علمی مهندسی, تجهیزات آبی, راهنمای خرید, گاتر

گاتر حیاط و گاتر روف گاردن + قیمت مناسب !

گاتر حیاط گاتر روف گاردن

گاتر حیاط و گاتر روف گاردن

به آبراهه ای که جهت جمع آوری و هدایت سیالات در حیاط و محوطه های ساختمانی با تردد نفر مورد استفاده قرار می گیرد ، گاتر روف گاردن و گاتر حیاط گفته می شود .

از آنجایی که امروزه با توجه به شرایط کمبود آب در کشور رو به رو هستیم ، بنابراین در اکثر سازه ها ، استفاده از روش یا متدی که در صرفه جویی آب موثر باشد بسیار حائز اهمیت است . از این رو استفاده از گاتر حیاط و گاتر روف گاردن جهت جمع آوری و هدایت آب های سحطی به سمت سیستم تصفیه خانه و بازگرداندن آب به چرخه مصرف امری ضروری می باشد .

 

چیستی گاتر حیاط و گاتر روف گاردن

گاتر ها انواع مختلفی دارند که هر کدام بسته به نوع کاربری ، محل پروژه و نوع استفاده از ابعاد و جنس مختلفی طراحی و تولید می شوند . از این رو جهت کسب دانش کافی در مورد اینکه گاتر چیست و چه کاربردی دارد ؟  و برای کسب اطلاعات تکمیلی در مورد نحوه خرید گاتر مورد نیاز و معرفی انواع گاتر و خرید آگانه جهت پروژه خود می توانید با کارشناسان فروش در ارتباط باشید .

از آنجایی که انواع گاتر شامل طیف گسترده ای از محصولات می باشد و انتخاب های گسترده ای را به شما میدهد و هر کدام کاربری مخصوص به خود را دارند می توانید به مقاله های مربوطه مراجعه فرمایید .

همانطور که پیشتر توضیح دادیم گاتر ها جهت جمع آوری و هدایت آب های سطحی طراحی و تولید می شوند . هدف اصلی از اجرای گاتر روف گاردن صرفه جویی در مصرف هرچه بیشتر آب می باشد ، طبق داده و استناد به استانداردهای جهانی EN1433 هنگام استفاده از گاتر حیاط جهت جمع آوری آب تا 73 درصد در اتلاف آن صرفه جویی می شود .

 

گاتر حیاط گاتر روف گاردن

 

اجزای تشکیل دهنده گاتر حیاط و گاتر روف گاردن

کانال حیاط و کانال روف گاردن همانند مابقی کانال های پیش ساخته هدایت آبهای سطحی تولید شده توسط پرشین گاتر ، از دو بخش رویه گاتر (درپوش گاتر) و قسمت زیرین گاتر (بدنه گاتر) تشکیل شده اند ، که متناسب با شرایط جوی و محل مورد استفاده ، میزان حجم آب سر ریز جهت جمع آوری و هدایت آب به سمت فاضلاب یا تصفیه خانه در ابعاد و اندازه های مختلفی طبق استاندارد EN1433 روز اروپا و از مواد اولیه درجه یک و غیر بازیافتی در پرشین گاتر طراحی و تولید می شوند .

 

جنس اجزای تشکیل دهنده گاتر حیاط و گاتر روف گاردن

از آنجایی که در محوطه های ساختمانی مانند حیاط یا روف گاردن تردد عمدتا به صورت نفر می باشد و گاتر ها در این محوطه ها در برابر تابش نور آفتاب قرار می گیرند باید از مواد اولیه ای تولید شده و برخوردار باشند که از تغییر رنگ و تغییر فرم در برابر انواع مواد شوینده و اسیدی ، تابش مستقیم نور آفتاب در فصول گرم سال و همچنین مقاومت در برابر برودت هوا در فصول سرد سال را داشته باشند .

از این جهت بهترین گزینه برای استفاده گاتر حیاط و یا گاتر روف گاردن ، گاتر ای بی اس به علت داشتن مواد آنتی یو وی ، مقاومت در برابر تردد نفر در محوطه روباز و یا گاتر پلی پروپیلن می باشد که در برابر تردد نفر به صورت قابل توجهی مقاومت بسیار بالایی تا وزن 300 کیلوگرم از خود نشان میدهد .

البته قابل ذکر است که می توان در محوطه حیاط ساختمان در صورت تردد انواع خودرو های سواری و موتورسیکلت از گاتر پلی آمید به علت مقاومت بالا در برابر تردد انواع وسایل نقلیه ، مقاومت در برابر ضربه و شوک بهرمند شد .

 

گاتر حیاط گاتر روف گاردن

 

ابعاد گاتر حیاط و گاتر روف گاردن

گاتر حیاط و گاتر روف گاردن همانند سایر گاتر ها با توجه به محل و نوع کاربری در ابعاد و اندازه های متفاوتی طراحی و تولید می شوند تا بهترین عملکرد هنگام جمع آوری و هدایت آب های سطحی را داشته باشند . برای مثال در محلی مانند روف گاردن که مقدار حجم آب سر ریز نسبت به حیاط کم باشد از ابعاد کوچک تر و در محلی که حجم آب سر ریز مانند حیاط که در هنگام شست و شو و بارندگی حجم آب بیشتر باشد از ابعاد بزرگ تر آن بهتر است استفاده شود .

 

کانال حیاط و کانال روف گاردن چه خصوصیاتی دارند ؟
  • در ابعاد و اندازه های مختلفی و با توجه به محل پروژه و نوع کاربری طراحی و تولید می شوند .
  • کانال روف گاردن و کانال حیاط از مواد اولیه درجه یک و غیر بازیافتی تولید می شوند .
  • در شکل ظاهری و رنگ بندی نسبت به سایر گاتر ها متنوع تر هستند .
  • به علت داشتن مواد آنتی یو وی در برابر تابش نور آفتاب تغییر شکل یا تغییر رنگ در آن ها رخ نمی دهد .

 

قیمت گاتر روف گاردن و قیمت گاتر حیاط

همانند مابقی گاتر های پیش ساخته هدایت آبهای سطحی ، قیمت گاتر روف گاردن و قیمت گاتر حیاط به دو عامل مهم از جمله ابعاد آن ها و همچنین نوع و جنس درپوش آن ها رابطه مستقیم دارد . برای مثال قیمت گاتر روف گاردن با توجه به دارا بودن آنتی یو وی و مقاومت در برابر تابش نور آفتاب با قیمت گاتر حیاط یکسان می باشد اما با قیمت گاتر پارکینگی و گاتر صنعتی متفاوت هستند .

 

خرید گاتر روف گاردن و خرید گاتر حیاط

در هنگام خرید گاتر روف گاردن و خرید گاتر حیاط باید به نوع و محل کاربری گاتر مورد نظر توجه داشت ، برای مثال به هنگام خرید گاتر روف گاردن ، باید حتما از گاتر ای بی اس به علت دارا بودن آنتی یو وی و مقاومت در برابر تابش مستقیم نور آفتاب ، زرد و تغییر ظاهر مطمئن بود . همچنین می توان از گاتر مخفی برای اجرا در روف گاردن و یا استخر های رو باز نیز بهرهمند شد .

 

کلاس وزنی گاتر حیاط و گاتر روف گاردن

از آنجایی که عمده تردد در محوطه حیاط انواع ساختمان ها و روف گاردن نفر می باشد از این رو گاتر های مورد استفاده در این محوطه ها طبق استانداردهای جهانی EN1433 و مطابق با جدیدترین متد و شیوه های تولید روز اروپا در دسته کلاس وزنی A15 (متناسب با تردد نفر تا 300 کیلوگرم) از مرغوب ترین مواد اولیه و با توجه به روز باز یا سرپوشیده بودن محل نصب و اجرا طراحی و تولید می شوند .

 

این مقاله حاصل یک دهه فعالیت و تجربه تیم فنی گروه پرشین گاتر می­باشد و همکاران ما  تمامی این ویژگی­ ها را در محصولات این شرکت اجرایی نموده اند تا راحتی و امنیت را برای کابران عزیز فراهم نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *