دسته‌بندی نشده

گاتر کامپوزیتی مقاوم در برابر حرارت و فشار

گاتر کامپوزیتی

گاتر کامپوزیتی چیست ؟

به کانال های پیش ساخته هدایت آب های سطحی که درپوش آن از جنس کامپوزیت باشد گاتر کامپوزیتی یا گاتر پلی آمید کامپوزیتی گفته می شود . گاتر کامپوزیتی همانند مابقی کانال های پیش ساخته هدایت آب های سطحی وظیفه جمع آوری و هدایت سیالات مختلف به طرف کفشور و یا تصفیه خانه در محوطه های صنعتی مانند سوله ، کارخانه و یا خط تولید را دارند .

به علت استحکام  بالای گاتر پلی آمید کامپوزیتی در برابر حرارت و فشار در دسته بندی کلاس وزنی C250 قرار گرفته و همچنین تا 25 تن تحمل بار ترافیکی دارند . جنس درپوش گاتر کامپوزیتی از کامپوزیت و بدنه آن از پلی آمید تقویت شده می باشد . گاتر پلی آمید کامپوزیتی در دو عرض ثابت و استاندارد 13 سانتی متر و با ارتفاع های متفاوت نسبت به میزان حجم آب ورودی به داخل گاتر طراحی و تولید می شوند . همچنین گاتر کامپوزیتی در دو رنگ بندی طوسی و مشکی موجود هستند .

 

گاتر کامپوزیتی

 

تفاوت گاتر پلی آمید و گاتر کامپوزیتی در چیست ؟

گاتر کامپوزیتی مشخصاتی دقیقا مانند گاتر پلی آمید تقویت شده و یا عادی دارد، با این تفاوت که گاتر کامپوزیتی استحکام بیشتری داشته و از خود مقاومت بیشتری در برابر مواد اسیدی ، شوینده و حتی تردد انواع ماشین آلات و خودروهای صنعتی و نیمه صنعتی تا 25 را نشان می دهد و در برابر شوک و ضربه ناشی از عبور آن ها مقاوم می باشد . همچنین قابل ذکر است گاتر پلی آمید کامپوزیتی در دو رنگ طوسی و مشکی توسط پرشین گاتر تولید می شوند و ابعاد آن شامل عرض 13 با ارتفاع های 6 ، 8.5 و 11 سانتیمتر نیز می باشد .

 

مزایای گاتر کامپوزیتی چیست ؟

گاتر پلی آمید کامپوزیتی همانند مابقی گاتر های تولید شده توسط گروه صنعتی پرشین گاتر دارای خصوصیات ویژه ای می باشد که از مهم ترین آن ها می توان به مواد زیر اشاره کرد :

  • سبک و مقاوم
  • نصب سریع و آسان
  • تنوع در طرح و رنگ درپوش
  • تنوع در ابعاد ، اندازه و درپوش
  • آب بندی آسان بدون نشتی آب از درزها
  • مقاوم در انواع محیط اسیدی و فشار یا حرارت بالا
  • قیمت به صرفه در مقایسه با گاتر چدنی یا گالوانیزه
  • کیفیت ساخت بسیار بالا و قیمت مقرون به صرفه جهت اجرا در متراژ بالا

 

c7529f45 4c5c 4b7e ba74 7b3e07071340 e1710747746565

 

یکی دیگر از ویژگی های گاتر پلی آمید کامپوزیتی در مقایسه با گاتر با درپوش چدنی یا گالوانیزه ، مقاومت آن در برابر سیالات اسیدی و مقاومت بالای آن در برابر رطوبت و خوردگی می باشد. برای مثال در استان های شمالی و جنوبی کشور ، بنادر و سوله انواع کارخانجات ، پارکینگ مجتمع های مسکونی و تجاری که به مراتب آب ریز و شست و شو بیشتری دارند بهتر است که از گاتر با درپوش پلی آمید کامپوزیتی استفاده شود .

به این علت که گاتر با درپوش چدنی یا گالوانیزه در برابر رطوبت یا خوردگی و محوطه اسیدی مقاوم نبوده و موجب از بین رفتن و خرابی درپوش در مدت زمان کوتاه تری می شود . در صورتی که این امر به علت جنس کامپوزیت در گاتر کامپوزیتی اتفاق نمی افتد و می توان از گاتر مذکور سال ها بدون هیچ مشکلی بهرمند شد.

درپوش گاتر پلی آمید کامپوزیتی به علت جنس الیاف آن در برابر انواع خوردگی و محیط اسیدی مقاوم بوده و با دارا بودن کلاس وزنی C250 تا 25 تن تحمل بار ترافیکی را دارد . البته شایان ذکر است که استفاده از درپوش چدنی یا گالوانیزه به علت مقاومت بیشتر آن در مقایسه با پلی آمید همچنان پابرجا می باشد که هنگام خرید این دو درپوش باید به محیط اجرا و نوع کاربری توجه ویژه داشت .

 

اجزای تشکیل دهنده گاتر کامپوزیتی چیست ؟

همانطور که پیش تر اشاره کردیم ، گاتر کامپوزیتی همانند مابقی گاتر ها از دو قسمت بالایی (درپوش یا گریتینگ) و قسمت زیرین (کانال یا بدنه) تشکیل می شوند . البته قابل ذکر است که می توان برای بهرمندی از درپوش آن ساخت جوب از روش های سنتی هم استفاده کرد . به این صورت که مطابق با ابعاد درپوش (ارتفاع ، عرض و طول) کانال یا جوب از جنس سنگ و یا بتن ساخت و با در نظر گرفتن نبشی با ابعاد 2*2 سانتیمتر درپوش مذکور را روی آن نصب و اجرا کرد و یا حتی آن را به بدنه جوب پیچ کرد تا به هنگام تردد افراد و یا وسایل نقلیه جا به جا نشود .

 

539ac4ff 57dd 4af4 98b3 2c4bf5c14f3a e1710747632283

 

جنس درپوش گاتر کامپوزیتی

درپوش گاتر کامپوزیتی از ترکیب چند مواد مختلف مانند کربن، الیاف و… تولید می‌ شوند که هر کدام از این مواد خواص شیمیایی و فیزیکی خود را به کامپوزیت اضافه می‌کنند که البته قابل ذکر است با افزودن رنگ مورد نظر به هنگام تولید می توان آن را در دو رنگ طوسی و مشکی تهیه کرد.

درپوش کامپوزیتی در عرض ثابت 13 سانتیمتری در طول قطعات 50 سانتیمتری و با ضخامت 2 سانتیمتر طراحی و تولید می شوند . درپوش گاتر پلی آمید کتمپوزیتی در عرض 13 سانتیمتری تا حداکثر 25 تحمل بار ترافیکی به ازای هر تایر باد شده را دارند . همچنین این درپوش به علت تزریق مواد آنتی یو وی به هنگام تولید در برابر تابش نور آفتاب ، تغییر رنگ و تغییر شکل ظاهری مقاوم اند .

 

77b26211 f90a 4222 b211 61d6ea7291c5 e1710747680589

 

جنس بدنه گاتر کامپوزیتی

بدنه گاتر کامپوزیتی از پلی آمید تقویت شده می باشد و برای تردد نفر و انواع وسایل نقلیه تا 25 تن طراحی شده اند . بدنه گاتر مذکور نیز خود از دو ترکیب اصلی پلی اتیلن و پلی پروپیلن تشکیل شده و در برابر تردد های سنگین و همچنین حرارت و فشار استحکام و استقامت بالایی نیز دارد .

البته قابل دکر است که پس از قرار گیری بدنه گاتر داخل بتن یا ملات به هنگام نصب ، بتن ها داخل خلل و فرج بیرونی بدنه گاتر شده و همین امر موجب ایجاد استحکام بیشتر در بدنه گاتر به هنگام تردد نفر و انواع خودرو می شود . بدنه گاتر در برابر مواد اسیدی ، شوینده و آب جوش کاملا مقاوم می باشد و همچنین به علت سطح داخلی صیقلی گاتر در برابر ایجاد رسوب و جلبک کاملا بهداشتی است .

 

بدنه گاتر با ابعاد 6*13 سانتی متر (سفید)

 

ابعاد گاتر پلی آمید کامپوزیتی

گاتر پلی آمید کامپوزیتی همانند مابقی گاتر ها با توجه به نیاز پروژه و نوع کاربری ، میزان حجم سیالات ورودی به ابعاد زیر دسته بندی می شوند البته قابل ذکر است که درپوش آن در عرض ثابت 13 سانتیمتر ، با ضخامت 2 سانتی متر تولید و جداگانه به فروش می رسند. ابعاد گاتر های کامپوزیتی به شرح زیر می باشد :

 

1 – گاتر با درپوش کامپوزیتی با ابعاد 6*13 سانتی متر

 

گاتر با درپوش پلی آمید با ابعاد 6*13 سانتی متر

 

2 – گاتر با درپوش کامپوزیتی با ابعاد 8.5*13 سانتی متر

 

گاتر با درپوش پلی پروپیلن با ابعاد 8.5*13 سانتی متر (مشکی)

 

3 – گاتر با درپوش کامپوزیتی با ابعاد 11*13 سانتی متر

 

گاتر با درپوش پلی آمید با ابعاد 11*13 سانتی متر

 

کلاس وزنی گاتر کامپوزیتی

گاتر کامپوزیتی با توجه به جنس و نوع درپوش آن در دسته ی گاتر های صنعتی و پارکینگی دسته بندی می شوند و مورد استفاده قرار میگیرند. از این رو این محصول با توجه به استاندارد های EN1433 روز اروپا در دسته گاترهای صنعتی و پارکینگی با کلاس وزنی C250 قرار می گیرند . گاتر های پلی آمید کامپوزیتی در کلاس وزنی C250 دارای تحمل بار ترافیکی تا 25 تن به ازای هر تایر باد شده می باشد . همچنین در برابر انواع سیالات اسیدی و حرارت بالای 200 درجه کاملا ایمن و مقاوم می باشد .

 

62879024 9dcd 40b8 acdd 6b0e87056bb3

 

محل اجرای گاتر کامپوزیتی

گاتر پلی آمید کامپوزیتی با توجه به جنس و نوع درپوشی که دارد ، مقاومت و استحکام بالایی در برابر انواع سیالات  داشته و در گروه کلاس وزنی C250 طبقه بندی می شود گاتر کامپوزیتی با داشتن استانداردهای جهانی EN1433، استحکام در برابر فشار و تردد ترافیکی ، مناسب اجرا در ورودی انواع پارکینیگ های اداری و صنعتی ، محوطه داخلی پارکینگ ، سوله ، انواع کارخانجات ، معابر شهری مورد استفاده و اجرا می باشد .

 

گاتر کامپوزیتی

 

روش نصب گاتر کامپوزیتی چگونه است ؟

روش نصب گاتر با درپوش کامپوزیتی بسیار آسان و سریع بوده و همانند مابقی گاتر های پیش ساخته هدایت آبهای سطحی به این صورت انجام میگیرد که ، ابتدا با توجه به ابعاد گاتر (عرض و ارتفاع) زیر ساخت و مکان نصب را آماده کرده و ایزوگام را انجام می دهیم ، سپس گاتر مذکور را به صورت تراز (بدون شیب) داخل محل مورد نظر قرار می دهیم .

سپس کف گاتر را با گرد بر برش زده و به کمک اتصال خروجی از کف ، گاتر خود را به فاضلاب وصل کنیم تا در هنگام جمع آوری آب های سر ریز داخل کانال به سمت فاضلاب هدایت و در نهایت از خروجی های تعبیه شده به درستی خارج شود . سپس از طرفین گاتر بتن ریزی را انجام می دهیم تا هم سطح زمین شود .

 

گاتر پلی آمید

 

خرید گاتر کامپوزیتی

به هنگام انتخاب و خرید گاتر با درپوش کامپوزیتی باید به موارد مهمی اعم از محدویت های کف سازی ، میزان تردد و بار گزاری به ازای هر تایر باد شده باید توجه داشت . خرید گاتر پلی آمید کامپوزیتی برای اجرا در محوطه های صنعتی و پارکینگ های مسکونی با تعداد واحدهای کم و همچنین پارکینگ مجتمع های اداری ، تجاری و مسکونی پیشنهاد می شود . همچنین شما می توانید جهت کسب اطلاعات تکمیلی پیش از اقدام جهت خرید گاتر کامپوزیتی با کارشناسان ما در تماس باشید .

 

قیمت گاتر کامپوزیتی

قیمت گاتر با درپوش کامپوزیتی به عوامل متعددی وابسته است و با توجه به نوع و جنس درپوش آن و همچنین ابعاد گاتر بستگی دارد . درپوش گاتر کامپوزیتی در عرض ثابت 13 سانتی متر و رنگ بندی طوسی و مشکی توسط پرشین گاتر طراحی و تولید می شوند . قیمت گاتر کامپوزیتی ارتباط مستقیم با ابعاد و اندازه آن داشته و همچنین رنگ بندی آن در قیمت گذاری رابطه مستقیم نیز دارد . قیمت گاتر کامپوزیتی از گاتر پلی آمید بیشتر اما در مقایسه با گاتر چدنی و گالوانیزه کم تر می باشد و همین امر موجب به صرفه تر بودن گاتر کامپوزیتی می باشد .

 

این مقاله حاصل یک دهه فعالیت و تجربه تیم فنی گروه پرشین گاتر می­باشد و همکاران ما  تمامی این ویژگی­ها را در محصولات این شرکت اجرایی نموده اند تا راحتی و امنیت را برای کابران عزیز فراهم نمایند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *