علمی مهندسی, تجهیزات آبی, راهنمای خرید, گاتر, گریل استخر

پرشین گاتر ، تولید کننده گاتر و گریل استخر

تولید کننده گاتر گاتر گریل اتسخر

پرشین گاتر ، تولید کننده گاتر و تولید کننده گریل استخر

پرشین گاتر بزرگ ترین تولید کننده گاتر و تولید کننده گریل استخر ، با تکیه بر دانش فنی و نیروی کار ماهر بومی به عنوان برترین تولید کننده در حوزه تاسیسات و لوازم استخر در ایران به شمار می رود . در ابتدا این سوال پیش می آید که کانال پیش ساخته و گریل استخر چیست و چه کاربردی دارند .

به طور کلی به آبراه یا کانال هایی عمدتا از جنس پلاستیک که وظیفه جمع آوری و هدایت یا انتقال آب را به مکان دیگری دارند ، گاتر می گویند . به رویه کانال ها که مانع از افتادن و یا ورود ضایعات به داخل آن می شود و انواع مختلفی ، از نوع رنگ و یا ظاهر دارند ، گریل استخر یا درپوش گاتر گفته می شود که جنس آن ها عمدتا از پلی پروپیلن ، استیل و یا ای بی اس می باشند .

 

کانال پیش ساخته هدایت آب چیست

همانطور که پیشتر اشاره شده ، کانال پیش ساخته هدایت آبهای سطحی به جوب یا آبراه هایی عمدتا از جنس پلی پروپیلن گفته می شود که وظیفه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی به کفشور ، تصفیه خانه و… را دارد . کانال ها با توجه به نوع کاربری و محل استفاده ، در ابعاد و اندازه های گوناگونی طراحی و تولید می شوند .

کانال ها با توجه به محل استفاده از انواع مختلفی برخوردار هستند که جهت کسب اطلاعات کافی درمورد انواع گاتر ، محل استفاده و نوع کاربری و کلاس وزنی آن ها می توانید به مقاله مربوطه و یا ارتباط با واحد فنی پرشین گاتر اقدام بفرمایید . همچنین جهت اطلاع از اجزای تشکیل دهنده کانال های پیش ساخته و اتصالات مورد نیاز جهت نصب مقاله ی گاتر چیست به صورت کامل و جامع در جهت بالا بردن دانش فنی شما عزیزان فراهم شده است .

 

تولید کننده گاتر

 

جنس کانال های پیش ساخته از چیست

کانال ها عمدتا از دو بخش رویه و بدنه تشکیل می شوند . به قسمت رویه ی گاتر ، درپوش و یا گریتینگ گفته میشود که عمده هزینه ی صرف شده جهت خرید کانال به ابعاد و جنس درپوش بستگی دارد . قسمت زیرین کانال که بدنه یا جوب نام دارد ، با توجه به محل کاربری و نوع استفاده عمدتا از جنس پلی پروپیلن ، ای بی اس و یا پلی آمید می باشند . تمامی کانال های تولید شده توسط پرشین گاتر از مواد مرغوب درجه یک و غیر بازیافتی می باشند .

 

نصب کانال چگونه انجام میشود

به صورت کلی روش نصب گاتر (کانال پیش ساخته هدایت آب های سطحی) به این صورت است که ، ابتدا با توجه به ابعاد کانال (عرض و ارتفاع) زیر ساخت و مکان نسب را آماده کرده و سپس بتن ریزی را انجام می دهیم ، سپس کانال مورد نظر را به صورت تراز (بدون شیب) داخل محل مورد نظر قرار داده و سپس با استفاده از اتصالات خروجی از کف کانال با گرد بر برش هایی میزنیم تا با کمک آن اتصالات کانال خود را به فاضلاب وصل کنیم تا در هنگام جمع آوری آب های سر ریز داخل کانال به سمت فاضلاب هدایت و در نهایت از خروجی های تعبیه شده به درستی خارج شود .

 

گریل استخر چیست

گریل دور استخر به رویه (درپوش) کانال پیش ساخته گفته می شود که وظیفه مانع از ورود اجسام خارجی و ضایعات به داخل بدنه کانال را می دهد گریل استخر می گویند . از این رو ظاهر گریل های دور استخری اغلب به صورت شیار دار و شیارهای آن به صورت موازی در کنار یکدیگر و با فواصل مساوی (1 تا 2) سانتیمتر از هم قرار میگیرند ، وظیفه گریل دور استخر به غیر از مانع بودن برای ورود اجسام خارجی به بدنه گاتر ، زیبایی بخشیدن به محوطه دور استخر و همچنین مانع از سر خورد افراد و شناگر ها در محوطه استخر (دور استخر) می باشد .

 

تولید کننده گاتر

 

جنس گریل دور استخر از چیست

گریل ها عمدتا در فضای باز و سرپوشیده و در دور استخر و جکوزی ها با تحمل وزن نفر تولید و اجرا می شوند . جنس گریل ها متناسب با اجرا در فضای باز که معمولا در معرض تابش مستقیم آفتاب هستند باید از جنس ای بی اس باشد تا مقاومت لازم و کافی جهت حفظ ظاهر گریل و رنگ گریل را داشته باشد .

گریل های متناسب با اجرا در محوطه های سرپوشیده به علت در معرض تابش نور آفتاب نبودن عمدتا از جنس پلی پروپیلن می باشد . گریل هایی که از جنس پلی پروپیلن هستند به علت نداشتن مقاومت لازم در برابر اشعه یو وی آفتاب بعد از مدتی از لحاظ رنگ و ظاهر دچار تغییراتی می شوند ، از این رو پیشنهاد کارشناسان فنی گروه تولیدی پرشین گاتر این است که در محوطه های روباز از گریل با جنس ای بی اس و در محوطه های سرپوشیده از جنس پلی پروپیلن استفاده شود .

همچنین از گریل استیل برای استخر لاکچری و استخر روف گاردن استفاده می شود . آلیاژ استیل بکار رفته در ساخت گریل استیل 304 می باشد و از ضخامت 1.5 میلیمتر به بالا جهت حفظ استحکام گریل بکار می رود .

 

روش نصب گریل دور استخر

به زبان ساده می توان اشاره کرد که سریع ترین و بهترین شیوه برای روش نصب گریل استخر ، ساخت جوب به روش سنتی (ماسونری) از جنس سنگ و یا سرامیک و تعبیه نبشی مناسب با ابعاد استاندارد 2*2 سانتی متر اجرا کرد و سپس گریل  خریداری شده از پرشین گاتر را با توجه با ابعاد حوب (طول ، عرض و ارتفاع) جوب روی نبشی قرار داد.

 

این مقاله حاصل یک دهه فعالیت و تجربه تیم فنی گروه پرشین گاتر می­باشد و همکاران ما  تمامی این ویژگی­ها را در محصولات این شرکت اجرایی نموده اند تا راحتی و امنیت را برای کابران عزیز فراهم نمایند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *