دسته‌بندی نشده

درپوش چدنی + کلاس وزنی و معرفی 2 مدل

درپوش چدنی گاتر

درپوش چدنی چیست ؟

به قسمت بالایی گاتر چدنی ، درپوش چدنی گفته می شود . همانطور که از نام آن پیداست ، جنس آن از چدن داکتیل (نشکن) بوده و در دسته درپوش های صنعتی و پارکینگی جای میگیرد . درپوش چدنی در 3 عرض ثابت و استاندارد 13 ، 15 و 20 سانتیمتر طراحی و تولید می شوند . همچنین درپوش چدنی با ضخامت های 2 ، 2.5 و 3 سانتیمتر ، متناسب با محل استفاده و نوع کاربری موجود می باشند . درپوش چدنی دارای کلاس وزنی C250 بوده و با توجه به استاندارد های جهانی EN1433 حداقل 30 و حداکثر 45 تن تحمل بارگذاری مستقیم دارد .

درپوش چدنی در دو طرح شیار دار و مشبک تولید می شوند که مدل شیار دار آن در عرض های 13 ، 15 و 20 سانتیمتر و مدل مشبک آن که گریتینگ چدنی نام دارد تنها در عرض 20 سانتیمتر تولید می شوند . کلاس وزنی درپوش چدنی مشبک D400 بوده و تا 45 تن تحمل بارگذاری را دارد . از درپوش چدنی در پایین رمپ پارکینگ ، محوطه داخلی پارکینگ ، معابر شهری ، سوله ، کارخانه ها و غیره استفاده می شود .

 

درپوش چدنی

 

مزایای استفاده از درپوش گاتر چدنی چیست ؟

استفاده از درپوش گاتر چدنی به علت دارا بودن استحکام بالا در برابر تردد انواع ماشین آلات صنعتی و غیر صنعتی و همچنین مقاومت آن در برابر سیالات ، حرارت و غیره ، حائز اهمیت می باشد . از این رو در ادامه به یکسری از ویژگی ها و مزایای استفاده از درپوش گاتر چدنی میپردازیم .

  • نصب آسان و سریع
  • امکان پیچ شدن به بدنه گاتر
  • نظافت سریع و راحت درپوش گاتر چدنی
  • عرض های متنوع و استاندارد
  • کلاس وزنی C250 (تحمل بارگذاری تا 40 تن)
  • جنس چدن داکتیل (نشکن) در برابر شوک ، ضربه و فشار مستقیم
  • دارای پوشش رنگ مشکی مات کوره ای و مقاومت در برابر سیالات ، خوردگی و اکسید شدن
  • ارتفاع های مختلف و متنوع متناسب با انواع نبشی های سایز 2 و 3 سانتیمتر

حال که با یکسری از مزایای درپوش گاتر چدنی آشنا شده اید می توانید به درستی و متناسب با پروژه و نوع کاربری درپوش گاتر چدنی متناسب را انتخاب نموده و یا با کارشناسان ما در ارتباط باشید .

 

b132d748 8812 45dc 9310 a3b7feb6fa9b e1706090903195

 

اجزا ، ابعاد و شکل ظاهری درپوش چدنی

درپوش گاتر چدنی همانند مابقی درپوش های تولید شده توسط گروه صنعتی پرشین گاتر با استناد به استانداردهای جهانی EN1433 در قطعات با طول های 50 سانتی متری می باشد . همانطور که پیش تر اشاره شد درپوش چدنی در عرض های ثابت 13 ،15 و 20 سانتیمتری تولید می شوند . درپوش چدنی در عرض های 13 و 15 سانتیمتری با ضخامت 2 سانتیمتر و در عرض 20 سانتیمتر با توجه به ابعاد نبشی تعبیه شده در ضخامت های 2 ، 2.5 و 3 سانتیمتری تولید میشوند .

درپوش چدنی در عرض های 13 ، 15 و 20 سانتیمتر به شکل شیار دار تولید می شوند ، البته قابل ذکر است که درپوش گاتر چدنی با عرض 20 سانتیمتری در دو مدل شیار دار و مشبک تولید می شوند . مدل مشبک تحمل بارگذاری بیشتری نسبت به مدل شیار دار نیز دارد .

ابعاد دقیق درپوش گاتر چدنی به شرح زیر می باشد :

درپوش های چدنی با توجه به مقدار حجم آب ریز ، میزان تردد ، نوع بارگذاری و محل استفاده از بین نمونه های ذکر شده مورد استفاده قرار می گیرند .

 

کلاس وزنی درپوش چدنی

درپوش گاتر چدنی به طور کلی جهت تردد انواع ماشین آلات صنعتی و سواری طراحی شده اند . از این رو تمامی مدل های درپوش چدنی در دسته بندی کلاس وزنی C250 و D400 جای می گیرند که در ادامه به معرفی این دسته بندی ها و موارد تاثیر گذار در جای گیری هر یک از درپوش های چدنی می پردازیم .

کلاس وزنی C250 

تمامی درپوش های چدنی مدل شیار دار تولید شده در عرض 13 ، 15 و 20 سانتیمتری در دسته بندی کلاس وزنی C250 جای می گیرند و تا حداکثر 30 تن تحمل بارگذاری را دارند . البته قابل ذکر است که ارتفاع نبشی درپوش گاتر چدنی در کلاس وزنی آن تاثیری ندارد و تنها مدل آن در این موارد دخیل می باشد .

 

G0016 پرشین گاتر گاتر پلی آمید استیل چدنی پلی پروپیلن

 

کلاس وزنی D400

درپوش چدنی مشبک یا گریتینگ چدنی تنها در عرض 20 سانتیمتر و در 2 طرح شیار دار و مشبک که پیش تر توضیح داده شده تولید می شوند . مدل مشبک آن با توجه به میزان بارگذاری بالاتر و آستانه تحمل بار ترافیکی بیشتر در مقایسه با مدل شیار دار ، در کلاس وزنی D400 قرار گرفته و تا حداکثر 40 تن تحمل بار ترافیکی نیز دارد . از این رو این درپوش چدنی در فرودگاه ها ، بنادر و معابر شهری با تردد زیاد مورد استفاده قرار میگیرد .

 

درپوش چدنی درپوش پارکینگ

 

محل استفاده از درپوش چدنی

با توجه به نوع کلاس وزنی و نوع کاربری این درپوش که صنعتی و ترافیکی می باشد ، درپوش چدنی در محوطه های زیر مورد استفاده قرار میگیرند که به معرفی آن ها میپردازیم .

  • ورودی رمپ پارکینگ و محوطه داخلی پارکینگ های مسکونی ، اداری و تجاری که تردد بالای انواع خودروهای سواری در آن وجود دارد .
  • با توجه به استحکام بالای درپوش ، از درپوش گاتر چدنی در معابر شهری ، جاده ها ، بزرگراه ها می توان بهرمند شد .
  • یکی دیگر از موارد استفاده از درپوش های چدنی طرح مشبک می توان به بنادر ، فرودگاه ها نیز اشاره کرد .
  • از پرکاربرد ترین امکان مورد استفاده از درپوش چدنی می توان به کف سوله های تولید ، انبار ها و کارخانجات ، به علت عبور ماشین آلات صنعتی و جا به جایی دستگاه های تولید نیز اشاره کرد .

روش نصب درپوش گاتر چدنی

روش نصب  انواع درپوش ها و همپنین درپوش گاتر چدنی بسیار سریع و آسان بوده و به هیچ عنوان نیازمند تخصص خاصی نمیباشد . جهت نصب درپوش فقط کافیست با توجه به ابعاد درپوش مورد نظر جوب یا آبراه ای از جنس بتن ، سیمان و یا سنگ طراحی کرده و سپس با در نظر گرفتن نبشی مناسب با ابعاد درپوش ، درپوش گاتر چدنی را داخل آن قرار دهیم تا آماده استفاده شود .

 

قیمت و نحوه خرید درپوش گاتر چدنی

قیمت درپوش چدنی به عوامل متعددی از جمله عرض درپوش و همچنین مدل آن بستگی دارد . برای مثال طرح شیار دار آن در عرض 13 یا 15 سانتیمتری از قیمت کمتری نسبت به مدل مشبک آن در عرض 20 سانتیمتر دارد . همچنین ارتفاع نبشی نیز در قیمت درپوش چدنی تاثیر مستقیم می گذارد .

 

این مقاله حاصل یک دهه فعالیت و تجربه تیم فنی گروه پرشین گاتر می­باشد و همکاران ما  تمامی این ویژگی­ها را در محصولات این شرکت اجرایی نموده اند تا راحتی و امنیت را برای کابران عزیز فراهم نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *