علمی مهندسی, تجهیزات آبی, راهنمای خرید, گاتر

گاتر صنعتی با مقاومت بسیار بالا + معرفی 2 مدل

گاتر صنعتی

گاتر صنعتی چیست ؟

گاتر صنعتی به نوعی از دسته بندی گاترهای پیش ساخته هدایت آبهای سر ریز سطحی که وظیفه هدایت ، انتقال و یا جا به جایی سیالات در محوطه های صنعتی مانند سوله و کارخانه به سمت کفشور یا تصفیه خانه را دارند ، گاتر صنعتی گفته می شود . گاتر صنعتی همانند مابقی گاترها از دو قسمت درپوش و بدنه تشکیل شده است که درپوش آن با توجه به محل استفاده و نوع کاربری می تواند از جنس های ، پلی آمید ، چدنی و یا گاوانیزه نیز باشد . با توجه به محل مورد استفاده ، گاتر صنعتی دارای کلاس وزنی C250 می باشند و تا 25 تن تحمل بار ترافیکی نیز دارند .

جنس اجزای تشکیل دهنده گاتر صنعتی از چیست

همانطور که پیش تر و در اولین قسمت مقاله به آن اشاره شد جنس اجزای گاتر صنعتی با توجه به شرایط و محل مورد استفاده و میزان تردد انواع ماشین آلات صنعتی از جمله لیفتراک ، جک پالت و غیره متفاوت می باشد . اما به طور کلی جنس اجزای گاتر صنعتی از چدن ، گالوانیزه مشبک (گریتینگ گالوانیزه) و پلی آمید تقویت شده می باشد .

جنس درپوش گاتر صنعتی از استحکام بالاتری نیز برخوردار است و با بدنه گاتر صنعتی متفاوت می باشد علت این تفاوت در تماس بودن درپوش گاتر به صورت همیشگی با شرایط مختلفی جوی و تردد انواع ماشین آلات سنگین و صنعتی می باشد .از این رو جنس درپوش از اهمیت بالاتری برخوردار است . جنس بدنه گاتر به علت دفن در بتن از اهمیت کمتری برخوردار می باشد که عمدتا از پلی پروپیلن درجه یک و غیر بازیافت شده هستند .

معرفی اجزای گاتر صنعتی

گاتر صنعتی همانند مابقی گاترهای تولیدی توسط گروه صنعتی پرشین گاتر از دو بخش اصلی شامل درپوش گاتر و بدنه گاتر تشکیل شده است که با توجه به قرار گیری در فضای صنعتی و تماس مستقیم و دائمی با انواع ماشین آلات سبک و سنگین ، سیالات شیمیایی و اسیدی درپوش آن از جنس چدنی ، گالوانیزه یا پلی آمید تقویت می باشد تا بهترین عملکرد به هنگام تردد انواع خودرو سواری و طول عمر را داشته باشد .

البته قابل ذکر است که جنس درپوش گاتر صنعتی از اهمیت بیشتری برخوردار است به این علت که عموما بدنه تمامی گاترها درون بتن یا سیمان دفن شده و موجب ایجاد استحکام کافی جهت تردد ماشین آلات میگردد و نیازی به صرفه هزینه اضافی جهت ساخت بدنه با چدن یا گالوانیزه نمی باشد .

درپوش گاتر صنعتی

همانطور که پیشتر اشاره کردیم ، جنس درپوش گاتر صنعتی به دلیل تماس دائمی با سیالات و همچنین تردد انواع خودروهای صنعتی سنگین می بایست از گریتینگ چدنی و گریتینگ گالوانیزه باشد تا تغییر شکل نداشته باشد و استحکام بالایی از خود نشان بدهد . به طور کلی درپوش گاتر با توجه محل استفاده و نوع کاربری انواع متفاوتی دارند که می توانید با مراجعه به مقاله مورد نظر درمورد انواع آن به صورت کامل اطلاعات کسب کرده و سپس جهت خرید آن به درستی اقدام کنید .

گاتر صنعتی

بدنه گاتر

جنس تشکیل دهنده بدنه گاتر همانند مابقی گاترهای تولید شده توسط گروه صنعتی پرشین گاتر از مواد پتروشیمی درجه یک و ساخته شده از پلی پروپیلن غیر بازیافت شده می باشد. البته قابل ذکر است که درپوش گاتر صنعتی به علت تماس دائمی با شرایط و عوامل محیطی نظیر تردد و شست و شو از اهمیت بالایی برخوردار بوده و بدنه گاتر به علت استقرار داخل بتن از اهمیت کمترینسبت به درپوش برخوردار می باشد . بنابراین جنس بدنه گاتر در اولویت دوم قرار میگیرد و عمدتا از پلی پروپیلن می باشد .

بدنه گاتر

گاتر صنعتی جایگزین کانال بتنی با درپوش آهنی

در گذشته قبل از تولید انواع گاتر صنعتی توسط پرشین گاتر ، در کف سوله ها و کارخانه ها از کانال و جوب های بتنی با درپوش آهنی جهت هدایت سیالات ناشی از شست و شو و همچنین پس آب دستگاه ها صنعتی به بیرون از محوطه کارخانه استفاده می شد . که درپوش های آهنی در اثر تماس دائمی با سیالات شیمیایی و پس آب های صنعتی می پوسیدند و اکسید می شدند و جوب های بتنی با توجه به تردد های سنگین ترک خورده و میشکستند .

اما حال با پیشرفت در زمینه سازه های هدایت آب و تاسیسات ، گاترهای پیش ساخته به علت دوام و طول عمر بالاتر ، کیفیت مرغوب و صرفه اقتصادی و همچنین سهولت استفاده و زمان کوتاه اجرا تا مقدار قابل توجهی جایگزین جوب های بتنی شده اند .

دلایل جایگزینی گاتر صنعتی با کانال بتنی

همانطور که پیشتر اشاره شده ، به دلیل استحکام بیشتر گاترهای صنعتی نسبت به کانال های بتنی ، سهولت استفاده و همچنین نظافت آسان ، نصب آسان و همچنین قیمت به صرفه ، مقاومت در برابر انواع سیالات اسیدی و پس آب های صنعتی تا حدود قابل توجهی جایگزین جوب های بتنی شده اند ، حال در این قسمت به بررسی دقیق تر این موارد خواهیم پرداخت .

  1. سهولت نصب ، استفاده و نظافت در مقایسه با کانال های بتنی
  2. وزن سبک به هنگام نصب و در عین حال استحکام و دوام بسیار بالا در برابر تردد خودروهای صنعتی
  3. دارای بدنه آنتی یو وی ، مقاوم در برابر تابش مستقیم نور آفتاب و دیگر شرایط جوی و محیطی سوله و کارخانه ها
  4. بدنه پلاستیکی صیقلی و در نتیجه جلوگیری از رسوب ضایعات پس آب های صنعتی داخل بدنه گاتر صنعتی
  5. دارای بدنه آنتی باکتریال جهت جلوگیری از ایجاد رسوب و پدید آمدن بوی نامطبوع در محوطه کارگاهی
  6. درپوش های مقاوم در برابر تردد نفر و انواع خودروهای صنعتی اعم از لیفتراک ، جک پالت ، تریلی و غیره تا 25 تن به همراه ضمانت نامه کتبی و برگه های آزمایشگاهی

قیمت و نحوه خرید گاتر صنعتی

قیمت گاتر صنعتی به عوامل متعددی از جمله ابعاد گاتر ، جنس درپوش و بدنه گاتر و همچنین نوع کاربری آن بستگی دارد . برای مثال قیمت گاتر صنعتی مورد استفاده در انبار جهت تردد لیفتراک ، جک پالت و ماشین آلات سواری با قیمت مدل آن که تردد تریلی ، جرثقیل و یا حداکثر تردد کامیون دارد متفاوت می باشد . از طرفی دیگر عمده قیمت گاتر صنعتی متعلق به درپوش می باشد . به طور کلی قیمت گاتر صنعتی به جنس درپوش آن ارتباط مستقیم دارد .

نصب گاتر صنعتی

اصول نصب گاترها به طور کلی شامل حفر کانال بزرگ تر از ابعاد گاتر ، زیر سازی و آماده کردن بستر نصب می باشد که با توجه به محوطه صنعتی می بایست به موارد ویژه ای توجه داشت تا دچار بروز خسارت های مالی و جانی نگردد ، از این رو توصیه می شود با مراجعه به مقاله نصب گاتر از روش صحیح بتن ریزی و اجرای آن آگاه شوید .

معرفی 2 مدل گاتر صنعتی

در این بخش به معرفی 2 مدل از گاترهای صنعتی تولید شده توسط گروه صنعتی پرشین گاتر می پردازیم تا انتخابی آگاهانه به هنگام خرید گاتر صنعتی مورد نظر خود داشته باشیم ، پس از مطالعه این قسمت می توانید به درستی جهت خرید گاتر صنعتی اقدام فرمایید .

1 . گاتر چدنی

گاتر چدنی از جمله پر فروش ترین و پر کاربرد ترین گاتر صنعتی قرار گرفته در این دسته بندی می باشد ، درپوش گاتر چدنی در دو مدل شیاردار و مشبک تولید می شوند که مدل شیار دار آن برای محوطه های صنعتی با تردد لیفتراک ، جک پالت و کامیونت مناسب می باشد و درپوش مشبک آن جهت اجرا در محوطه سوله و کارخانه جهت تردد جرثقیل ، تریلی و همچنین جا به جایی دستگاه های صنعتی با وزن بالا کاربرد دارند .

البته قابل ذکر است که هر دو مدل نام برده دارای کلاس وزنی C250 می باشند و به همراه ضمانت نامه کتبی بفروش می رسند همچنین گاترهای چدنی در دو عرض 13 و 20 سانتیمتر و با ارتفاع ها مختلف نسبت به محل استفاده و میزان حجم آب سر ریز تولید می شوند .

گاتر صنعتی

 

2 . گاتر گالوانیزه

گاتر گالوانیزه به نوعی از گاتر سوله و گاتر کارخانه گفته می شود که جنس درپوش آن از تسمه های 2 در 2 گالوانیزه با روکش گالوانیزه گرم بوده که تا 25 تن مقاومت دارند و در برابر انواع تردد خودروهای سواری سبک و سنگین صنعتی استحکام دارند . گاتر گالوانیزه در ابعاد عرض 13 و 20 سانتیمتر جهت هدایت سیالات یا پس آبهای ناشی از پایین آوردن راندمان دستگاه های صنعتی کاربرد دارند . گاتر صنعتی گالوانیزه دارای کلاس وزنی C250 بوده و تا حداکثر 30 تن تحمل بار ترافیکی را دارند .

گاتر صنعتی

 

این مقاله حاصل یک دهه فعالیت و تجربه تیم فنی گروه پرشین گاتر می­باشد و همکاران ما  تمامی این ویژگی­ها را در محصولات این شرکت اجرایی نموده اند تا راحتی و امنیت را برای کابران عزیز فراهم نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *