات مختلف، خواص سیالاتی و هیدرولیکی گاتر ها بسیار مهم می­ باشد. باید سطح داخلی این محصولات بدون شیب، صیقلی و آب گریز باشد تا حرکت سیال و آب به راحتی انجام گیرد. همچنین گوشه ­های داخلی بدنه گاتر ها باید کاملا گرد و زاویه دار باشد تا ضایعات به گوشه­ های تیز گیر نکنند و مانع انسداد و ته نشینی ذرات در بدنه گاتر نگردد.

برای مثال با خرید گاتر با درپوش ای بی اس مناسب ترین گزینه جهت استفاده و اجرا دور استخر، جکوزی و تراس را انتخاب کرده اید، به این علت که جنس ای بی اس در برابر انواع مواد اسیدی، شیمیایی و تابش نور آفتاب مقاومت کافی داشته و در طول مدت استفاده تغییر شکل یا تغییر ظاهر نمی دهد.

 

3- خواص شیمیایی

بعد از حل شدن مواد مختلف در آب، خواص شیمیایی آن تغییر می کند. بدنه و درپوش گاتر مناسب باید از جنس و مواد اولیه ای تولید شده باشد که در برابر انواع اسیدهای قوی، نمک ها، حلال ها، سوخت ها و انواع چربی­ ها مقاوم باشد. به این خاطر جنس بدنه تمامی گاتر ها از پلی پروپیلن و جنس درپوش آن از استیل، پروپیلن و یا پلی آمید می باشد. پلی پروپیلن، پلی آمید و استیل همگی در برابر قوی ترین اسید ها، آب جوش و چربی ها کاملا مقاوم اند.

 

خرید گاتر بر اساس نوع کاربری

گاتر ها عموما بر اساس کاربری و نیاز هر پروژه به دسته بندی های گوناگونی تقسیم می شوند. این دسته بندی ها بر اساس ابعاد گاتر (طول، عرض، ارتفاع)، جنس درپوش گاتر و کلاس وزنی (A15 ،B125 ،C250 و …) هستند. گاتر های پلاستیکی عموما در کلاس A15 و گاتر های چدنی و گالوانیزه در دسته کلاس وزنی C250 قرار می گیرند.

به عنوان مثال برای خرید گاتر خطی استخر مناسب با انواع استخر های رو باز و سرپوشیده باید به سراغ دسته بندی گاتر های استخری بروید که این دسته بندی شامل گاتر های پلی پروپیلن، گاتر ای بی اس و استیل هستند. همچنین قابل ذکر است که برای اجرای گاتر در محوطه های صنعتی با تردد انواع ماشین آلات سنگین و محوطه های اسیدی باید برای خرید گاتر چدنی، گالوانیزه و پلی آمید اقدام کنید.

 

خرید گاتر مناسب انواع استخر و معابر با تردد نفر

همانطور که پیش تر اشاره کردیم برای خرید کانال پیش ساخته استخر باید به سراغ گاتر های پلاستیکی کلاس وزنی A15 برویم. خرید گاتر با درپوش پلاستیکی ای بی اس یا پلی پروپیلن، تولید شده با مواد درجه یک و غیر بازیافت شده از ابعاد 13 تا 20 سانتی متر در سه رنگ بندی طوسی، سفید و مشکی می باشد. این نوع گاتر با تحمل بار گذاری تا حداکثر 500 کیلوگرم مناسب استفاده در معابر شهری با تردد نفر، انواع استخر های سرپوشیده  و رو باز می باشند. از گاتر های سایز بزرگ تر برای محوطه هایی با آب ریز بیشتر، مانند استخر های سر ریز، حیاط ساختمان و غیره پیشنهاد می شوند.

در این دسته بندی گاتر های ای بی اس بر خلاف گاتر های پلی پروپیلن به علت دارا بودن مواد آنتی یو وی در برابر تابش مستقیم نور آفتاب مقاوم بوده و در صورت اجرا در محوطه های رو باز تغییر رنگ نمی دهند. از گاتر های ای بی اس و پلی پروپیلن می توان در اطراف استخر، دور جکوزی، حیاط، بالکن، پشت بام و تمامی محوطه های ساختمانی و معابر شهری با تردد نفر استفاده کرد.

 

خرید گاتر مناسب پارکینگ و تردد انواع خودرو

برای خرید گاتر خطی متناسب با محوطه های شهری و پارکینگ ها باید به سراغ گاتر های مقاوم و دسته بندی شده در کلاس وزنی C250 برویم. این گاتر ها عموما از درپوش های فلزی، چدنی و پلی آمید تقویت شده برخورداند. برای مثال از گاتر پلی آمید در پارکینگ های شخصی و عمومی، معابر شهری و غیره استفاده می شود. همچنین گاتر پلی آمید در برابر تابش نور آفتاب و رطوبت هم کاملا مقاوم است، همین امر این گاتر را به پر فروش ترین گاتر در مناطق شمالی و جنوبی کشور تبدیل کرده است. گاتر پلی آمید در کنار کیفیت عالی از قیمت مقرون به صرفه ای نیز برخوردار است.

در معابر شهری با تردد سنگین تر و میزان بار گذاری بیشتر، مانند پارکینگ های عمومی و اماکن پر رفت و آمد، خط تولید کارخانجات و سوله های صنعتی از گاتر چدنی، گاتر گالوانیزه و بعضا پلی آمید تقویت شده استفاده می شود.گاتر های موجود نام برده در کلاس وزنی C250 همگی در ابعاد متفاوت و با توجه به استاندارد های EN1433 و نیاز هر پروژه توسط پرشین گاتر طراحی و تولید می شوند.

 

خرید گاتر مخفی

امروز با تلفیق علم مهندسی و نوآوری، پرشین گاتر مفتخر است تا به معرفی بروز ترین گاتر مخفی موجود در بازار ایران بپردازد. همانطور که از نام این گاتر مشخص است، ظاهری مانند کفشور خطی سرامکیخور داشته و به صورت خطی سر تا سر استخر یا محوطه هایی با تردد نفر نصب و اجرا می شود.

خرید کانال پیش ساخته با درپوش مخفی از پرشین گاتر، این اطمینان را به شما می دهد که مابقی سایز تولیدات از مواد درجه یک و غیر بازیافت شده و با ضمانت کتبی می باشد. گاتر مخفی در ابعاد مختلف 6*13، 8*13 و 11*13 سانتی متر با جنس درپوش پلی پروپیلن با رنگ مشکی تولید می شوند. گاتر خفی مناسب ترین گزینه جهت استفاده در کنار استخر های رو باز و سرپوشیده می باشد. گاتر مخفی در عین کارآمدی ظاهری بسیار زیبا داشته و به لاکچری شده ویلای شما کمک شایانی می کند.

 

نکاتی که قبل از خرید گاتر باید به آن ها توجه کنیم

در هنگام انتخاب و خرید گاتر، سایز گاتر، توجه به میزان بار گذاری، میزان تردد از روی درپوش گاتر، کلاس وزنی گاتر و کاربری آن باید  بسیار توجه داشت. قابل ذکر است که قیمت کانال پیش ساخته رابطه مستقیم با جنس و ابعاد گاتر مورد نظر دارد. طول گاتر ها معمولا 50 یا 100 سانتیمتر می باشد که به صورت نر و مادگی در طول دلخواه قابل افزایش است. قبل از خرید گاتر خطی می بایست به طول گاتر، عرض گاتر، ارتفاع گاتر و تعداد اتصالات توجه داشت تا در هنگام نصب گاتر مشکلی پیش نیاید.

 

معرفی 3 مدل گاتر ارزان قیمت

تمامی گاتر ها بر اساس جنس درپوش، ابعاد و اندازه قیمت گذاری می شوند. بنابراین گاتر های استخری که پلاستیکی هستند از حداقل قیمت و گاتر های صنعتی که عموما درپوش های فلزی، چدنی و استیل دارند از حداکثر قیمت برخوردارند. حال در ادامه می خواهیم به معرفی 3 مدل گاتر ارزان قیمت با بهترین کیفیت و متریال بپردازیم.

 

1- قیمت گاتر خطی ای بی اس:

گاتر ای بی اس نوعی از دسته پر فروش گاتر های استخری می باشند که به دلیل تولید درپوش و بدنه آن از گرانول درچه یک، از حداقل قیمت برخوردار است. گاتر ای بی اس دارای ابعاد و رنگ بندی متنوعی بوده و با ضمانت 1 ساله توسط پرشین گاتر تولید و روانه بازار می شود. قیمت گاتر دور استخر ای بی اس از مقرون به صرفه ترین در دسته بندی کلاس وزنی A15 می باشد.

 

خرید گاتر

 

2- قیمت گاتر خطی پلی پروپیلن:

گاتر پلی پروپیلن هم مانند گاتر ای بی اس از پر فروش ترین و با کیفیت ترین گاتر های تولید شده توسط پرشین گاتر می باشد. اما با این تفاوت که درپوش آنها در مقایسه با درپوش گاتر ای بی اس مقاوم تر بوده و از استحکام بیشتری در برابر تردد افراد برخوردار است. گاتر پلی پروپیلن بعد از گاتر ای ی اس از به صرفه ترین گاتر های موجود در بازار می باشد. قیمت گاتر دور استخر پلی پروپیلن بعد از ای بی اس از مقرون به صرفه ترین در دسته بندی کلاس وزنی A15 می باشد، و به علت تنوع بالا در طرح و رنگ بندی بسیار پر فروش می باشد.

 

 

قیمت گاتر

 

3- قیمت گاتر خطی مخفی:

قیمت گاتر دور استخر مخفی مانند گاتر پلی پروپیلن می باشد و تفاوت زیادی ندارد. جنس گاتر مخفی از پلی پروپیلن درجه یک می باشد و تنها تفاوت گاتر های مخفی با مابقی گاتر ها، شکل ظاهری و روش اجرای آن است.

 

خرید گاتر مخفی

 

این مقاله حاصل یک دهه فعالیت و تجربه تیم فنی گروه پرشین گاتر می ­باشد و همکاران ما  تمامی این ویژگی ­ها را در محصولات این شرکت اجرایی نموده اند تا راحتی و امنیت را برای کاربران عزیز فراهم نمایند.

12 دیدگاه در “خرید گاتر + قیمت گاتر و معرفی 3 مدل گاتر ارزان قیمت

  1. شایان امین گفت:

    وقت بخیر
    دسته بندی گاتر ها و ابعاد اون هارو میشه لطفا توضیح بدین و اینکه گاتر برای رمپ پارکینگ باید چه جنسی باشه؟
    سپاس

  2. Admin-2 گفت:

    سلام دوست عزیز وقت شما هم بخیر
    گاتر ها به 2 دسته استخری و پارکینگی تقسیم میشن که دسته استخری عمدتا جنسشون پلی پروپیلن و استیل و پارکینگی یا صنعتی جنسشون پلی آمید یا چدنی هستش که هر دو در عرض های 13 و 20 با ارتفاع های 6 و 8.5 و 11 و 14 و 16 سانت موجود هست
    برای رمپ پارکینگ فقط کار با درپوش چدنی ولی داخل محیط پارکینگ کار پلی آمید هم قابل استفاده هستش

  3. بداغی گفت:

    جنس درپوش پلی آمید و چدن عالی و درجه 1 بودن
    درپوش چدن رنگ کوره ای خورده بود که باعث میشد زنگ نزنه

    1. Admin-2 گفت:

      سپاس

  4. افشین عباسی گفت:

    برای رمپ پارکینگ پلی آمید مناسبه یا چدنی ؟

    1. Admin-2 گفت:

      برای رمپ پارکینگ ما گاتر با درپوش چدنی پیشنهاد میکنیم اما پلی آمید هم برای پارکینگ هایی با تردد پایین و ویلایی قابل استفاده میباشند

  5. سهند علمداری گفت:

    به موقع رسید دستم
    کیفیتش عالی بود

    1. Admin-2 گفت:

      سپاس

  6. تیمور باقری گفت:

    گاتر ها بصورت 90 درجه ای هم قابل اجرا هستند؟

    1. Admin-2 گفت:

      بله
      تمامی گاتر ها به صورت خطی و نود درجه ای به علت دارا بودن قسمت نر و مادگی قابلیت اجرا به دو صورت راست و نود درجه را دارا هستند

  7. شیاین ناصری امین گفت:

    یک سوال داشتم ازنظر قیمت بترین گاتر برای دور استخر محیط باز کدام مدل هستش؟

  8. راحله برات خانی گفت:

    سالم و به موقع دستم رسید
    ممنون از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *