دسته‌بندی نشده

گاتر پارکینگ و گاتر رمپ + 3 مدل با مقاومت وزنی 25 تن

نصب گاتر

گاتر پارکینگ و گاتر رمپ

به کانال های پیش ساخته هدایت آبهای سطحی که در محوطه داخلی پارکینگ و یا پایین رمپ ورودی پارکینگ در جهت جمع آوری آب های ناشی از شست و شوی خودروها ، نظافت و یا نزول برف و باران مورد استفاده قرار می گیرد، گاتر پارکینگ و گاتر رمپ گفته می شود . گاتر های نام برده به نوعی از دسته بندی گاتر ها گفته می شود که در جهت جمع آوری و هدایت سیالات به سمت کفشور مورد استفاده قرار میگیرد .

این دسته بندی اکثرا شامل گاتر چدنی ، گاتر پلی آمید و یا گاتر گالوانیزه می باشند . گاتر های ذکر شده دارای کلاس وزنی C250 بوده و در برابر شوک و ضربه ناشی از تردد انواع خودرو های سواری و صنعتی تا 40 تن مقاوم می باشند . همچنین گاتر های مورد استفاده در پارکینگ دارای ویژگی هایی می باشند که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت .

ویژگی گاتر های مناسب استفاده در پارکینگ ورمپ :

  • دارای کلاس وزنی C250
  • مقاوم در برابر تردد انواع خودروهای سواری شخصی
  • دارای تحمل بار ترافیکی از حداقل 25 و تا حداکثر 40 تن
  • مقاوم در برابر تابش نور آفتاب ، مواد اسیدی و شوینده
  • استحکام بالا در برابر شوک ، فشار و ضربه ی تایر خودروها به هنگام تردد

 

گاتر پارکینگی گاتر رمپ

 

اجزای تشکیل دهنده گاتر پارکینگ و گاتر رمپ

کانال پیش ساخته پارکینگ و کانال پیش ساخته رمپ مانند تمامی گاتر ها از دو قسمت رویه که به آن درپوش یا گریتینگ و قسمت زیرین آن بدنه یا کانال می گویند که عمدتا از جنس پلی پروپیلن می باشد طراحی و تولید می شوند . در ادامه به جنس درپوش گاتر متناسب با محیط پارکینگ و ابعاد آن نسبت به محیط پارکینگ خواهیم پرداخت که از جمله مورد استفاده ترین گاتر پارکینگ و گاتر رمپ می توان به گاتر چدنی ، گاتر پلی آمید و گاتر گالوانیزه مشبک اشاره کرد .

 

photo 2024 01 23 10 54 07 e1705996307994

 

جنس بدنه گاتر مورد استفاده در پارکینگ و رمپ

همانطور که پیشتر اشاره شد جنس بدنه این دو مدل از گاتر های تولیدی پرشین گاتر از جنس پلی پروپیلن مرغوب و درجه یک (غیر بازیافتی) می باشند که همین امر موجب افزایش استحکام و طول عمر مفید گاتر می باشد . همچنین در ادامه به یکسری از ویژگی ها بدنه گاتر پارکینگ می پردازیم .

  • جنس بدنه کانال پیش ساخته پارکینگ و کانال پیش ساخته رمپ از جنس پلی پروپیلن (PP) درجه یک در دو رنگ سفید و مشکی می باشد که نسبت به نوع و محل کاربری از ابعاد و اندازه های متفاوتی برخوردار هستند .
  • بدنه گاتر پارکینگ از استحکام بالایی در برابر ضربه لاستیک و مهار آن برخوردار می باشد .
  • جنس بدنه گاتر پارکینگ به علت مقاومت در برابر تردد انواع خودرو سواری تا نهایتا 40 تن عمدتا از جنس پلی پروپیلن تقویت شده می باشد که همچنین در برابر انواع مواد اسیدی ، شوینده حرارت و روغن کاملا مقاوم هستند .

 

بدنه گاتر با ابعاد 14*20 سانتی متر (مشکی)

 

جنس درپوش گاتر پارکینگ و پایین رمپ چیست ؟

همانطور که پیش تر و در بخش ابتدایی مقاله اشاره شد قسمت بالایی یا رویه درپوش هر گاتر مهم ترین بخش آن گاتر می باشد . و از اهمیت به مراتب بیشتری در مقایسه با بدنه گاتر پارکینگ برخوردار می باشد . این درپوش ها می بایست در برابر شوک ، ضربه و فشار ناشی از تایر باد شده انواع خودرو های سواری شخصی و بعضا خودرو های صنعتی در محوطه های صنعتی در حال تردد مانند سوله ها و کارخانه استحکام لازم و کافی را داشته باشند .

 

درپوش گاتر پارکینگ و گاتر رمپ چه خصوصیاتی دارد ؟ و استحکام آن ها به چه صورت می باشد ؟
  • در برابر مواد شوینده و اسیدی کاملا مقاوم می باشد .
  • مناسب تردد نفر و انواع خودرو هستند و از استحکام بالایی برخوردارند .
  • در برابر آفتاب خوردگی ، سایش ، حرارت و انواع روغن موتورها کاملا مقاوم و ضد خوردگی می باشند .
  • از لحاظ فنی کاملا تضمین شده می باشند و از کیفیت مرغوبی برخوردار می باشند .
  • درپوش پلی آمید تقویت شده به علت دارا بودن آنتی یو وی در برابر آفتاب خوردگی ، تغییر رنگ و تغییر شکل به صورت تضمینی مقاومت بالایی دارند و شامل گارانتی می شوند .

این درپوش های از سه جنس، درپوش چدنی ، درپوش گالوانیزه و درپوش پلی آمید تقویت شده می باشند که در ابعاد استاندارد 13 و 20 سانتی متر و در دسته کلاس وزنی C250 توسط پرشین گاتر طراحی و تولید می شوند .

 

  • درپوش پلی آمید تقویت شده با ابعاد 2*13*50 سانتی متر

درپوش پلی آمید با ابعاد 2*13 سانتی متر

 

  • درپوش پلی آمید تقویت شده با ابعاد 2*20*50 سانتی متر

درپوش پلی پروپیلن با ابعاد 2*20 سانتی متر (مشکی)

 

  • درپوش چدنی شیاری با ابعاد 2*13*50 سانتی متر

G0011 پرشین گاتر گاتر پلی آمید استیل چدنی پلی پروپیلن

 

  • درپوش چدنی شیاری با ابعاد 2*20*50 سانتی متر

G0016 پرشین گاتر گاتر پلی آمید استیل چدنی پلی پروپیلن

 

  • درپوش چدنی مشبک با ابعاد 2*20*50 سانتی متر

درپوش چدنی درپوش پارکینگ

 

  • درپوش گالوانیزه مشبک با ابعاد 2*13*50 سانتی متر
  • G0021 پرشین گاتر گاتر پلی آمید استیل چدنی پلی پروپیلن

 

  • درپوش گالوانیزه مشبک با ابعاد 2*20*50 سانتی متر

گریتینگ گالوانیزه مشبک

به معرفی تمامی درپوش گاتر های مورد استفاده در محوطه پارکینگ و همچنین رمپ ورودی پارکینگ پرداختیم ، این درپوش ها با توجه به جنس و نوع ساختار در برابر تردد انواع خودرو های سواری شخصی و صنعتی مستحکم بوده و در دسته بندی کلاس وزنی C250 قرار میگیرند .

 

ابعاد متناسب با گاتر پارکینگ و گاتر رمپ

ابعاد گاتر پارکینگ و گاتر رمپ با توجه به محیط داخلی پارکینگ و محل پروژه مورد بررسی قرار گرفته و انتخاب می شوند . به طور مثال ابعاد گاتر پارکینگ متناسب با پارکینگ ساختمان های شخصی با توجه به کم بودن میزان آب سر ریز و شست و شوی اتومبیل ها عمدتا شامل ابعاد کوچک تر مانند لیست زیر می باشند . لیست زیر شامل گاتر های پلی آمید تقویت شده، گاتر چدنی و گاتر گالوانیزه مشبک نیز می باشد .

 

گاتر با درپوش پلی پروپیلن با ابعاد 6*13 سانتی متر مشکی

 

گاتر با درپوش پلی پروپیلن با ابعاد 8.5*13 سانتی متر (مشکی)

 

گاتر با درپوش پلی پروپیلن با ابعاد 11*13 سانتی متر (مشکی)

 

خرید گاتر

 

گاتر چدنی گاتر پارکینگی

 

گاتر چدن شیاری

 

CG0078 پرشین گاتر گاتر پلی آمید استیل چدن گالوانیزه

 

CG0084 پرشین گاتر گاتر پلی آمید استیل چدن گالوانیزه

 

گاتر با درپوش گالوانیزه مشبک

 

 

 

ابعاد گاتر های پارکینگ متناسب با پارکینگ های مجتمع های مسکونی با تعداد طبقات بیشتر از 10 طبقه یا بیشتر از 20 واحد و پارکینگ ادارات و مراکز خرید با توجه به میزان حجم آب سر ریز و تردد به مراتب بیشتر نسبت به ساختمان های مسکونی شخصی دارند پیشنهاد می شود تا از گاتر با ابعاد زیر جهت مدیریت بهتر آب های ناشی از نظافت و شست و شو استفاده کرد .

 

گاتر با درپوش پلی آمید با ابعاد 14*20 سانتی متر

 

تابستان گرم سال 1402

 

انواع گاتر

 

انواع گاتر

 

انواع گاتر

 

اما باید به این نکته توجه داشت که هرچه سطح مقطع گاتر کمتر باشد از مقاومت بالاتری در برابر تردد انواع ماشین آلات سواری یا صنعتی برخوردار می باشد . اما در برخی موارد به علت حجم بالای سیالات سر ریز ناشی از شست و شو یا بارندگی ناچارا باید از گاتر های پیش ساخته با ابعاد بزرگ تر استفاده شود .

 

گاتر پارکینگی گاتر رمپ

 

کلاس وزنی گاتر پارکینگ و گاتر رمپ

کلاس وزنی گاتر های مورد استفاده در پارکینگ و ورودی رمپ پارکینگ عمدتا به علت تردد نفر و انواع خورد طبق استاندارد های جهانی EN1433 در دسته کلاس وزنی C250 جای میگیرند که جنس درپوش آن ها از پلی آمید ، چدن یا گالوانیزه (مشبک) می باشند ، به همین منظور این نوع گاتر ها استحکام لازم برای تردد نفر و یا عبور انواع خودرو را دارند و بدون هیچ مشکلی میتوان از آن ها جهت جمع آوری آب های سر ریز ناشی از شست و شو و نظافت در پارکینگ ها بهرمند شد .

 

قیمت گاتر پارکینگ و قیمت گاتر رمپ

مواردی که در قیمت گاتر پارکینگ و قیمت گاتر رمپ می تواند تاثیر مستقیم داشته باشد ، از جمله ابعاد ، جنس درپوش و محل اجرای آن می باشد . برای مثال قیمت گاتر پارکینگ با درپوش چدنی یا گریتینگ گالوانیزه با قیمت گاتر رمپ با جنس درپوش پلی آمید تقویت شده متفاوت می باشد و این تفاوت در میزان استحکام آن ها در برابر تردد انواع خودرو نقش مهمی ایفا میکنند .

 

خرید گاتر پارکینگ و گاتر رمپ

به هنگام خرید گاتر پارکینگ و خرید گاتر رمپ به موارد اعم از ابعاد گاتر ، مساحت فضای اجرایی ، کف سازی محل مورد نصب و همچنین شرایط جوی پروژه باید توجه داشت . به طور مثال هنگام خرید گاتر پارکینگ در مناطق شرجی که رطوبت هوا بالاتر از حد میانگین می باشد ، بهتر است از گاتر پلی آمید تقویت شده استفاده شود تا در برابر رطوبت و خوردگی کاملا مقاوم باشد .

اما از طرفی دیگر برای موقعیت هایی که شرایط آب و هوایی گرم یا خشک یا معتدل دارند می توان از گاتر چدنی یا گاتر گالوانیزه نیز بهرهمند شد . که در کسب اطلاعات فنی دقیق مورد هر نوع از گاتر های نام برده شده میتوانید به مقاله مربوطه مراجعه فرمایید .

 

گاتر چدنی

 

3مدل گاتر مناسب پارکینگ و رمپ

  1. گاتر با درپوش پلی آمید تقویت شده می باشد که میتوان به عنوان پر فروش ترین گاتر در این دسته بندی به علت استحکام بالا در برابر تردد نفر و انواع خودرو ، مقاومت در برابر مواد شوینده ، اسیدی و تابش UV و همچنین قیمت مقرون به صرفه آن در مقایسه با گاتر چدنی اشاره کرد ، گاتر پلی آمید در عرض 13 سانتی تا وزن 12 تن و در عرض 20 سانتی تا وزن 8 تن تحمل بار ترافیکی را دارند.
  2. گاتر با درپوش چدنی از جمله پر مخاطب ترین گاتر برای پایین رمپ و محوطه داخلی پارکینگ ها می باشد ، گاتر های چدنی در دو عرض 13 و 20 با ارتفاع های متفاوت و در دو مدل شیار دار و مشبک طراحی و تولید می شوند .
  3. در این دسته بندی می توان به گاتر با درپوش گالوانیزه مشبک هم اشاره ای کرد . این نوع گاتر با علت دارا بودن ساختار مشبک درپوش آن و جنس آهنی و دارا بودن استحکام لازم برای عبور انواع خودرو های سواری ، نیمه صنعتی و صنعتی جزو پر فروش ترین گاتر های پارکینگ می باشد.

 

ویدئو معرفی گاتر پلی آمید

ویدئو معرفی گاتر چدنی

روش نصب گاتر پارکینگ و گاتر رمپ

روش نصب گاتر پارکینگ و گاتر رمپ همانند مابقی گاتر های پیش ساخته هدایت آبهای سطحی به این صورت انجام میگیرد که ، ابتدا با توجه به ابعاد گاتر (عرض و ارتفاع) زیر ساخت و مکان نصب را آماده کرده و ایزوگام را انجام می دهیم ، سپس گاتر را به صورت تراز (بدون شیب) داخل محل مورد نظر قرار می دهیم .

سپس کف گاتر را با گرد بر برش زده و به کمک اتصال خروجی از کف،  گاتر خود را به فاضلاب وصل کنیم تا در هنگام جمع آوری آب های سر ریز داخل کانال به سمت فاضلاب هدایت و در نهایت از خروجی های تعبیه شده به درستی خارج شود . سپس از طرفین گاتر بتن ریزی را انجام می دهیم تا هم سطح زمین شود .

 

این مقاله حاصل یک دهه فعالیت و تجربه تیم فنی گروه پرشین گاتر می­باشد و همکاران ما  تمامی این ویژگی­ ها را در محصولات این شرکت اجرایی نموده اند تا راحتی و امنیت را برای کابران عزیز فراهم نمایند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *